ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرکزی درمانی برای معتادان به بیت کوین در اسکاتلند افتتاح شد

به تازگی مرکزی درمانی به خصوصی در اسکاتلند تصمیم گرفته قسمتی را به درمان معتادان به بیت کوین اختصاص دهد و سعی کند وابستگی آنها را به این عمل از بین ببرد. بیمارستان کسل کریگ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

به تازگی مرکزی درمانی به خصوصی در اسکاتلند تصمیم گرفته قسمتی را به درمان معتادان به بیت کوین اختصاص دهد و سعی کند وابستگی آنها را به این عمل از بین ببرد.

بیمارستان کسل کریگ واقع در مرز‌های اسکاتلند اعلام نموده که برای معتادان به بیت کوین یک دوره‌ی به خصوص در نظر گرفته و آنها می توانند با گذراندن این دوره، در کنار الکی‌ها، مصرف کنندگان مواد مخدر و دیگر معتادها، شرایطشان فیزیکی و روحی‌شان را بهبود بخشند.

طبق گفته‌ی کارشناسان، خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارز‌های مجازی تاثیری شبیه به قماربازی آنلاین در ذهن می‌گذارد و افراد می توانند در طولانی مدت به این رفتار و ترشح آدرنالین ناشی از آن وابستگی افراطی پیدا کنند. بر این اساس درمانگران می‌توانند با روشی مشابه به مقابله با این اعتیاد رفته و مشکل موجود را در ذهن بیماران حل کنند.

متخصصان این مرکز درمانی اعلام کرده‌اند که روش درمان این بیماری با روش درمان اعتیاد به شرط بندی شباهت بسیاری دارد و می‌توان با قدم‌های همین راه، معتادان به تبادل ارز‌های مجازی را درمان کرد.

کارشناسان این مرکز درمانی معتقدند که در حال حاضر ۱۳ میلیون نفر به خرید و فروش بیت کوین می پردازند و از این نفرات، مسلماً افراد خاصی به علت تغییرات ناگهانی و هیجان موجود در این تبادل وابستگی خاصی به آن پیدا کرده‌اند. در برخی کاربران این وابستگی به مرحله‌ی اعتیاد رسیده و آنها مجبورند برای درمان خود به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنند.

«کریس برن» درمانگر اعتیاد به قمار در این باره می‌گوید:

«ریسک بالا و نوسان بازار ارز‌های مجازی برای افراد به خصوصی جالب است و آنها را به سمت خود می‌کشاند. هیجان خواهی و فرار از واقعیت، چنان برایشان جذاب می‌شود که آنها را به یک حباب غیر واقعی منتقل می‌کند تا دیگر مشکلات دنیای واقعی را در آن محل حس نکنند. به همین دلیل است که باید به آرامی بیماران را از این فضای تنش‌زا دور کرد.»

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی