ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وان پلاس ۶
تکنولوژی

تشخیص چهره وان پلاس ۶ با یک عکس فریب خورد

از زمان ارائه آپدیت بستنی حصیری اندروید، این سیستم عامل قابلیت باز کردن قفل موبایل به وسیله تشخیص چهره را داشته اما تا همین چند ماه پیش کسی به آن توجه خاصی نداشت. برخلاف سیستم ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

از زمان ارائه آپدیت بستنی حصیری اندروید، این سیستم عامل قابلیت باز کردن قفل موبایل به وسیله تشخیص چهره را داشته اما تا همین چند ماه پیش کسی به آن توجه خاصی نداشت. برخلاف سیستم عامل محبوب اندروید، اپل اما این ویژگی را تازه با آیفون X معرفی کرد اما چنین راه حل‌هایی بسیار مطمئن و امن نیستند.

در ویدیوی زیر که یک کاربر توییتری منتشر کرده مشاهده می‌کنید که وان پلاس ۶ از مشاهده یک عکس پرینت شده فریب می‌خورد و قفل گوشی را باز می‌کند. در توییت بعدی، همین کاربر تایید می‌کند که وان پلاس ۶ با مشاهده یک تصویر سیاه و سفید از چهره فرد هم فریب خورده!

یکی از نویسندگان وبسایت اندروید پلیس هم سعی کرد آزمایش مشابهی را پیاده کند اما به احتمالا به دلیل کیفیت پایین تصویر، قابلیت تشخیص چهره کار نکرده.

قصه‌های مشابه بسیاری در این زمینه شنیده‌ایم و حتی گوگل هم سعی کرده فاکتورهای مشخص کننده زنده بودن تصویر مثل چشمک زدن را به سیستم عامل اضافه کند اما نقص کلی سیستم در مورد وان پلاس هم صادق است.

تشخیص چهره

برخلاف آیفون که تمام سطوح صورت شما را نقشه برداری می‌کند، این مدل سیستم‌های تشخیص چهره فاصله بین دو نقطه از نواحی صورت شما را علامت‌گذاری می‌کند که از اسکن اثر انگشت امنیت کمتری دارد اما وان پلاس هم اخطار آسیب پذیری را حین راه اندازی قفل تشخیص چهره به شما می‌دهد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hamad
    hamad | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    پس مفدش گرونه

مطالب پیشنهادی