ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشمندان روس از باتری اتمی با عمر صد ساله رونمایی کردند

دانشمندان روس از یک باتری اتمی با عمر ۱۰۰ سال رونمایی کردند که قدرتی ده برابر باتری‌ های معمولی دارد. نمونه‌ی اولیه تولید شده از این محصول، یک نیمه رسانای ساخته شده از الماس در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

دانشمندان روس از یک باتری اتمی با عمر ۱۰۰ سال رونمایی کردند که قدرتی ده برابر باتری‌ های معمولی دارد. نمونه‌ی اولیه تولید شده از این محصول، یک نیمه رسانای ساخته شده از الماس در خود دارد و از مواد شیمیایی رادیواکتیو موجود در آن، تغذیه می‌کند. این تکنولوژی می‌تواند قدرت مورد نیاز برای همه چیز نظیر دستگاه تنظیم کننده‌ ضربان قلب دائمی تا سفر به مریخ را فراهم کند.

دانشمندان روس سازنده‌ی این باتری معتقدند گه تکنولوژی به کار رفته در این باتری، امنیت کافی برای مصرف روزانه را در خود دارد و عییرغم مواد رادیو اکتیو موجود در آن‌ها، همه قادرند از این مدل باتری‌ها استفاده کنند.

این باتری از تابش ذرات بتا بهره می‌برد که برای بدن ضرری ندارد چرا که سلول‌ های بدن انسان قادر نیستند که این اشعات را جذب کنند حتی اگر آنها به داخل بدن راه پیدا کنند.

پرفسور «ولادیمیر بلنک» سرپرست این تحقیقات اعلام نموده که این تحقیقات تا به حال نتیجه‌ی مطلوبی داشته و می‌تواند در علوم پزشکی و فناوری فضایی تاثیرات مثبتی ایجاد کند.

تقریباً یک قرن از ظهور باتری‌ های اتمی می‌گذرد اما آنها تا به حال به قدری بزرگ بودند که نمی‌شد از آنها استفاده خاصی نمود اما اکنون محققان روس موفق شده اند که آنها را کوچکتر و فشرده‌تر کنند. به همین دلیل این باتری اتمی جدید قادر است ۳۳۰۰ میلی وات ساعت انرژی به ازای هر گرمش تولید کند. قدرتی که تقریباً ده برابر باتری‌ های شیمیایی معمولی است.

این باتری از ایزوتوپ نیکل ۶۳ بهره می‌برد که ذرات بتای این فلز با سرعت بسیار بالای خود قادرند، الکتریسیته بیافرینند. به همین دلیل قادر است باری مدت ۱۰۰ سال انرژی تولید کند که در وقاع پس از این مدت زمان تابش رادیو اکتیو نیکل ۶۳ تازه به نصف می‌رسد.

 

تماشا کنید: کارایی آیفون قدیمی با تعویض باتری چقدر تغییر می کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • asghar
    asghar | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    ویدیو رو که دیدم زیاد از باتری معمولی قوی تر نیس انگار اون 27 درصد بود اون یکی هم 24 بعد شد 22 اون یکی هم شد 26.درسته ایا؟ یا من اشتب میکنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی