ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ملاله یوسف زی و ایلان ماسک
کسب و کار

خبر کذب مرگ ملاله یوسف زی به آشنایی او با ایلان ماسک در توییتر منجر شد

روز گذشته ایلان ماسک مدیرعامل میلیاردر تسلا و اسپیس اکس توییت های همراه با طنزی را با ملاله یوسف زی فعال حقوق کودکان و برنده جایزه صلح نوبل رد و بدل کرد و جنجالی در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

روز گذشته ایلان ماسک مدیرعامل میلیاردر تسلا و اسپیس اکس توییت های همراه با طنزی را با ملاله یوسف زی فعال حقوق کودکان و برنده جایزه صلح نوبل رد و بدل کرد و جنجالی در این شبکه اجتماعی به پا نمود.

ماجرا زمانی آغاز شد که نشریه خبری The Onion مقاله ای با این تیتر منتشر کرد:

خبرهای بد بیشتر برای ایلان ماسک: ماشینی که ماسک به فضا فرستاد روی زمین سقوط کرده و به ملاله یوسف زی اصابت نموده.

یوسف زی نیز در پاسخ به انتشار این خبر آن را ریتوییت کرده و با منشن نمودن نام ایلان ماسک اضافه کرد: از این سوی دنیا سلام.

اما این خبر ظاهرا به مذاق ایلان ماسک نیز خوش آمد و او هم لینک خبر را در توییتر خود منتشر کرد و با چند اموجی قلب، روح و چهره عرق کرده به ملاله سلام داد. یوسف زی نیز برای آنکه همچنان این مزاح را ادامه دهد توییت کرد: به هر حال ماشین را نگه داشته ام!

رودستر ایلان ماسک

مقاله نشریه Onion به همان رودستر آلبالویی رنگ تسلا اشاره داشت که ماسک اوایل سال جاری میلادی همراه با فالکون هوی به فضا فرستاد. این ماشین به همراه مانکنی که سرنشینش است هم اکنون در مدار میان زمین و مریخ قرار دارد. البته احتمال برخورد رودستر تسلا با زمین وجود دارد با این حال چنین اتفاقی ممکن است میلون ها سال دیگر رخ د هد.

بعد از این اتفاق ماسک و یوسف زی یکدیگر را در توییتر فالو کردند. جدای از بحث این شوخی ها ماسک در هفته های اخیر روزهای پر همهمه ای را پشت سر گذاشته است. وی چندی پیش توییت هایی را ارسال کرد و در آنها مدعی شد که می خواهد وبسایتی برای سنجش صداقت روزنامه نگاران راه اندازی کند.

او حتی نام دامنه Pravduh.com را برای این منظور ثبت کرده که در واقع بازی با حروف تشکیل دهنده آژانس خبری روسی Pravda است. علاوه بر این گزارش هایی هم در برخی نشریات منتشر شده که توانایی تسلا برای عمل به تعهداتش و تولید تعداد کافی از سدان مدل ۳ را به چالش می کشند.

در کنار این مسایل، نگرانی ها در رابطه با ایمنی ماشین های تسلا و همچنین شرایط کاری در کارخانه این شرکت واقع در کالیفرنیا هم رو به افزایش است. با این حال رد و بدل شدن این توییت ها میان ماسک و یوسف زی اندکی به تلطیف اوضاع کمک کرد و توجه علاقمندان به تسلا را برای اندک زمانی از مصائب آن منحرف نمود.

در باره ملاله

ملاله یوسف زی

یوسف زی از حامیان حق تحصیل کودکان در دره سوات پاکستان بود و گزارش هایی از زندگی مردم پاکستان به ویژه زنان و دختران را در وبلاگش منتشر می کرد که در سال ۲۰۱۲ میلادی و حین بازگشت از مدرسه ترور نافرجام شد. گروهی از مردان طالبان سوار اتوبوس مدرسه وی شدند و تهدید کردند که اگر ملاله خود را معرفی نکند همه را می کشند که وی شناسایی شد و از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. در ادامه وی به بیمارستان منتقل شد و تیر از سرش خارج گردید. ملاله برای ادامه مداوا و انجام جراحی های بیشتر به انگلستان منتقل شد.

