ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

toyota-hilux
خودرو

تویوتا به عنوان با ارزش ترین برند خودرویی جهان در سال 2018 دست یافت

موسسه تحلیلگر برندز (BrandZ) که زیر مجموعه گروه Kantar Millward Brown به شمار می رود، اخیرا رده بندی 100 برند با ارزش جهان در سال 2018 را منتشر کرده است. طبق انتظار امسال نیز تویوتا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵

موسسه تحلیلگر برندز (BrandZ) که زیر مجموعه گروه Kantar Millward Brown به شمار می رود، اخیرا رده بندی 100 برند با ارزش جهان در سال 2018 را منتشر کرده است. طبق انتظار امسال نیز تویوتا همانند 5 دوره قبلی عنوان با ارزش ترین برند خودرویی جهان را به خود اختصاص داده و توانسته باز هم بالاتر از تمامی رقبا بایستد.

این خودروساز با سابقه ژاپنی اکنون ارزشی برابر با 29.987 میلیارد دلار دارد که در مقایسه با سال قبل 5 درصد افزایش یافته است. یکی از دلایل اصلی موفقیت تویوتا را می توان به تقاضای بالای مشتریان نسبت به خودروهای شاسی بلند این کمپانی، نسبت داد.

آقای پیتر والش (Peter Walshe) مدیر بخش ارزیابی برندز در گروه  Kantar Millward Brown با اشاره به این موضوع افزوده که اروپایی ها و آمریکایی ها علاقه زیادی به شاسی بلندهای ساخت تویوتا از خود نشان می دهند.

تاکنون تویوتا 11 بار موفق به کسب این عنوان از برندز شده است. بد نیست اشاره کنیم موسسه مذکور 13 سال است که این ارزیابی را انجام می دهد. تویوتا فقط در 2010 و 2011 نتوانسته در جایگاه با ارزش ترین برند خودرویی از دید برندز قرار بگیرد.

در ارزیابی اخیر رتبه دوم به مرسدس بنز رسیده است. ارزش این شرکت آلمانی 25.684 میلیارد دلار برآورد شده که نشان از افزایش 9 درصدی دارد. با پیشرفتی که اشتوتگارتی ها تجربه کرده اند، توانسته اند از رقیب دیرینه خود یعنی ب ام و سبقت گرفته و آن را به جایگاه سوم بفرستند.

Mercedes-AMG C63 versus BMW M3

آنطور که آقای والش افزوده چین، برزیل و شیلی بازارهایی هستند که نقش بسیار مثبتی در افزایش ارزش برند مرسدس بنز داشته اند؛ استقبال بالا از E کلاس هم نقش تعیین کننده ای در موفقیت اشتوتگارتی ها ایفا کرده است.

2018 Mercedes Benz E Class

بعد از تویوتا، مرسدس بنز و ب ام و رتبه های چهارم تا دهم به ترتیب به فورد، هوندا، نیسان، آئودی، تسلا، سوزوکی ماروتی و فولکس واگن رسیده اند. نکته جالب اینکه فولکس واگن پس از دو سال غیبت به خاطر رسوایی تقلب در اعلام میزان گازهای آلاینده خودروهای دیزلی – موسوم به Dieselgate – توانسته دوباره در میان 10 برند با ارزش قرار بگیرد.

VW Arteon

بطور کلی گوگل با 302.063 میلیارد دلار با ارزش ترین برند جهان در سال 2018 محسوب می شود. ارزش این برند در مقایسه با سال گذشته به میزان چشمگیر 23 درصد افزایش یافته است.

بعد از گوگل، اپل با 300.595 میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار دارد. آمازون هم با رشد خیره کننده 49 درصدی و افزایش ارزش برند به 207.594 میلیارد دلار، در رتبه جایگاه سوم ایستاده است.

در جدول های زیر می توانید 100 برند با ارزش جهان در سال 2018 را بطور خلاصه مشاهده فرمایید.

2018-brandz-top-100-most-valuable-global-brands

2018-brandz-top-100-most-valuable-global-brands (1)

ناگفته نماند به منظور تعیین ارزش برندها به دلار، دست اندرکاران موسسه برندز عملکرد مالی و تجاری شرکت های مختلف را بررسی نموده و پس از ترکیب اطلاعات حاصله با داده های بدست آمده از مصاحبه با سه میلیون مشتری این شرکت ها، به یک رقم قابل استناد رسیده اند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • yosof
    yosof | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    نمیدونم چرا اسم تویوتا میشنوم،ناخوداگاه به یاد سونی می افتم.قرابتی نهفته بین این دو واژه هست.

  • nexaen
    nexaen | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    بطور کلی گوگل با 302.063 میلیارد دلار با ارزش ترین برند جهان در سال 2018 محسوب می شود. بعد از گوگل، اپل با 302.063 میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار دارد.

    هر دو عدد ارزش برند ها یکی هستن.
    بعد اینکه چرا انقدر اختلاف هست بین آمار اینجا با آمار پایینی:
    http://dgto.ir/yl5

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۹ خرداد ۱۳۹۷

      سلام. ضمن پوزش تصحیح شد. ممنون از دقت نظر شما دوست گرامی

مطالب پیشنهادی