ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

MIUI 10
تکنولوژی

شیائومی از MIUI 10 با ظاهر تازه و قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید پرده برداشت

شیائومی دقایقی پیش از نسخه جدید رابط کاربری MIUI برای اندروید، موسوم به MIUI 10 رونمایی کرد. چندی پیش اسکرین‌شات‌هایی از محیط MIUI 10 در اینترنت فاش شده بود که حالا با معرفی رسمی مشخص ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

شیائومی دقایقی پیش از نسخه جدید رابط کاربری MIUI برای اندروید، موسوم به MIUI 10 رونمایی کرد. چندی پیش اسکرین‌شات‌هایی از محیط MIUI 10 در اینترنت فاش شده بود که حالا با معرفی رسمی مشخص شده که اسکرین‌شات‌های قبلی همگی معتبر بوده‌اند.

شرکت چینی در نسخه جدید تصمیم گرفته که بعضی المان‌های MIUI را مجددا از نو طراحی کند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صفحه اپلیکیشن‌های اخیر یا همان حالت مالتی تسکینگ اشاره کرد که حالا نسبت به گذشته کاربردپذیرتر شده و کار در آن با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

MIUI 10

شیائومی برای طراحی جدید این بخش، حالت نمایش افقی یا عمودی سنتی اندروید را کنار گذاشته و تصمیم گرفته که از دو ستون عمودی موازی شامل کارت اپلیکیشن‌ها استفاده نماید. شرکت چینی معتقد است که با این کار، فضای بیشتری را در نمایشگر آزاد کرده و حالا و با تمرکز بیشتر MIUI بر ژست‌های حرکتی، کاربر می‌تواند بدون نیاز به نوار ناوبری با چند سوایپ ساده در این بخش به مدیریت اپلیکیشن‌ها بپردازد.

با چینش اپلیکیشن‌ها در قالب دو ستون از کارت‌ها، حالا می‌توانید به راحتی روی مواردی که نمی‌خواهید سوایپ کنید تا آن‌ها را ببندید. ضمنا اگر انگشت‌تان را هم روی هر کارت نگه دارید، تنظیمات بیشتری برای مدیریت آن کارت برایتان ظاهر می‌گردد.

MIUI 10

اما تغییر دیگر MIUI 10 این است که حالا به گوشی‌های شیائومی امکانی داده تا تصاویر پرتره بهتری بگیرند. MIUI این کار را با کمک به سنسورهای دوربین انجام می‌دهد و شرایطی فراهم می‌کند که افکت‌های بوکه با کیفیتی برای عکاسی ایجاد شود.

از لحاظ پرفرمنس هم گفته شده که MIUI 10 به لطف به‌کارگیری هوش مصنوعی، نحوه رفتار شما با موبایل را فرا می‌گیرد و متناسب با آن ممکن است حرکات شما را پیش‌بینی کند. در این صورت زمان بارگذاری کارها به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. همچنین در این نسخه شاهد تعامل بهتر گوشی‌های شیائومی با دیوایس‌های اکوسیستم Mi خواهید بود.

MIUI 10

در مجموع می‌توان گفت که MIUI 10 با تغییراتی که در ظاهر خود اعمال کرده، حالا نسبت به قبل به اندروید خالص بیشتر شبیه شده است؛ المان‌های رابط کاربری دارای گوشه‌های گردتری شده‌اند و انیمیشن‌های تعویض صفحه جدیدی را نیز در این محیط شاهد هستید.

MIUI 10

متأسفانه هنوز زمان انتشار MIUI 10 مشخص نیست و تنها چیزی که تا این لحظه می‌دانیم این است که امسال می‌توانید این آپدیت را در گوشی شیائومی خود دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pars
    pars | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    خوبیش اینه برای عمده گوشیهاش و قدیمی‌هاش هم این اپدیت میاد. ارزونترین الانش یعنی redmi 5a هم میگیرش حالا شما فکر کن هواوی به ارزونترینش یعنی y3 یا سامسونگ به j1 mini ش اصلا فکر اپدیت ماهانه هم میکنه چه برسه به نسخه ی جدید !

مطالب پیشنهادی