ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات کیوی
تکنولوژی

ربات کیوی چگونه به دانشجویان دانشگاه برکلی غذا تحویل می دهد؟ [تماشا کنید]

اخیراً برای افرادی که در محوطه دانشگاه برکلی در کالیفرنیا زمان خود را سپری می کنند، عبور و مرور ربات ها عادی به نظر می رسد. برخلاف بسیاری از استارتاپ های سخت افزاری که سال ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اخیراً برای افرادی که در محوطه دانشگاه برکلی در کالیفرنیا زمان خود را سپری می کنند، عبور و مرور ربات ها عادی به نظر می رسد. برخلاف بسیاری از استارتاپ های سخت افزاری که سال ها روی ربات های خود کار کرده و سپس آنها را آزمایش می کنند، استارتاپ «کیوی» چندان منتظر نمانده و مدل های متنوع از ربات هایشان را آزمایش می کنند. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به سیستم تحویل غذا توسط مجموعه ای از ربات های استارتاپ مذکور.

این ربات ها در حال حاضر برای تحویل غذا به دانشجویان در اطراف دانشگاه به کار می روند. همچنین به لطف اندازه کوچک ربات های کیوی، بر خلاف بسیار از ربات های دیگر، فضای زیادی از پیاده روها اشغال نمی شود.

بنا بر گفته «فلیپه چاوِز»، هم-موسس و مدیر عامل کمپانی کیوی، تاکنون بیش از 10 هزار درخواست سفارش غذا توسط ربات های کیوی تحویل داده شده است.

ربات کیوی
ربات کیوی می تواند عابرین پیاده را تشخیص داده و بهترین مسیر را انتخاب کند.

تفاوت جالب دیگر کیوی با سایر ربات های تحویل کالا در ماژولار بودن آن است. به عبارت دیگر کیوی تنها بر یک ربات مبتنی نیست. در ابتدا این کمپانی از یک ربات برای همه مراحل ارسال به مشتری بهره می برد که البته به این نتیجه رسید که این روش ناکارآمد است.

در ادامه تصمیم گرفته شد که از 3 نوع ربات بهره گرفته شود؛ یک ربات در رستوران سفارش ها را تحویل می گیرد و به ربات دیگر که در واقع یک سه چرخه نیمه خودران است تحویل می دهد. این سه چرخه که ربات های کوچک مشهور کیوی را حمل می کند، به خیابان ها می رود و در آخر ربات کوچک مسیر حداکثر 300 تا 400 متر نهایی را طی می کند تا غذا را به دست مشتری برساند.

از مزایای این سیستم می توان به هزینه پایین تر نسبت به پیک ها و نیز کنترل شرکت بر ارسال ها اشاره کرد. استارتاپ کیوی قصد دارد در مرحله بعدی روی خودکار کردن بیشتر ربات ها کار کند و در عین حال روش هایی را برای جلوگیری از سرقت احتمالی آنها بیابد. همچنین در آینده امید دارد که کاربرد ربات های کیوی را به فراتر از برکلی گسترش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    حقیقتا اگه تو ایران بود، با توجه به شرایط حال حاضر در کشور، ربات دزدیده‌ و مفقود میشد.
    این یه واقعیت تلخه متاسفانه

مطالب پیشنهادی