ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فایل منیجر برای آیفون
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: ۵ فایل منیجر برتر برای آیفون و آیپد

سیستم عامل iOS بر خلاف اندروید و ویندوز دسترسی مستقیمی به فایل‌ها در سیستم ندارد. اما همچنان می‌شود از آیفون و آیپد به عنوان فایل منیجر استفاده کرد. اگر کسب و کار شما با فایل‌های ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

سیستم عامل iOS بر خلاف اندروید و ویندوز دسترسی مستقیمی به فایل‌ها در سیستم ندارد. اما همچنان می‌شود از آیفون و آیپد به عنوان فایل منیجر استفاده کرد. اگر کسب و کار شما با فایل‌های زیادی سر و کار دارد و پرونده‌های زیادی برای دانلود دارید، باید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث فایل منیجر برای آیفون و آیپد استفاده کنید.

خوشبختانه تعداد نسبتا خوبی فایل منیجر برای آیفون و آیپد وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

فایل منیجر برای آیفون و آیپد چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک فایل منیجر مناسب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

وارد کردن یا ایمپورت کردن فایل‌ها: یک فایل منیجر ایده‌آل باید قابلیت وارد کردن یا ایمپورت کردن فایل‌ها را داشته باشد. این ویژگی برای یک فایل منیجر اهمیت زیادی دارد.

مدیریت فایل‌ها: یک فایل منیجر خوب به شما امکان مدیریت کامل اطلاعات و دسته‌بندی آن‌ها را می‌دهد. شما باید بتوانید با استفاده از فایل منیجر، فولدر‌‌های تو در تو ایجاد کنید، برای فایل‌ها کد‌ها و تگ‌های رنگی انتخاب کنید، به آرشیو فولدر‌ها بپردازید و امکاناتی از این قبیل.

خروجی یا اکسپورت کردن فایل‌ها: فایل منیجری که به شما اجازه‌ی خروج پرونده‌ها یا به اصطلاح اکسپورت فایل‌هایتان را نمی‌دهد اصلا مفید نیست. شما باید امکان خروج فایل‌هایتان از فایل منیجر و تلفن هوشمندتان را داشته باشید تا بتوانید آن را از طریق نرم‌افزار‌های شخص ثالث دیگری، مشاهده یا ویرایش کنید. ما برای فایل منیجر‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی کنند امتیاز اضافه‌ای در نظر خواهیم گرفت.

اولین فایل منیجر برای آیفون و آیپد که به معرفی آن می‌پردازیم هر سه ویژگی که در بالا به آن اشاره کردیم را دارد. اما همه‌ی این ویژگی‌ها به صورت یکجا شاید برای برخی از کاربران، بیش از حد نیازشان باشد. به همین خاطر به معرفی چند فایل منیجر دیگر هم خواهیم پرداخت.

۱. فایل منیجر Documents 6 by Readdle

فایل منیجر برای آیفون

فایل منیجر Documents 6 بهترین نرم افزار مدیریت فایل و پرونده در آیفون و آیپد محسوب می‌شود. این نرم افزار رایگان است و همه‌ی ویژگی‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک فایل منیجر خوب را دارد.

این اپلیکیشن هر سه انتظار ما که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم را به بهترین نحو برآورده می‌کند. پرونده‌ها در این فایل منیجر به راحتی ایمپورت می‌شوند (از کامپیوتر، فضای ابری، انتقال از طریق اینترنت بی‌سیم، تگ‌ها و راه‌های مشابه).

فایل منیجر Documents 6 تقریبا از همه‌ی فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند؛ فایل متنی یا تکست، فایل‌های صوتی و ویدیو‌ها. شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن کتاب بخوانید، به موسیقی گوش کنید، ویدیو تماشا کنید، فایل‌هایتان را به اشتراک بگذارید، مجموعه‌ای از فایل‌های پی دی اف بسازید و فعالیت‌هایی از این دست داشته باشید.

