ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت از مدارس
تکنولوژی

راهنمای خدمات الکترونیک: چگونه از مدارس غیردولتی شکایت کنیم؟

بعد از وقایع ناگوار دبیرستانی واقع در غرب تهران، به نظر می‌رسد دولت سعی دارد تا نظارت بیشتری روی نحوه فعالیت مدارس داشته باشد و در این راه از والدین دانش آموزان نیز کمک خواسته ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

بعد از وقایع ناگوار دبیرستانی واقع در غرب تهران، به نظر می‌رسد دولت سعی دارد تا نظارت بیشتری روی نحوه فعالیت مدارس داشته باشد و در این راه از والدین دانش آموزان نیز کمک خواسته است.  یکی از همین تلاش‌ها فعال شدن سامانه اینترنتی پاسخگویی به شکایت از سازمان مدارس و مراکز غیردولتی خبر است.

راهنمای شکایت از مدارس

اولیا می‌توانند مسائل مربوط به دانش آموزان در مدارس غیردولتی را در این سامانه ثبت و پیگیری نمایند. پس از ورود، گزینه ای به نام سامانه پاسخگویی به شکایات اضافه شده که شرایط شکایت کردن در آن به تفصیل شرح داده شده است. سه مرحله برای تعیین شکایت وجود دارد که به ترتیب عبارتند از: پذیرفتن شرایط، مشخصات شاکی و مشخصات شخص مورد شکایت.

در این سامانه تاکید شده که در حین شکایت از پراکنده گویی و کلی گویی پرهیز شود و توصیه ما هم به شما اینست که مستقیما سراغ اصل مطلب شکایت خود بروید چرا که احتمالا تعداد این شکایات، لااقل در این روزها، بسیار بیشتر از مواقع عادی است. ضمنا در قوانین سامانه آمده است که از کسی که پرونده‌اش در حال بررسی است نمی‌توان دوباره شکایت کرد و یا اعتراض به رای صادر شده دادگاه و درخواست تجدیدنظر از طریق این سامانه امکان پذیر نیست.

شکایت از مدارس

آنطور که در سایت گفته شده شکایات ظرف 48 ساعت رسیدگی و تا یک هفته پیگیری خواهند شد و البته در صورت نیاز زمان بیشتر، به متشاکی موضوع اطلاع داده خواهد شد.

در مرحله دو باید مشخصات خود را وارد کنید، نکته اینجاست که دانش آموزان هم در رده متشاکیان وجود دارند و لزوما والدین نیستند که می‌توانند به این سامانه شکایت تنظیم کنند. حتما به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به مرحله بعد نیاز به کد دانش آموزی خود یا فرزندتان دارید و بهتر است آن را از دفاتر اداری مدرسه تهیه کنید. بعد از وارد کردن مشخصات اولیه‌ دیگری چون کدملی، نام و نشان، شماره تماس و دیگر موارد، به مرحله سوم راه پیدا می‌کنید.

شکایت از مدارس

در گام سوم باید نوع شکایت را از بین این موارد تعیین کنید: مدارس غیردولتی، مراکز غیردولتی، مدارس هیات امنایی و مدارس اموزش از راه دور. نبودن گزینه مدارس دولتی در این مقطع جای تعجب دارد و در نهایت با وارد کردن استان و شهر و متن شکایت خود، می‌توانید ضمائمی هم در قالب عکس و پی دی اف (با حجمی کمتر از 1 مگابایت) برای تایید نهایی شکواییه خود بفرستید.

شکایت از مدارس

این سامانه اینترنتی شاید شروعی باشد برای رسیدگی به انواع شکایات و مشکلاتی که در مدارس پیش می‌آید و تا به امروز پیگیری آنها مراحل پیچیده و سختی داشت. راه اندازی این قبیل سامانه‌ها گام نزدیکی به دولت الکترونیکی شدن است و می‌تواند راهگشای برخی از مشکلات حاضر در سیستم آموزشی کشور باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • aliasad
    aliasad | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    دوستان یه چیزی میگم شاید موافق نباشید ولی اینا همشون بالای 16سال تا 18سال بودن یعنی 16سالت باشه یه مرد باشی دیگه بهت تجاوز کنن مررد هم مردای قدیم ما دبیرستانی بودییم دبیر جرات نمیکرد بیاد سر کلاس الان پسر 12ساله ابرو برمیداره ??

  • نوون‌لواش
    نوون‌لواش | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    مگه شکایت از قاری القرا راه به جایی برد؟

مطالب پیشنهادی