ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم ZTE
تکنولوژی

کمپانی ZTE به پرداخت رشوه و فساد سیستماتیک متهم شد

در حالی که تحریم ZTE توسط آمریکا کسب و کار آنها را زمین گیر کرده، این شرکت با اتهام های سنگین جدیدی نیز مواجه شده است. یکی از بزرگترین مجموعه های رسانه ای اقیانوسیه به نام Fairfax ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۹

در حالی که تحریم ZTE توسط آمریکا کسب و کار آنها را زمین گیر کرده، این شرکت با اتهام های سنگین جدیدی نیز مواجه شده است.

یکی از بزرگترین مجموعه های رسانه ای اقیانوسیه به نام Fairfax Media مدعی دستیابی به اسنادی شده که بر اساس آن ZTE در دادگاهی در تگزاس آمریکا به جاسوسی و فساد سیستماتیک متهم شده است. اسناد مربوط به این اتهامات از سوی یکی از رقبای نامشخص این کمپانی به دادگاه ارائه شده و بر اساس آن ZTE برای برخورداری از موقعیت بهتر نسبت به رقبای خود در برخی کشورها ده ها میلیون دلار رشوه پرداخت کرده است.

یکی از اتهامات پرداخت رشوه به رییس جمهور سابق لیبریا است

علاوه بر این در شکایت نامه مذکور از کمپانی ساکن شنژن به عنوان یکی از بازوهای «وزارت هوافضای چین» نام برده شده که به ماموران اطلاعاتی این کشور اجازه می دهد بدون استفاده از روادید دیپلماتیک و در قالب مهندس، تاجر و دانشمند به کشورهای دیگر وارد شده و به جاسوسی بپردازند.

در این اسناد از کشورهای میانمار، فیلیپین، نیجریه، کنیا، زامبیا و لیبریا به عنوان مناطقی نام برده شده که ZTE با پرداخت رشوه موقعیت خود را در آنجا تحکیم کرده است. در لیبریا پرداخت رشوه از رئیس جمهور اسبق «Gyude Bryant» تا قضات دادگاه و مقامات ارشد را شامل می شود.تحریم ZTEدو تن از مسئولان اجرایی مخابراتی در لیبریا در رابطه با فساد گسترده کمپانی چینی در این کشور و پرداخت مبالغ در «پاکت های کاغذی قهوه ای» بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ شهادت داده اند. این شرکت پس از انتشار خبر فوق با صدور بیانیه ای خود را از تمامی اتهامات مذکور مبرا دانسته است.

بر اساس گزارش رویترز به نقل از منابع مطلع، دولت ترامپ به دنبال رفع تحریم ZTE و آماده سازی مقدمات بازگشت آنها به بازار آمریکاست اما قبل از آن شرکت چینی احتمالا به پرداخت ۱.۳ میلیارد دلار جریمه و ۴۰۰ میلیون دلار تضمین محکوم خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    به این چینی ها نمیشه اعتماد کرد

مطالب پیشنهادی