در عصر ارتباطات ابری، فایل منیجر Documents اطمینان خاطر مورد نیاز را با ذخیره‌سازی اطلاعات و فایل‌ها در داخل دستگاه فراهم می‌کند. این موضوع یعنی دیگر نیاز نیست نگران پاک شدن اطلاعاتتان توسط آی کلود باشید. آن هم به این دلیل که فضای حافظه‌تان پر شده است. همچنین دیگر نگران این نیستید که آیا همگام سازی نرم افزار دراپ باکس به خوبی عمل می‌کند یا نه. با استفاده از فایل منیجر Documents همه چیز در اختیارتان است.

برای دانلود این فایل منیجر برای آیفون و آیپد می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

Documents 6 by Readdle

Documents 6 by Readdle

سازنده: Readdle Inc قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 176 مگابایت زبان:

۲. فایل منیجر Files App اپل

فایل منیجر برای آیفون

سیستم عامل iOS 11 از یک فایل منیجر جدید برای اپل رونمایی کرد که جایگزین نسخه‌ی قدیمی‌تر iCloud Drive شد. کاربران مک احتمالا فایل منیجر Files App را مشابه با Finder ببینند. فایل منیجر Files به صورت پیش فرض در iOS وجود دارد و شما می‌توانید منابع ابری زیادی را به این اپلیکیشن متصل کنید. اگر از سرویس‌های ابری مختلف مثل آی کلود، دراپ باکس و OneDrive استفاده می‌کنید اما نیازمند محلی برای دسته‌بندی و مدیریت فایل‌هایتان هستید؛ فایل منیجر Files گزینه‌ی مناسبی برای شماست.

قدرت این فایل منیجر در دسته‌بندی فایل‌ها به حدی عالی است که می‌تواند نقاظ ضعفش در زمینه‌ی ایمپورت فایل‌ها را جبران کند (انتقال از طریق اینترنت بی‌سیم و وب دانلود وجود ندارد).

فایل منیجر Files همه‌ی ویژگی‌های iOS را دارد. نه تنها از ویژگی فوق‌العاده‌ی درگ و دراپ پشتیبانی می‌کند(می‌توانید از ویژگی برای تگ کردن و مشخص کردن فایل‌های مورد علاقه و همچنین دسته‌بندی فایل‌ها و فولدر‌هایتان استفاده کنید)، بلکه می‌توانید به راحتی فایل‌ها را به درون اپلیکیشن و خارج از آن بکشید. این قابلیت به بهترین شکل ممکن تعبیه شده و دیگر نیازی نیست تنظیمات به اشتراک گذاری خود را به شیوه‌ی خاصی تنظیم کنید.

برای دانلود این فایل منیجر برای آیفون و آیپد می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

Files

Files

سازنده: Apple قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 0.581 مگابایت زبان:

۳. فایل منیجر دراپ باکس

فایل منیجر برای آیفون

اگر همه‌ی فایل‌ها و پرونده‌های شما در دراپ باکس ذخیره شده باشد، نسخه‌ی رسمی این فایل منیجر برای آیفون و آیپد کافی است. هر زمانی که به اینترنت متصل باشید، به دراپ باکس دسترسی خواهید داشت.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید فایل‌ها را اجرا کنید، نمایشی از آن در دراپ‌ باکس ببینید و از طریق منوی اشتراک گذاری، فایل مورد نظر خود را در اپلیکیشن شخص ثالث مشاهده کنید. برای مثال اگر کسی صفحه‌ای از یک پرونده را با شما از طریق دراپ باکس به اشتراک گذاشته باشد؛ شما می‌توانید این صفحه را با استفاده از اپلیکیشن Pages و با استفاده از Share sheet مشاهده کنید. همچنین می‌توانید به ویرایش فایل‌های ورد، اکسل و پاورپوینت از داخل خود این فایل منیجر بپردازید. این موضوع هرگونه استفاده از چند اپلیکیشن را از بین خواهد برد.

فایل منیجر دراپ باکس همچنین ویژگی آفلاین هم دارد. در نسخه‌ی رایگان، شما تنها می‌توانید به صورت تک تک به فایل‌های ذخیره شده دسترسی داشته باشید. اما اگر یکی از کاربران دراپ باکس پلاس (نسخه‌ی پولی) باشید می‌توانید به طور کامل از ویژگی‌ آفلاین دراپ باکس بهره‌مند شوید.

