ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Dell توسعه سرفس فون را با استفاده از اسنپدراگون 850 بر عهده دارد

مدت ها پیش شایعه ای به گوش می رسید مبنی بر اینکه مایکروسافت مشغول توسعه موبایل «سرفس فون» است تا آن را به عنوان یک نمونه در اختیار سایر تولیدکنندگان قرار دهد؛ نمونه ای که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

مدت ها پیش شایعه ای به گوش می رسید مبنی بر اینکه مایکروسافت مشغول توسعه موبایل «سرفس فون» است تا آن را به عنوان یک نمونه در اختیار سایر تولیدکنندگان قرار دهد؛ نمونه ای که سایر شرکت ها می توانند به صورت آزادانه از طراحی آن در ساخت تبلت های مبتنی بر ویندوز 10 خود استفاده کنند.

حالا وب سایت WinFuture.de به برخی از مستندات داخلی کمپانی کوالکام دست پیدا کرده که جزییات بیشتری درباره این ایده منتشر می کند. پیش از هر چیز، به نظر می رسد که کمپانی دل از همین حالا توسعه دیوایسی شبیه به سرفس فون را آغاز کرده که دو نمایشگر داشته، از معماری ARM بهره می برد و با نام رمز Januss شناخته می شود.

چیپست اسنپدراگون 850 قرار است در نقش قلب تپنده دستگاه ظاهر شود و از دیگر مشخصات آن می توان به مودم LTE، پورت USB-C، چند دوربین، شتاب سنج، قطب نمای دیجیتالی و ژیروسکوپ اشاره کرد. از آن جایی که لپ تاپ ها معمولاً به ژیروسکوپ مجهز نمی شوند، یا باید منتظر یک تبلت باشیم یا یک اسمارت فون تاشو.

سرفس فون

در بخشی از گزارش آمده که این دیوایس از تابستان سال 2017 میلادی در دست توسعه بوده و آخرین گزارش کار نیز اوایل 2018 ارائه شده است. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره طراحی دقیق دستگاه در دست نیست و نمی دانیم که چه زمانی نیز روانه بازار خواهد شد. اما اگر دل مشغول ساخت چنین دیوایسی است، قطعاً سایر تولیدکنندگان هم مسیری مشابه را در پیش گرفته اند و این یعنی بعد از سال ها انتظار، می توان منتظر عرضه همزمان چندین دیوایس مبتنی بر ویندوز جدید بود.

چنین دستگاهی به احتمال فراوان سیستم عامل Andromeda را به اجرا در می آورد که بنابر شایعات، به صورت خاص برای دیوایس های مجهز به دو نمایشگر توسعه یافته است. سوال مهمی که هنوز بی پاسخ مانده آن است که آیا چیپست اسنپدراگون 850 می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به اجرای ویندوز 10 را از بین ببرد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yasinnn
    yasinnn | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    امیدوارم دوربین چهار یا پنج گانه بزنه و غول دوربین ها بشه

مطالب پیشنهادی