ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلاک دیجیتالی ماشین
تکنولوژی

کالیفرنیا استفاده آزمایشی از پلاک دیجیتالی ماشین را کلید زد

کالیفرنیا به عنوان مهد سیلیکون ولی در زمینه پیاده سازی مفاهیم جدید فناوری همیشه پیشرو بوده و حالا نوبت به استفاده از پلاک دیجیتالی ماشین رسیده است. «دپارتمان وسایل نقلیه» کالیفرنیا با همکاری کمپانی Reviver Auto ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

کالیفرنیا به عنوان مهد سیلیکون ولی در زمینه پیاده سازی مفاهیم جدید فناوری همیشه پیشرو بوده و حالا نوبت به استفاده از پلاک دیجیتالی ماشین رسیده است.

«دپارتمان وسایل نقلیه» کالیفرنیا با همکاری کمپانی Reviver Auto پروژه ای را برای عرضه پلاک های دیجیتالی در نمایندگی های فروش خودرو کلید زده اند. در این پلاک ها از نمایشگر با فناوری جوهر الکترونیکی مشابه کتابخوان ها استفاده شده که مصرف انرژی بسیار پایینی دارد.

یکی از مواردی که ممکن است شهروندان را از نصب پلاک دیجیتالی ماشین منصرف کند قیمت بالای آنهاست که بدون احتساب هزینه نصب بالغ بر ۶۹۹ دلار در نظر گرفته شده و علاوه بر آن شامل پرداخت ماهانه ۷ دلار دیگر نیز خواهد بود.

با این حال طرح مذکور مزایای خاصی را نیز به همراه دارد که می توان به حذف برچسب های مختلف و تسهیل سرویس‌هایی نظیر تمدید مدارک، پرداخت عوارض اتوبان و پارکینگ‌‌ ها اشاره کرد. علاوه بر این نمایشگر پلاک هنگام توقف، قابلیت نمایش پیام های خاص را دارد.پلاک دیجیتالی ماشینقابلیت ردیابی از دیگر مزایای پلاک های جدید است که علیرغم افزایش ایمنی خودرو، نگرانی هایی را در رابطه با حفظ حریم خصوصی به همراه دارد.

در حالی که افراد علاقمند به فناوری و بدون مشکل مالی از مشتریان بالقوه پلاک دیجیتالی ماشین به شمار می ورند، «نویل بوستون»، بنیانگذار Reviver Auto معتقد است که کمپانی های دارای ناوگان خودرویی از نخستین خریداران آنها خواهند بود.این امر منطقی به نظر می رسد چرا که در کنار فراهم کردن یک فرصت تبلیغاتی، ردیابی تعداد زیادی از خودروها در هر لحظه نیز ساده تر خواهد شد.

مقامات کالیفرنیا در اوایل سال جاری از احتمال صدور مجوز برای ماشین های خودران سطح پنج خبر داده بودند که امکان تردد اتومبیل های بدون فرمان، بدون پدال و همچنین فاقد هرگونه کنترل کننده انسانی را فراهم می کند.

تماشا کنید: اتومبیل خودران جدید محققان MIT با توانایی هدایت خودکار در راه های فرعی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی