ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلگرام
تکنولوژی

اپل از انتشار آپدیت تلگرام در اپ استور ممانعت می کند

به دنبال دستور دولت روسیه مبنی بر فیلترینگ تلگرام در این کشور، اپل از انتشار آپدیت تلگرام در اپ استور ممانعت به عمل می‌آورد. همانطور که می‌دانید، پیش از فیلترینگ تلگرام در ایران دولت روسیه در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۶

به دنبال دستور دولت روسیه مبنی بر فیلترینگ تلگرام در این کشور، اپل از انتشار آپدیت تلگرام در اپ استور ممانعت به عمل می‌آورد.

همانطور که می‌دانید، پیش از فیلترینگ تلگرام در ایران دولت روسیه در حکمی قضایی دستور مسدودسازی پیام‌رسان مذکور در این کشور را صادر کرد. دلیل فیلترینگ عدم همکاری تلگرام با سرویس امنیتی فدرال روسیه (یا به اختصار FSB) اعلام شد که خواستار دسترسی به اطلاعات کاربران اپلیکیشن از طریق کلیدهای رمزگشایی بودند.

آپدیت تلگرام

به دنبال این فیلترینگ، اختلالات زیادی در اینترنت روسیه به وجود آمد. از جمله اینکه پیام صوتی در وایبر به طور کامل دچار اختلال شد و بسیاری از وبسایت‌ها نتوانستند خدمات‌شان را به کاربران ارائه بدهند.

در ادامه 800 هزار آدرس IP مرتبط با سرویس های ابری آمازون و بیش از یک میلیون آدرس مرتبط با سرویس های ابری گوگل که به ذخیره سازی داده های تلگرام می پرداختند، در روسیه مسدود شدند و همین باعث شد که دسترسی به داده های تلگرام در خارج از خاک روسیه برای شهروندان این کشور محدود شود.

آپدیت تلگرام

اما حالا و در ادامه برخوردهای دولت روسیه با تلگرام، پاول دورف اعلام کرده که اپل از انتشار نسخه جدید تلگرام در اپ‌استور ممانعت به عمل می‌آورد. با این ممنوعیت انتشار، کاربرانی که دیشب iOS 11.4 را دریافت کرده‌اند گزارش می‌دهند که حالا بعضی قابلیت‌های تلگرام دچار اختلال شده و بعضی از آن‌ها مثل استیکر‌ها به نمایش در نمی‌آیند.

دورف در توییت خود ابعاد مشکل را این گونه تشریح کرده است:

«از زمانی که مقامات روسیه به اپل دستور داده‌اند که تلگرام را از روی اپ‌استور حذف کند، این شرکت جلوی انتشار به‌روزرسانی نسخه iOS اپلیکیشن به صورت بین‌المللی را گرفته است. در حالی که کاربران روسیه فقط 7 درصد از مجموع کاربران تلگرام را شامل می‌شوند، اپل از اواسط ماه آوریل انتشار به‌روزرسانی تلگرام برای کلیه کاربران از سراسر دنیا را محدود کرده است.»

دورف در ادامه می‌گوید که جلوگیری از انتشار آپدیت به این معناست که تلگرام نمی‌تواند تا پایان ددلاین بیست و پنجم ماه می خود را با قوانین GDPR مطابقت دهد. پیروی نکردن از قوانین GDPR می‌تواند از بسیاری جهات موضوع نگران‌کننده‌ای برای کاربران تلگرام باشد و از طرف دیگر، حالا که از انتشار به‌روزرسانی برای اپلیکیشن ممانعت به عمل آمده توسعه‌دهندگان این اپ قادر به ارائه پچ‌های امنیتی و رفع باگ برای کاربران آیفون نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (69 مورد)
  • rad
    rad | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    https://t.me/MTProxies

  • apple fan
    apple fan | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    @rad
    با وجود اینهمه هیاهو تلگرام مثل اب خوردن فیلتر شد تا الان هم خبری از شبکه خیالی بلاکچین نیست خیلی خنده دار است که شما از اپدیت تلگرام خوشحالی چون قرار است از پراکسی پشتیبانی بکند خوب وقتی میشه از فیلتر شکن استفاده کرد این اپدیت مسخره چه معنی دارد بهترین کار دیلیت اکانت کردن تلگرام و مهاجرت به واتس اپ است

    • rad
      rad | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

      خوب پرفسور این معنیش اینه که راحت تلگرامو باز میکنی و استفاده میکنی بدون دردسرهای فیلتر شکن . فقط کافیه چنتا پروکسی بهش بدی مثل آب خوردن

      • apple fan
        apple fan | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

        مگه قبلا نمی شد این کار را کرد چه کار مسخره ای ترجیح می دهم از مسنجر های معتبر و اسم رسم دار مثل واتس اپ استفاده بکند تا مسنجری که هر روز یک رسوایی به بار می اورد

  • rad
    rad | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    تلگرامو فیلتر کردن حالا میشه از تماس صوتیش هم به راحتی استفاده کرد ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی