ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساخت اکانت های سروش
تکنولوژی

مرکز ملی فضای مجازی: به موضوع اکانت‌‌های ناخواسته سروش رسیدگی خواهد شد

بعد از شایعه ساخت اکانت های سروش بدون اجازه کاربرانشان، وزیر ارتباطات درباره ارسال مدارک و شواهد موجود پیرامون این موضوع به مرکز ملی فضای مجازی خبر داد. مدیرعامل سروش هم در گفتگو با دیجیاتو ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

بعد از شایعه ساخت اکانت های سروش بدون اجازه کاربرانشان، وزیر ارتباطات درباره ارسال مدارک و شواهد موجود پیرامون این موضوع به مرکز ملی فضای مجازی خبر داد. مدیرعامل سروش هم در گفتگو با دیجیاتو تایید کرد که مواردی توسط وزیر فرستاده شده ولی احتمال داد که مدارک فرستاده شده پیرامون برائت این مجموعه است.

حال با وجود اینکه هردو مسئول این مساله را تایید کرده‌اند، مرکز ملی فضای مجازی کشور اعلام کرده که هنوز هیچ مستنداتی درباره ساخت اکانت های سروش دریافت نکرده و در صورت داشتن این مستندات، موضوع را در اسرع وقت پیگیری خواهد کرد:

«تاکنون هیچ مستندی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و افرادی که مدعی این موضوع هستند، دریافت نشده است. بر همین اساس، در صورت دریافت مستندات از سوی مدعیان مذکور، مرکز ملی فضای مجازی از جایگاه نظارت کلان بر فضای مجازی کشور، موضوع را در اسرع وقت بررسی و به اطلاع مردم عزیز ایران اسلامی خواهد رساند.»

ساخت اکانت های سروش

بعد از پخش شدن شایعه اکانت‌های ناخواسته سروش، مدیر این پیام رسان بومی این موضوع را از اساس کذب خوانده و گفته که گرچه از منظر فنی این امر شدنیست، اما سروش نیازی به ساخت اکانت جعلی ندارد. او همچنین در گفتگوی خود با دیجیاتو این موضوع را یک تخریب‌ سازمان یافته‌ دانست:

«آنچه در سروش بررسی شده، این است که ما یک روال ثبت نام بیشتر نداریم و پس از نصب اپلیکیشن، کاربر یک پیامک احراز هویت دریافت می‌کند که وقتی این کد وارد شود، کاربر ثبت و به جمع کاربران سروش افزوده می‌شود. به جز همین مسیر، به هیچ عنوان مسیر ثبت یوزر دیگری نداشته و نداریم.»

با اینکه سیدصالحی تهدید به شکایت از افرادی کرده که این شایعات را در فضای مجازی به جریان انداخته‌اند اما به نظر می‌رسد که موضوع کمی پیچیده‌تر است و نهادهای بالادست باید آن را بررسی کنند.

ساخت اکانت های سروش

اگر واقعا اکانت‌های جعلی برای افراد ایجاد شده باشد، نهادهای ذی‌ربط باید بررسی کنند که با چه سازوکاری اطلاعات شخصی افراد در اختیار یک پیام‌رسان قرار گرفته است‏‏، هرچند این ادعا که از سوی کاربران مختلف در شبکه های اجتماعی مطرح شده، ازطرف مدیرعامل همین مجموعه رد شده است.

در هر حال باید منتظر ماند تا مستندات ارائه شود و بررسی های لازم برای صحت یا عدم صحت این موضوع توسط مراجع بالادست سنجیده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • iman kh
    iman kh | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    سروش پر امنیت ترین پیام رسانه برای همین اینجوری شده ? ? ? ?

  • herogame
    herogame | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    مثلا ما نبودیم دشمن اکانت ساخت برای ملت

  • Mr. obscure
    Mr. obscure | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    اینجا ایرانه لعنتی شوخی نیستش /:

  • stormwolf
    stormwolf | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم

  • asghar
    asghar | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    مثلا میخوان بگن که ما به کابرانمون احترام میزاریم مثلا ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی