ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گیت هاب
تکنولوژی

مایکروسافت به دنبال تصاحب گیت هاب

مایکروسافت طی هفته های گذشته مذاکراتی را با مسئولان پلتفرم توسعه نرم افزار گیت هاب صورت داده که ممکن است به خرید این کمپانی منجر شود. گیت هاب یک سرویس توسعه و میزبانی برای پروژه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

مایکروسافت طی هفته های گذشته مذاکراتی را با مسئولان پلتفرم توسعه نرم افزار گیت هاب صورت داده که ممکن است به خرید این کمپانی منجر شود.

گیت هاب یک سرویس توسعه و میزبانی برای پروژه های نرم افزاری اختصاصی و منبع باز است که در سال ۲۰۱۵ ارزش آن حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده بود اما مایکروسافت برای خرید آن احتمالا ناگزیر به پرداخت ۵ میلیارد دلار خواهد شد.

به گفته یکی از منابع مطلع این مذاکرات ابتدا به منظور سرمایه گذاری مشترک ۳۵ میلیون دلاری صورت گرفته اما در مراحل بعد تا خرید گیت هاب نیز پیش رفته است. بر این اساس فعلا معلوم نیست این گفتگوها در چه مرحله ای قرار دارد اما قیمت پیشنهادی ظاهرا از انتظارات اولیه مایکروسافت بیشتر بوده است.

ابزارهای گیت هاب برای ذخیره کدها، به روزرسانی و بحث و گفتگو درباره آن به صورت گسترده ای مورد استفاده توسعه دهندگان قرار می گیرد. این شرکت خصوصی بیش از ۲۳ میلیون کاربر دارد که ۲۰۰ میلیون درآمد را از طریق فروش حق اشتراک عاید گیت هاب کرده اند. ۱۱۰ میلیون دلار از کل این درآمد از طریق ۱.۵ میلیون سازمانی به دست آمده که از محصولات این شرکت بهره می برند.خرید گیت هاباین مذاکرات در حالی جریان دارد که «کریس وانسترا»، موسس و مدیرعامل پیشین گیت هاب حدود ۱۰ ماه قبل از سمت خود استعفا داده و هنوز جانشین وی مشخص نشده است. برخی گزارش ها حاکی از این است که «نت فریدمن»، مدیرعامل پلتفرم توسعه «زامارین» که مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ آن را خریداری کرد، احتمالا سمت مدیریت گیت هاب را خواهد پذیرفت.

علی رغم انکار گیت هاب، مایکروسافت دو سال قبل نیز تلاش هایی را برای تملک این کمپانی صورت داده بود. خرید گیت هاب اهمیت زیادی برای ردموندی ها دارد چرا که دروازه جدیدی را برای ارتباط با توسعه دهندگان نرم افزار و استفاده از توانایی های آنها برای شکوفایی هرچه بیشتر پلتفرم های مختلف مایکروسافت از جمله Azure فراهم می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mahdi
    mahdi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    البته اصل کاری گیت است ، گیت هاب فقط یک پوسته مانندی برای ارتباط با گیت هست بعلاوه هاست که پروژه های گیت رو نگه داری میکنه
    وگرنه همه کار گیت هاب رو گیت انجام میده نه خودش
    ولی خب این به دست مایکروسافت بیافته بد اتفاقیه ، هر چند سرویس های قدرتمند هستند که حتی امکانات بیشتری نسبت به گیت هاب در اختیار برنامه نویسان قرار میدن مقل گیت لب و bitbucket به احتمال زیاد برنامه نویسان بیشتری رو این دو تا کوچ کنن

  • Nexusfive
    Nexusfive | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    اگه این اتفاق بیافته فاجعه تمام عیار خواهد بود

  • molavy
    molavy | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    مایکروسافت رو هرچی دست گذاشت گند خورد بهش
    خواهش میکنم به گیت هاب محبوب کاری نداشته باش
    کلا به جامعه متن باز کاری نداشته باش

  • Ghost
    Ghost | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    خریدش توسط مایکروسافت مساویست با نابودی گیتهاب

مطالب پیشنهادی