ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاران سیستم در ۳۰ سالگی؛ نگاهی به آمارهای مالی سال ۹۶

شرکت همکاران سیستم در حاشیه مراسم ۳۰ سالگی‌اش از آمارهای مالی خود برای سال ۹۶ پرده برداشت. این شرکت در سال ۱۳۶۶ با سرمایه ۱۲۰ هزار تومان تشکیل شد و امروز بیش از ۴۶ هزار ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

شرکت همکاران سیستم در حاشیه مراسم ۳۰ سالگی‌اش از آمارهای مالی خود برای سال ۹۶ پرده برداشت. این شرکت در سال ۱۳۶۶ با سرمایه ۱۲۰ هزار تومان تشکیل شد و امروز بیش از ۴۶ هزار مشتری در سراسر کشور دارد.

«مهدی امیری»، مدیرعامل و عضو هیات مدیره‌ی همکاران سیستم در این مراسم که پس از برگزاری مجمع عمومی این شرکت تشکیل شد، خبر داد که سال گذشته جایگاه این شرکت در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایرانی ۳۳ پله رشد داشته و به رتبه ۲۶۳ رسیده است: «هیچ سالی وجود نداشته که وضعیت همکاران سیستم در میان شرکت‌های برتر ایرانی منفی شود و سال گذشته نیز ۳۳ پله افزایش ارتقا داشت که یک رشد بزرگ است.» به گفته او، در حال حاضر ۱۱۳۰ نفر به شکل مستقیم در همکاران سیستم فعالیت می‌کنند و در مجموع این شرکت برای ۱۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

این شرکت نرم‌افزاری در مجمع عمومی سال ۹۷، ۴۵ تومان سود نقدی به ازای هر سهم برای سهامداران خود تصویب کرد که از تاریخ ۲۰ خرداد قابل دریافت است. به گفته مدیرعامل همکاران سیستم، در سال ۹۶ (در مقایسه با سال قبل) این شرکت با رشد ۲۷ درصدی درآمد عملیاتی رو به رو بوده و سود خالص این شرکت نیز ۳۶ درصد رشد داشته. کل درآمد در سال ۹۶ مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان بوده است. «راهکاران» به عنوان محصول اصلی این شرکت درآمدی ۸۰ میلیارد تومانی در سال ۹۶ برای همکاران سیستم به ارمغان آورده است. به گفته امیری، راهکاران در حال حاضر با بیش از ۴۰ ماژول، توسط ۲۵۰۰ شرکت بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر بخش «دولتی و اتوماسیون» درآمدی ۴ میلیارد تومانی داشته که در مقایسه با سال گذشته با ۲۳ درصد کاهش مواجه شده. امیری در همین رابطه گفت: «واقعیت این است که ما به دنبال چنین کاهشی نبودیم. این کاهش دلایل مختلف داخلی و خارجی داشته است.»

«محمود نظاری»، رئیس هیات مدیره در رابطه با قیمت سهام همکاران سیستم در بازار بورس گفت:‌ «فرض ما این نیست که در بورس، قیمت همکاران سیستم حرکت‌های غیراورگانیک داشته باشد. ترجیح ما این است که عرضه و تقاضا بحث قیمت را پیش ببرد.»

او خبر داد که اکنون بیشتر ارزش این شرکت در بورس از دارایی های ثابت (مشهود) آمده است در حالی که روند فعالیت این شرکت همواره رشد را نشان داده: «سود شرکت همواره رو به رشد بوده، در شرایط سخت پایدار مانده و تعداد مشتریان نیز افزایش داشته. در هیچ سالی سود سهامدارن را به تدریج نداده‌ایم و همیشه یکجا پرداخت کرده‌ایم. به همین دلایل در نهایت هر تحلیلگری می‌تواند تشخیص دهد که قیمت سهم این نیست و بالاتر است.»

مدیرعامل همکاران سیستم در این مراسم پیشبینی مالی از درآمد و هزینه‌های سال ۹۷ را نیز ارائه داد. امیری پیشبینی می‌کند که درآمد عملیاتی شرکت مورد بحث در سال جاری ۲۳ درصد و سود خالص نیز ۱۲ درصد رشد خواهد کرد.

به گفته امیری، همکاران سیستم در ۳۰ سال گذشته تلاش کرده تا همواره با تغییرات تکنولوژی همراه شود؛ از اولین محصولات که تحت داس ارائه شده‌اند تا امروز که خدمات ابری آن قابل دسترس هستند: «همکاران سیستم هر سال روی مدل کسب‌وکار تمرکز می‌کند تا مسیر جدید را شناسایی کند. به همین دلیل صرفاً روی توسعه یک محصول حرکت نکرد. ورود به بازارهای جدید نمادی از نگاه همکاران سیستم جهت تحول در مدل کسب‌وکارش است.»

این شرکت چندین محصول مختلف برای حوزه‌های متفاوت دارد. برای مثال «دشت» برای فروشگاه‌ها توسعه پیدا کرده، «سپیدار» مخصوص شرکت‌های کوچک است، «راهکاران ابری» به شرکت‌های متوسط خدمات می‌دهد و محصول اصلی همکاران سیستم تحت عنوان «راهکاران» مخصوص شرکت‌های بزرگ توسعه یافته است. به گفته امیری ۵۰ درصد از شرکت‌های برتر ایران و ۶۰ درصد شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس از محصولات همکاران سیستم استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    این شرکت رو دوست دارم و دنبال هم اخبارشون اما نمیدونم چرا نمیتونم با این شرکت ارتباط و خوبی برقرار کنم ؟! به هر حال موفق باشن

مطالب پیشنهادی