ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویرجین گلکتیک
علمی

دومین پرواز مبتنی بر موتور ویرجین گلکتیک با موفقیت انجام شد [تماشا کنید]

دیروز ویرجین گلکتیک کمپانی متعلق به ریچارد برانسون دومین آزمایش پرواز مبتنی بر موتور فضاپیمای خود را با موافقت به پایان رساند. ویرجین گلکتیک یک شرکت بریتانیایی و یکی از شرکت‌های فعال در صنایع گردشگری فضایی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

دیروز ویرجین گلکتیک کمپانی متعلق به ریچارد برانسون دومین آزمایش پرواز مبتنی بر موتور فضاپیمای خود را با موافقت به پایان رساند.

ویرجین گلکتیک یک شرکت بریتانیایی و یکی از شرکت‌های فعال در صنایع گردشگری فضایی است که زیرمجموعه گروه ویرجین به حساب می آید.

این پرواز بر فراز بیابان موهاوی، در جنوب غربی ایالات متحده انجام شده بود و فضاپیمای «VSS Unity» موفق شد تنها 54 روز پس از آزمایشی که در آن برای اولین بار موتورهایش روشن شد، با موفقیت پرواز کرده و به زمین باز گردد.

پرواز  اخیر یک آزمایش مبتنی بر موتور موفق دیگر برای ویرجین گلکتیک به حساب می آید. اکنون تقریباً 4 سال پس از پرواز نسخه قبلی این فضاپیما که به سقوط و کشته شدن یک خلابان و مجروح شدن خلبان دیگر منجر شد، می گذرد. به این ترتیب می توان گفت که با هر آزمایش جدید، ویرجین گلکتیک یک گام دیگر به سفرهای فضایی توریستی نزدیک تر می شود.

این شرکت برخلاف دیگر کمپانی های فضایی از قبیل «اسپیس اکس» و «بلو اوریجین» پروازهایش را بدون استفاده از راکت های معمولی و از زیر بال های یک هواپیمای در حال پرواز آغاز می کند. این بار هنگامی که هواپیمای حامل فضاپیما به ارتفاع 45 هزار و 600 پایی (در حدود 13 هزار و 900 متری) رسیده، VSS Unity از آن جدا شده تا صعود خود را ادامه دهد.

در آزمایش اخیر، فضاپیما حامل دو خلبان بوده و به ارتفاع بیش از 35 کیلومتری زمین رسیده و موفق شده به 1.9 سرعت صوت دست یابد. در پرواز دیروز موتورهای VSS Unity برای مدت 31 ثانیه کار کرده اند که البته هنوز با 60 ثانیه ای که برای سفرهای عادی نیاز است، فاصله دارد. البته در آزمایش مذکور هدف اصلی این بوده که فضاپیما را در سرعت مافوق صوت در شرایطی که عقب آن وزن بیشتری دارد، مورد بررسی قرار دهند.

پس از آخرین سفر مبتنی بر موتور قبلی، ویرجین گلکتیک صندلی های مسافری بیشتر و نیز تجهیزات اضافه تری را درقسمت انتهایی فضاپیما تعبیه کرد و همچنین مرکز گرانش VSS Unity را تغییر داد. در نهایت این فضاپیما با موفقیت روی زمین فرود آمد.

ویرجین گلکتیک اکنون توانسته دو پرواز مبتنی بر موتور موفق در کنار 7 پرواز موفق بدون موتور روشن را تجربه کند. هنوز مشخص نیست که چند پرواز آزمایشی مبتنی بر موتور دیگر پیش از ارسال مسافران به فضا انجام خواهد شد. کمپانی متعلق به ریچارد برانسون اکنون صدها مشتری از پیش ثبت نام شده دارد که برای سفری 250 هزار دلاری ثبت نام کرده اند. هنگامی که امکان ارسال مسافران فراهم شود، این افراد می توانند به لبه فضا سفر کرده و برای چند دقیقه حالت بی وزنی را تجربه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی