ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میکرودیسپلی ‌اولد جدید سونی با رزولوشن بسیار بالا معرفی شد

شرکت سونی به تازگی از میکرودیسپلی اولد EXC339A رونمایی کرده که رزولوشن بالای آن می‌تواند تاثیر شگرفی بر عکاسی با دوربین‌های بدون آینه، واقعیت مجازی و عینک‌های هوشمند بگذارد. این میکرودیسپلی (نمایشگر بسیار کوچک) به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

شرکت سونی به تازگی از میکرودیسپلی اولد EXC339A رونمایی کرده که رزولوشن بالای آن می‌تواند تاثیر شگرفی بر عکاسی با دوربین‌های بدون آینه، واقعیت مجازی و عینک‌های هوشمند بگذارد.

این میکرودیسپلی (نمایشگر بسیار کوچک) به خصوص قادر است تصویری با رزولوشن UXGA یعنی ۱۲۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل فراهم آورد که شاید در کل رقم بسیار خیره‌کننده‌ای نباشد اما باید توجه داشت که این نمایشگر اولد، قطری ۰.۵ اینچی دارد و فراهم کردن چنین رزولوشنی در آن مسئله بسیار شگفت آوری است. کمپانی سونی ادعا می‌کند که این صفحه نمایش به نسبت همتایان هم اندازه خود، نوعی منحصر به فرد به شمار می‌رود چرا که قادر است رزولوشنی معادل ۱.۶ برابر آنها به نمایش بگذارد.

این شرکت ژاپنی برای آنکه بتواند چنین رزولوشنی فراهم آورد، مجبور شده که اندازه‌ی تک تک پیکسل‌ها را پایین آورده و آن را به ۶.۳ میکرومتر برساند. در اثر این تغییر برای نمایش تصویر در پیکسل‌های بیشتر نیاز است که انرژی و برق زیادتری استفاده شود اما سازندگان این نمایشگر موفق شده‌اند با طراحی دوباره‌ی مدار‌های آن، شرایطی فراهم آورند که پردازش تصویر آن تنها به نیمی از ولتاژ همیشگی احتیاج داشته باشد. این مسئله موجب می‌شود که علیرغم بیشتر شدن پیکسل‌های به نمایش گذاشته شده، میزان مصرف برق ثابت بماند.

این میکرودیسپلی در به نمایش گذاشتن تصویر هم از سرعت بالاتری بهره می‌برد چرا که قادر است از سرعتی معادل ۲۴۰ فریم بر ثانیه بهره ببرد. این عدد تقریبا دو برابر سرعتی است که میکرودیسپلی‌ های QVGA  قبلی فراهم می‌کردند.

این نمایشگر کوچک از بیشترین میزان روشنایی ۱۰۰۰ لومن پیشتبانی می‌کند و قادر است کنتراست  تصویر صد هزار به یک را به ارمغان آورد. همچنین این صفحه نمایش از ۱۱۰ درصد فضای رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند. شرکت سونی اعلام کرده که از ابتدای سال میلادی، این میکرودیسپلی ‌اولد را به صورت آزمایشی در اختیار مشتریان قرار داده اما قرار است تا آبان‌ماه آن را به بازار جهانی عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فرشاد حسین پور
    فرشاد حسین پور | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    با این اطلاعات رو کاغد سونی تونسته کار فوق العاده ای انجام بده.سونی کلا تو همه چی خوبه بجز گوشی (البته از نظر من و طبق فروشش)

مطالب پیشنهادی