ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارزش کلی مایکروسافت برای اولین بار از آلفابت بیشتر شد

به تازگی مشخص شده که شرکت مایکروسافت توانسته از لحاظ ارزش کلی در بازار به رقم ۷۵۳ میلیارد دلار برسد و کمپانی آلفابت ۷۳۹ میلیارد دلاری‌ را پشت سر بگذارد. این اتفاق موجب شده که ارزش ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

به تازگی مشخص شده که شرکت مایکروسافت توانسته از لحاظ ارزش کلی در بازار به رقم ۷۵۳ میلیارد دلار برسد و کمپانی آلفابت ۷۳۹ میلیارد دلاری‌ را پشت سر بگذارد. این اتفاق موجب شده که ارزش کلی مایکروسافت برای اولین بار از آلفابت بیشتر شد

در واقع این دو کمپانی جای خود را با یکدیگر عوض کرده‌اند و اکنون مایکروسافت توانسته عنوان سومین شرکت با ارزش دنیا را از آن خود کند و آلفابت را به رتبه چهارم بیاندازد. البته اپل و آمازون هنوز رتبه‌ی اول و دوم را در اختیار خود دارند و در حال حاضر این چهار کمپانی برای تبدیل شدن به اولین شرکت یک تریلیون دلاری دنیا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

پیش از این گوگل و مایکروسافت در سال‌های گذشته بارها در لیست ارزش بازار، جای خود را با هم عوض کرده‌اند اما از سال ۲۰۱۵ گوگل تحت اختیار کمپانی آلفابت درآمده و موجب شد که این شرکت فاصله‌ی خود را با مایکروسافت زیاد کند.

این دو کمپانی در زمینه‌های مختلفی در صنعت تکنولوژی نظیر هوش مصنوعی، پردازش ابری و بازشناسی گفتار به صورت مستقیم با هم رقابت دارند. ماه گذشته گوگل در جریان کنفرانس I/O امسال توانایی‌های به خصوصی از دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی نمود و نشان داد که این دستیار می‌تواند ذهن مخاطب را خوانده و جملات نیمه‌کاره‌ی وی را به درستی تمام کند.

علاوه بر این از قابلیت های جدیددیگری نیز برای اسیستنت رونمایی شده که یکی از مهم ترین آنها «مکالمه پیوسته» نام دارد، یعنی دیگر نیازی نیست که برای هر درخواست از این دستیار هوشمند عبارت «هِی گوگل» را تکرار کنید.

در نقطه‌ی مقابل مایکروسافت روی کسب و کار ابری خود تمرکز کرده و اعلام نمود که با سرمایه‌گذاری در بخش قصد دارد ارزش خود را روز به روز بالا ببرد و رویای تریلیون دلاری شدن را دنبال کند.

 

تماشا کنید: نقاش ژاپنی که با اکسل مایکروسافت آثار هنری خلق می کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی