ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با BllocZero18 آشنا شوید؛ موبایلی که می‌خواهد به ریشه‌ها بازگردد

اسمارت فون های امروزی، ساخته می شوند تا تمام توجه شما را به خودشان جلب کنند. هرچیزی از سخت افزار و رابط کاربری گرفته تا قابلیت های جانبی و اپلیکیشن های خوش رنگ و لعاب، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

اسمارت فون های امروزی، ساخته می شوند تا تمام توجه شما را به خودشان جلب کنند. هرچیزی از سخت افزار و رابط کاربری گرفته تا قابلیت های جانبی و اپلیکیشن های خوش رنگ و لعاب، تنها با یک هدف ساخته می شوند و آن چیزی نیست جز معطوف کردن تمام حواس شما به خودشان. و همین مسئله است که اعتیاد به دیوایس های هوشمند را به مشکلی جدی در عصر کنونی تبدیل کرده.

با این حال، هر از چندگاهی استارتاپ هایی ظهور می کنند که می خواهند با کنار گذاشتم تمام این تجملات، سادگی را به اسمارت فون های خود بیاورند. استارتاپ آلمانی Blloc یکی از همین تیم های نواندیش است که با شعار «بازگشت به ریشه ها» وارد حوزه دیوایس های هوشمند شده است. نخستین موبایل این استارتاپ، BllocZero 18 نام گرفته و طراحی بسیار ساده و در عین حال شیکی دارد.

فریم این دیوایس از جنس شیشه و آلیاژ زینک است و گرچه شیشه معمولاً ماده مناسبی برای اسمارت فون های آسیب پذیر به حساب نمی آید، اما Blloc وعده سیاست های مشتری پسندی در زمینه گارانتی داده که می تواند برای کاربران خوشایند باشد.

اما طراحی ساده و مینیمال تنها نقطه قوت BllocZero18 نیست و این دستگاه مشخصات سخت افزاری قابلی قبولی نیز دارد. پردازنده Helio P23 خون را در رگ های دستگاه پمپاژ می کند و 4 گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و نمایشگر 5.5 اینچی LCD با رزولوشن FHD+ از دیگر مشخصات سخت افزاری آن است. دوربین 13 مگاپیکسلی IMX258 سونی روی پنل پشتی قرار گرفته و باتری 3100 میلی آمپر ساعتی احتمالاً برای یک روز کامل کافی خواهد بود.

Blloc اهمیت زیادی برای سلامت دیوایس های کاربران قائل می شود و به همین خاطر، تقریباً هر اتفاقی که ممکن است برای یک موبایل هوشمند بیفتد را مشمول گارانتی کرده است. بنابراین خریداران طی 12 ماه ابتدایی از زمان خرید، می توانند از گارانتی دستگاه خود در برابر سقوط اتفاقی، شکستگی نمایشگر، سرقت، خسارت های ناشی از آب و غیره مطمئن باشند.

برخلاف روند معمول استارتاپ ها که با عرضه یک موبایل نسبتاً گران قیمت سعی بر جبران هزینه های خود دارند، Blloc قیمت 417 دلار را برای موبایل خود انتخاب کرده که کاملاً معقول به نظر می رسد. ناگفته نماند که این موبایل هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • amirmairi
    amirmairi | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    من فکر کردم منظور از بازگشت به ریشه ها ،موبایل تجزیه پذیره :/

  • سامان
    سامان | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    یعنی چی ! این چیه نوشتید ، الان بازگشت به ریشه ها چیه ؟ احتمالا رابط کاربریش همونطور که از عکسا مشخصه مد نظر بوده که شما حتا یک کلمه هم در موردش ننوشتید

  • Shahriar
    Shahriar | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    انصافا یدونه میخوام?

  • Ariya.Raadmehr
    Ariya.Raadmehr | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    این گوشی دقیقا چه ویژگی های خاصی داره که منجر میشه ما به ریشه ها برگردیم؟

  • | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    چرا به ksp هاش اشاره نکردین ؟:/

مطالب پیشنهادی