ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ScreenPad
تکنولوژی

ایسوس Touch Bar مک بوک را به لپ تاپ های ویندوزی می آورد

یکی از ویژگی منحصر به فرد مک بوک پرو نوار لمسی Touch Bar است و حالا این قابلیت ممکن است به لپ تاپ های ویندوزی هم راه پیدا کند. Touch Bar که در سال ۲۰۱۶ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۰

یکی از ویژگی منحصر به فرد مک بوک پرو نوار لمسی Touch Bar است و حالا این قابلیت ممکن است به لپ تاپ های ویندوزی هم راه پیدا کند.

Touch Bar که در سال ۲۰۱۶ جایگزین کلیدهای میانبر موسوم به فانکشن شد از قابلیت همگام سازی با محتوای روی نمایشگر و برنامه های مختلف برخوردار است. بر اساس گزارش WindowsBlogItalia ایسوس پروژه ScreenPad را دست دارد که ممکن است به تعبیه قابلیت های مشابه در مدل ویندوزی منجر شود.ScreenPadدر این سایت به نحوه دقیق پیاده سازی ScreenPad اشاره نشده و ممکن است ایسوس آن را به صورت ماژول جداگانه، نمایشگر ثانویه یا حتی صفحه لمسی به جای کیبورد عرضه کند.

افزونه های ایسوس با سرویس های گسترده ای از آفیس گرفته تا یوتیوب و اسپاتیفای سازگاری داشته و مثل Touch Bar مک بوک دسترسی به قابلیت های درون برنامه را تسهیل می کنند. برای مثال در مورد اسپاتیفای کنترل موزیک ساده تر شده و برای آفیس میانبرهایی برای دسترسی به برخی قابلیت های پرکاربرد فراهم می شود. علاوه بر این Launcher app هم همانطور که از نام آن برمی آید راه اندازی سریع تر برخی اپ ها را در اختیار کاربر قرار می دهد. ScreenPadبه گفته کارشناسان این سایت حداقل سیستم لازم برای پیاده سازی ScreenPad شامل موارد زیر است:

  • تاچ پد سازگار با قابلیت PTP و صفحه لمسی
  • کارت گرافیک GTX 970 انویدیا
  •  واحد میکروکنترلر ITE8225 و IC توشیبا TC358870XBG

اگرچه ScreenPad مزیت رقابتی لپ تاپ های ویندوزی را در برابر مک بوک ها افزایش می دهد اما هنوز معلوم نیست شانس برخورداری از این قابلیت نصیب چه مدل هایی خواهد شد. آنطور که از عکس ها برمی آید ScreenPad برخلاف Touch Bar اپل که در قالب یک نوار باریک بین نمایشگر و کیبورد قرار گرفته، از عرض بیشتری برخوردار است.

تماشا کنید: نگاه نزدیک ویدیویی به مک بوک پرو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی