ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برند برتر دنیا در سال ۲۰۱۸ از سوی فوربس اعلام شد

نشریه‌ی فوربس طبق سنت هر ساله‌ی خود لیستی از با ارزشترین برند‌های دنیا در سال اخیر منتشر کرده است. اینکه ۵ برند برتر این لیست، به صنعت تکنولوژی و فناوری تعلق دارند مسئله‌ی عجیبی نیست ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

نشریه‌ی فوربس طبق سنت هر ساله‌ی خود لیستی از با ارزشترین برند‌های دنیا در سال اخیر منتشر کرده است. اینکه ۵ برند برتر این لیست، به صنعت تکنولوژی و فناوری تعلق دارند مسئله‌ی عجیبی نیست اما تغییر جایگاه و پیشرفت برخی شرکت‌ها می‌تواند برای بسیاری از دوستداران تکنولوژی جالب باشد.

بر اساس این لیست، شرکت چند بُعدی آمازون موفق شده، غولی به نام کوکاکولا را که در جای جای دنیا، بیلبورد های تبلیغاتی‌اش به چشم می‌خورد کنار بزند و به جمع پنج برند برتر دنیا وارد شود. اگر به تاریخچه و روند فعالیت این دو شرکت توجه کنید، متوجه خواهید شد که آمازون موفق شده ماموریتی غیر ممکن را به سرانجام برساند. کوکاکولا در سال۱۸۹۲ تاسیس شده و اکنون محصولاتش را به بیش از ۲۰۰ کشور جهان می‌فرستد در حالی که سایت خرده فروشی آمازون در سال ۱۹۹۴ آغاز به کار نموده و تنها طی ۲۴ سال توانسته به یک امپراطوری عظیم تبدیل شود.

طبق محاسبات نشریه‌ی یاد شده، برند اپل ۱۸۲.۸ میلیارد دلار ارزش دارد و این رقم نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است. به همین دلیل اپل موفق شده عنوان برند برتر دنیا در سال ۲۰۱۸ را از آن خود کند. با اینکه سامسونگ گوشی‌های بیشتری از اپل به بازار جهانی عرضه کرده اما ۸۷ درصد سود این صنعت از آن کمپانی کوپرتینویی شده است.

گوگل با اینکه موفق شده ارزش برند خود را ۳۰ درصد بالا ببرد اما با ارزش کلی ۱۳۲ میلیارد دلار هنوز برند دوم این لیست به شمار می‌رود. پس از این دو شرکت، مایکروسافت با ارزش برند ۱۰۴.۹ میلیارد دلار، فیسبوک با ارزش برند ۹۴.۸ میلیارد دلار و آمازون با ارزش برند ۷۰.۹ میلیارد دلار رتبه‌های بعدی این لیست را به خود اختصاص داده‌اند.

لیست نشریه‌ی فوربس بر اساس درآمد سه سال اخیر برندها تهیه شده است. پس از آن نشریه یاد شده تلاش کرده تا میانگین نسبت قیمت به درآمد مربوط به همین سال را برای هر برند محاسبه کند. این نسبت با تقسیم کردن قیمت سهام یک شرکت بر درآمدش برای هر سهم به دست می‌آید و راه مناسبی برای محاسبه‌ی ارزش سهام کمپانی‌ها به شمار می‌رود. البته باید در نظر داشت که کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی همواره از نسبت قیمت به درآمد بالایی برخوردارند.

 

تماشا کنید: ویدیو‌های تبلیغاتی جدید اپل

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    تو زومیت نوشته گوگل برترین برند شده
    چطوریاس؟

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۹ خرداد ۱۳۹۷

      خبر زومیت بر اساس آمارهای BrandZ و خبر دیجیاتو بر اساس آمارهای فوربس هستش که الگوریتمهای متفاوتی برا محاسبه دارند
      طبق تحلیل های BrandZ اپل 301 و طبق تحلیل های فوربس 182 میلیارد دلار ارزش دارند

مطالب پیشنهادی