برای دانلود این فایل منیجر برای آیفون و آیپد می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

Drop Box

Drop Box

سازنده: Drop Box, Inc قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 210 مگابایت زبان:

۴. فایل منیجر GoodReader

فایل منیجر برای آیفون

اگر به مقدار زیادی با فایل‌های پی دی اف در آیفون یا آیپد سر و کار دارید، استفاده از GoodReader یکی از ملزومات است. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید به مدیریت و دسته‌بندی فایل‌ها بپردازید.

نرم افزار GoodReader یکی از موتور‌های فوق‌العاده خوب در زمینه‌ی رندر فایل‌های پی دی اف است که به شما امکان استفاده‌ی لذت بخش از فایل‌های پی دی اف در آیپد را می‌دهد. این اپلیکیشن یکی از معدود اپلیکیشن‌هایی است که با فایل‌های پی دی اف سنگین چند صد صفحه‌ای هیچ مشکلی ندارد و به راحتی آن‌ها را رندر می‌کند.

این اپلیکیشن به شما این اجازه را می‌دهد که به راحتی در فایل‌های پی دی اف نکته گذاری کنید. شما می‌توانید با استفاده تکست باکس‌ها فایل‌های خود را علامت گذاری کنید یا می‌توانید به راحتی از مداد اپل برای اضافه کردن نکات به صورت دستی استفاده کنید. همچنین ویژگی کلاسیکی در این اپلیکیشن وجود دارد که می‌توانید برخی توضیحات را با استفاده از کاغذ‌های یادداشت کوچک به فایل پی دی‌اف اضافه کنید.

برای دانلود این فایل منیجر برای آیفون و آیپد می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

GoodReader

GoodReader

سازنده: Good.Iware ,Inc قیمت: 4.99$ دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 65 مگابایت زبان:

۵. فایل منیجر File Manager & Browser

فایل منیجر برای آیفون

فایل منیجر Documents 6 ممکن است برای کاربران تازه وارد کمی رابط کاربری سنگینی داشته باشد. نرم افزار File Manager & Browser می‌تواند گزینه‌ی ثانویه‌ی خوبی برای فایل منیجر Documents 6 باشد. این نرم افزار رابط کاربری ساده تر و تا حدی زیبا تری دارد که به شما کمک می‌کند تا بسیاری از کارهایتان را آسان تر به انجام برسانید. با استفاده از این فایل منیجر و با استفاده از اینترنت بی سیم می‌توانید فایل‌هایتان را از کامپیوتر به تلفن انتقال دهید، فایل‌هایتان را دسته بندی کنید و آن‌ها را در نرم افزار‌های شخص ثالث دیگر اجرا کنید.

رابط کاربری این فایل منیجر لذت بخش است و به جای مخفی کردن گزینه‌های مورد نیاز در منو‌ها، آن‌ها را زیر صفحه قرار داده است.

برای دانلود این فایل منیجر برای آیفون و آیپد می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

File Manager & Browser

File Manager & Browser

سازنده: TapMedia Ltd قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 66.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mohsen3947
    Mohsen3947 | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

    سلام برنامه ای در زمینه قفل برنامه های اندروید معرفی نمایید بهترینها کدومند

  • aez1982
    aez1982 | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    برنامه Aloha هم عالیه. قبلا دانلود از یوتوب داشت ولی الان غیرفعال شده

  • Mahdi Farahani
    Mahdi Farahani | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    Es????

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

      نسخه iOS نداره متأسفانه

  • Green Arrow
    Green Arrow | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    به نظرم بهترین دانلود و فایل متیجر بعد documents، برنامه ایرانی receiver هست انصافا عالیه امتحانش بکنین

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    از جنبه حمایت از توسعه دهنده ایرانی :دی
    https://itunes.apple.com/us/app/file-manager-by-mousavian/id1017809685?mt=8

مطالب پیشنهادی