ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
علمی

ایلان ماسک به طرح بوئینگ برای اولین سفر سرنشین دار به مریخ پاسخ داد

زمانی مسابقه فضایی تنها محدود به روسیه و ایالات متحده بود. حالا اما همین مسابقه بین شرکت های خصوصی و در زمینه فرستادن انسان ها به مریخ ادامه دارد. بوئینگ اخیراً اعلام کرده بود که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

زمانی مسابقه فضایی تنها محدود به روسیه و ایالات متحده بود. حالا اما همین مسابقه بین شرکت های خصوصی و در زمینه فرستادن انسان ها به مریخ ادامه دارد. بوئینگ اخیراً اعلام کرده بود که پیش از اسپیس اکس به سیاره سرخ دست خواهد یافت، ایلان ماسک نیز بیکار ننشسته و به این ادعا پاسخ داده است.

ایلان ماسک مدیر عامل اسپیس اکس در این باره پاسخ کوتاهی داده: «انجامش دهید». این جنگ لفظی زمانی شروع شد که «دِنیس مولینبرگ»، مدیر عامل اجرایی کمپانی بوئینگ به نشریات اعلام کرد: «من به شدت باور دارم که اولین شخصی که روی مریخ قدم خواهد گذاشت، توسط راکت بوئینگ به آنجا خواهد رفت».

سپس «جیم کرامِر»، موسس وبسایت خبری «TheStreet»، احساسات خود در این باره را در توییتر به اشتراک گذاشت و پس از آن ماسک پاسخ دو کلمه ای بالا را داد.

اسپیس اکس اعلام کرده که می خواهد مأموریت ارسال محموله به مریخ را در سال 2022 انجام دهد و برای سال 2024 مأموریت سرنشین دار به این سیاره را با استفاده از راکت پیشرفته BFR خود هدف گذاری کرده است. ماسک اعتقاد دارد که این اولین قدم در راه ایجاد تمدن انسانی مستقل روی مریخ خواهد بود.

ایلان ماسک
مقایسه BFR (سمت راست) با راکت های دیگر

در نهایت اگر راکت BFR اسپیس اکس به مریخ برسد و ببیند که راکت بوئینگ پیش از آنها به آنجا رسیده، موضوع جالب می شود. بوئینگ اکنون با آژانس فضایی ناسا در حال همکاری روی «سیستم پرتاب فضایی» (SLS) است؛ سیستمی که قرار است انسان ها و محموله ها را به فراتر از ماه، به اعماق فضا برساند.

در نهایت باید اشاره کرد که اظهار نظر کوتاه ایلان ماسک خبر از رقابت سالم بین کمپانی ها در زمینه مسابقه فضایی تجاری می دهد. در این بین علاوه بر این دو شرکت بوئینگ و اسپیس اکس، شرکت «بلو اوریجین»، کمپانی متعلق به «جف بزوس» نیز در این مسابقه تلاش می کند.

در نهایت فضاپیمای حامل انسان ها به سیاره سرخ فرستاده خواهد شد. تنها زمان است که مشخص می کند چه شرکتی موفق می شود اولین باشد؛ اسپیس اکس، بوئینگ یا شرکتی دیگر.

 

تماشا کنید: فالکون ۹ هفت ماهواره را برای ایجاد پوشش ارتباطی در سراسر زمین به فضا برد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • میثم ام آر
    میثم ام آر | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    شرکتهای ما هم تو فکر اینن که چجوری از هفت خوان رستم رد بشن بتونن یک وام با کارمزد پایین بگیرن و تو این آشفته بازار چکهاشون رو پاس کنن :(
    #خدایا_بسه_دیگه_خسته_شدیم

مطالب پیشنهادی