ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تهدید هوش مصنوعی
تکنولوژی

مدیر ارشد واتسون IBM به نگرانی در حوزه هوش مصنوعی پاسخ می دهد

در حالی که این روزها بسیاری از چهره های مطرح دنیای تکنولوژی از تهدید هوش مصنوعی می گویند، «دیوید کِنی»، از مدیران ارشد در حوزه هوش مصنوعی کامپیوتر واتسون IBM معتقد است که این فناوری حتی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

در حالی که این روزها بسیاری از چهره های مطرح دنیای تکنولوژی از تهدید هوش مصنوعی می گویند، «دیوید کِنی»، از مدیران ارشد در حوزه هوش مصنوعی کامپیوتر واتسون IBM معتقد است که این فناوری حتی همین حالا هم مزایای خود را اثبات کرده است.

کِنی اعتقاد دارد که هوش مصنوعی امنیت سایبری را بهبود داده و به پزشکان، پرستاران و بیماران برای بهبود مراقبت های مرتبط با سلامت یاری رسانده. او در ادامه می گوید:

من از اظهار نظرهایی که افراد را می ترسانند متنفرم. زیرا معتقدم این موارد مفید نیستند.

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس اکس و تسلا پیشتر در بیان نگرانی های خود اعلام کرده بود که باید پیش از اینکه تهدید هوش مصنوعی به واقعیت بدل شود، برای کنترل آن قوانینی وضع گردد. او حتی هشدار داده بود که این فناوری می تواند منجر به ایجاد ربات های دیکتاتور و جنگ جهانی سوم شود.

تهدید هوش مصنوعی

با این حال به نظر می رسد کنی نیز قبول دارد که هوش مصنوعی می تواند خطراتی داشته باشد، ولی اشاره کرده که اخطار فرا رسیدن روز فاجعه زیاده روی است. او با اعلام اینکه نگرانی های ایلان ماسک را درک می کند،  باور دارد که اگر کسب و کارها و سازندگان پلتفرم هوش مصنوعی اصولی را رعایت کنند و شفاف عمل نمایند، می توانند از مزایای هوش مصنوعی بهره ببرند.

علاوه بر این چند روز قبل اریک اشمیت، مدیر اجرایی سابق گوگل در پاسخ به نگرانی های ایلان ماسک از واژه «کاملاً اشتباه» استفاده کرده بود. او گفته بود که چگونه ماسک مزایایی که هوش مصنوعی می تواند در اختیار ما بگذارد را درک نمی کند. به عقیده مدیر اجرایی سابق گوگل، هوش مصنوعی می تواند «هر انسانی» را هوشمند تر کند و این مقوله می تواند به انسان ها کمک نماید که زندگی طولانی تری داشته باشند و کمتر رنج بکشند.

 

تماشا کنید: فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی انویدیا بخش های حذف شده تصاویر را اصلاح می کند 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی