ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید
آموزش

بررسی ویدیویی دیجیاتو: بتای عمومی اندروید P [تماشا کنید]

اواخر اردیبهشت ماه بود که گوگل در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O 2018، نخستین بتای عمومی اندروید P را منتشر کرد. این بتا، دومین بتای اندروید P است که پس از پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان که در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

اواخر اردیبهشت ماه بود که گوگل در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O 2018، نخستین بتای عمومی اندروید P را منتشر کرد. این بتا، دومین بتای اندروید P است که پس از پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان که در ماه مارس منتشر شد به دست کاربران می‌رسد.

همانطور که انتظار می‌رفت، تغییرات این نسخه در مقایسه با اندروید اوریو خیلی بزرگ و انقلابی نبوده‌ و بخش اعظم تغییراتی که در این نسخه می‌بینید به بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری طرفداران اندروید کمک کرده‌اند. هر چند از لحاظ فنی هم قابلیت‌هایی به این نسخه اضافه شده که جای خالی‌شان در نسخه‌های قبلی احساس می‌شد.

اندروید P

واضح‌ترین تغییرات اندروید P را در رابط کاربری مشاهده خواهید کرد. اندروید P تغییراتی را در رابط کاربری (UI) به ارمغان آورده که ضمن ایجاد محیطی زیباتر و دلنشین‌تر، بتوانید کارهایتان را در آن راحت‌تر پیش ببرید.

همچنین گوگل برای آنکه تجربه بهتری از ناوبری در اندروید داشته باشید، تمرکز خود را از روی «دکمه‌های تعاملی» برداشته و بیشتر روی «ژست‌های حرکتی» متمرکز شده؛ درست مثل کاری که اپل در آیفون X کرد. ضمنا مدیریت نوتیفیکیشن‌ها در اندروید P آسان‌تر شده و حالا گزینه‌های بیشتری برای این قسمت در اختیار خواهید داشت. به عنوان مثال می توانید مکالمات کامل اپ‌های پیام رسان (شامل عکس ها و استیکرها) را هم در قسمت نوتیفیکیشن ها مشاهده نمایید.

گوگل بتای عمومی اندروید P را فقط برای یک سری گوشی خاص عرضه کرده که موبایل‌های پیکسل در کنار تعداد محدودی از گوشی‌های سونی، شیائومی و نوکیا از جمله آن‌ها هستند. گفته شده که نسخه نهایی نیز به احتمال زیاد در ماه آگوست (برابر با مرداد ماه شمسی) به طور رسمی منتشر خواهد شد و احتمالا پیکسل 3 نخستین دیوایسی خواهد بود که از اول همراه با این نسخه سیستم عامل به دست مشتریان می‌رسد.

در ادامه شما را به تماشای این ویدیو دعوت می کنیم:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    افرین به سونی و نوکیا و شیا یومی که همیشه به روز هستن واقعا جای تقدیره و کاملا بی حاشیه و به دور از بزرگ نمایی گنده نمایی و تبلیغات پوچ

  • Reza Goodarzi
    Reza Goodarzi | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    عالی بود داداش دمت گرم

مطالب پیشنهادی