ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فراری
خودرو

تک خال مودنا؛ معرفی SE38 تنهای جذاب فراری

فراری به تازگی خودروی جدیدی را معرفی کرده که تنها یک نمونه از آن راهی جاده ها می شود. این خودرو تک ساخت که به سفارش یکی از مشتریان خاص و ویژه این کمپانی طراحی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

فراری به تازگی خودروی جدیدی را معرفی کرده که تنها یک نمونه از آن راهی جاده ها می شود. این خودرو تک ساخت که به سفارش یکی از مشتریان خاص و ویژه این کمپانی طراحی و تولید شده در پیست اتومبیل رانی فیورانو فراری در ایتالیا تحویل سفارش دهنده خود شده و درست چند دقیقه بعد نیز توانایی های این سوپرکار به چالش کشیده است.

این خودرو که SP38 نام دارد بر اساس مدل 488 GTB فراری ساخته شده و از شاسی و قوای محرکه ای مشابه با آن بهره می برد. تفاوت این دو خودرو در نمای بیرونی و درونی اتاق آن ها بوده و در واقع این سوپرکار یک طراحی مجدد و خاص از GTB 488 محسوب می شود. طراحان مرکز طراحی فراری تلاش کرده اند که بر اساس سلیقه خریدار SP38 و علاقه و اشتیاق خاص او به مسابقات اتومبیل رانی این خودرو را طراحی کنند.

قوای محرکه این خودرو درست مشابه با GTB 488 یک موتور 3.9 لیتری و 8 سیلندر V شکل توئین توربو بوده که میتواند قدرتی 670 اسب بخاری را تولید کند. البته این احتمال نیز وجود دارد که فراری SP38 به نسخه تقویت شده از موتور مذکور که در 488 پیستا نیز مورد استفاده قرار گرفته تجهیز شده باشد. این موتور تقویت شده در حدود 50 اسب بخار قدرت بیشتری (یعنی 720 اسب بخار) نسبت به نمونه اولیه تولید می کند.

فراری این خودرو را یک سوپرکار متفاوت و فوق العاده توصیف کرده که تمامی زیبایی و نوآوری های ذاتی خودروهای فراری را به نمایش می گذارد. به عبارت دیگر فراری معتقد SP38 نماد تمام محصولات بی نظیر این کمپانی بوده و توصیف کننده خودروهایی است که هم در جاده و هم در پیست خوب عمل می‌کنند. رنگ قرمز سه لایه متالیکی که بدنه این سوپر کار را پوشانده به علت الهام گرفتن طراح آن از مدل نمادین F40 است.

با دقت در تصاویر این خودرو متوجه خواهید شد که طراحی قسمت های جلویی آن متفاوت بوده و چراغ های جلویی غیرعادی به نظر می رسند. در واقع طراحی این چراغ منحصر به فرد بوده و تنها مختص همین مدل است. طراح با هدف طراحی چراغ های بسیار باریک چراغ های اجباری روشنایی روز را به سپر جلو منتقل کرده و به این ترتیب بیننده شاهد چراغ های افقی باریکی در نمای جلوئی خودرو است.

کمپانی سازنده مدعی است که به کمک اصلاحات انجام شده بر روی قسمت های جلوئی SP38، در دید بیننده توازن وزن در این خودرو در مقایسه با شاسی 488 استاندارد تغییر کرده و در واقع این اصلاحات سبب شده که خودرو به صورتی به نظر برسد که که بیشتر وزن آن بر روی چرخ های عقب قرار دارد.
طراحی جذاب و ظاهر پویای این سوپرکار در همان نگاه اول کاملا مخاطب را جذب خود کرده و کشیدگی خاص بدنه و کاور موتور ظاهری متفاوت به خودرو بخشیده است. کاور موتور که فاقد قسمت شیشه ای است با یک پنل بسیار شگفت انگیز و سه پره جایگزین شده است. این پنل سه پره کرکره ای که پره های آن درون هم تنیده شده اند حرارت موتور توئین توربو را به سمت خارج هدایت می کند.

از دیگر نقاط برجسته طراحی فراری SP38 اسپویلر عقب آن است که همراه با رنگ قرمز رنگ بدنه مدل نمادین F40 به یاد مخاطب می آورد. در کنار اسپویلر رنگ بدنه چهار چراغ عقب دایره ای شکل و مشکی رنگ نیز به صورت دو به دو به چشم می خورند که در مرکز آن ها لوگوی مخصوص فراری خودنمائی می کند.
علاوه بر موارد گفته شده می توان به پنجره‌های کوچک، دماغه تیز و فیبر کربنی، سقف تیز، رینگ ستاره‌ای منحصربه‌فرد و رکاب‌های برجسته نیز اشاره کرد.

هرچند که هنوز عکسی از درون کابین این خودرو منتشر نشده اما گفته می شود که یک تریم کاملا سفارشی نیز برای آن طراحی و تولید شده است. شنیده حاکی از آن است که این خودرو برای اولین بار در گردهمایی قریب الوقوع الگانزا ویلا دسته در 26 می سال 2018 در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • solook
    solook | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    قیمت اکثرا اتومبیل های لوکس ایرانی در کانال تلگرامی @daily_cars

  • FARDIN.?
    FARDIN.? | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    مگه داریم از فراری بهتر‌‌ چقد خوبه این ???

  • jrn
    jrn | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    جلوش شبیه لامبورگینی هوراکانه

  • mansour.bz
    mansour.bz | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    براووو? اما ی نکته ظریف متاسفانه جذابیت پراید مارو نداره

  • Newsad
    Newsad | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    بسیار زیباست.... سالار فراری هاست.

مطالب پیشنهادی