با این حال باز هم تهدید های طالبان علیه وی ادامه داشت. ملاله در سال ۲۰۱۳ میلادی در سازمان ملل سخنرانی کرد و خواستار عزم جهانی برای مبارزه با بی سوادی شد. حالا ملاله صندوقی برای حمایت از تحصیل کودکان دارد و آنجلینا جولی ستاره هالیوودی نیز از جمله خیرینی است که به وی کمک مالی (۲۰۰ هزار دلار) اهدا کرده است.

او کتابی با عنوان منم ملاله دارد و شرح حالش از زمان تیراندازی طالبان تا جوانی را در آن نوشته است. اخیرا نیز فیلمی از زندگی وی در آمریکا به نمایش در آمده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    چیزی که خیلی تنافض برانگیز و تعجب برانگیز هست اینه که این خانم برنده جایزه صلح نوبل شده.
    گروه طالبان و تروریستها از نژاد همین خانم یعنی از قومیت پشتون هستند.
    و این مسئله مهم اینه که مردم پشتون تماما از طالبان حمایت مادی و معنوی میکنند.
    اگر قرار بود جایزه صلح نوبل به یک نفر از افغانستان بدهند باید از فردی غیر پشتون (طالبان) انتخاب میشد.
    این یه جایزه صلح نوبل خیلی عجیب هست در این مورد.

    • کیوان صمدی
      کیوان صمدی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

      دوست گرامی ملاله به خاطر فعالیت در زمینه تحصیل بانوان موفق به دریافت این جایزه شده است او با اینکار در مقابل طالبان،القاعده و صدها هزار نفری ایستاد که با تحصیل بانوان مخالف بودند. در ضمن ایشان پاکستانی هستند نه افغانستانی و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کاری دریغ نکرد حتی با اینکه ترور شد.
      من ایشان را در برخی زمینه ها تایید نمیکنم ولی در این زمینه گل کاشتن . هر چند نوبل یک جایزه احمقانه است و جدیدا هم که فساد در هیات انتخابیش افشا شده است. وقتی یکی برای بهبود وضعیت بشر تلاش میکند به جایزه فکر نمیکند.

      • JEFRiUM
        JEFRiUM | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

        دوست عزیز ایشون پاکستانی هستند ولی
        از نژاد پشتون هستند.
        و جایزه ایی که به ایشون داده شده یک پروپاگاندا سازی سیاسی هستش.

        • kayvansamadi
          kayvansamadi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

          نگرش شما نژادپرستانه است اینکه کل یک قوم،قبیله، کشور، زبان و نژاد رو حامی تروریسم بدونیم اشتباهه. حتی اگر یک نفر خلاف نظر من و شما باشد عقیده ما زیر سوال میرود. این حرف شما مثل اینه که بگید کل ایران از مذهب تشیع پیروی میکنند در حالیکه در کشور اهل سنت، مسیحی، یهودی و... هم داریم.

          • JEFRiUM
            JEFRiUM | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

            بله این حرف شما درسته.
            اما اگه در مورد کمیت صحبت کنیم با اطمینان بهتون میگم که نود درصد این مردم طرفدار و عضو طالبان هستند.

    • فواد قبله
      فواد قبله | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

      صلح نوبل تو همه ی موارد عجیبه نه فقط این مورد

  • poria ghavi
    poria ghavi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    ما چقد اسگلیم این خبرا رو میخونیم

  • اردلان
    اردلان | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    دیجیاتو
    از بی خبری نمیدونی داری چیکار می کنی هاااا؟
    این چجور خبرای مسخره ایه؟

    • مریم موسوی
      مریم موسوی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

      دوستان عزیزم این مطلب صرفا جنبه سرگرمی داشت و شما میتونید با توجه به تیتر مطالب یا علاقمندی خودتون خبرها رو بخونید. ?

  • mahdi
    mahdi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    که چی ؟
    ماسک هم مثل آدمای دیگه می تونه جواب بده ، توئیت کنه ؛ سوژه درست کردن رسانه ها از هر جواب و توییت ماسک رو من درک نمی کنم ، ماسک جواب فلانی رو با شکلک داد ، خب که چی؟

  • mahdi
    mahdi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    که چی؟
    ماسک

مطالب پیشنهادی