ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 12
تکنولوژی

اپل از iOS 12 رونمایی کرد؛ با ویژگی‌های این نسخه آشنا شوید

اپل رسما از iOS 12 رونمایی کرد. کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC دقایقی پیش در سن خوزه کالیفرنیا آغاز شد و کریگ فدریگی مدیر بخش نرم‌افزاری اپل از جدیدترین نسخه سیستم عامل آیفون و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۵۳

اپل رسما از iOS 12 رونمایی کرد. کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC دقایقی پیش در سن خوزه کالیفرنیا آغاز شد و کریگ فدریگی مدیر بخش نرم‌افزاری اپل از جدیدترین نسخه سیستم عامل آیفون و آیپد پرده برداشت.

تا این لحظه که خبر را می‌خوانید، اپل اعلام کرده که کلیه دستگاه‌های مبتنی بر iOS 11 از آپدیت جدید iOS 12 پشتیبانی خواهند کرد. به ادعای اپل، در این نسخه اپلیکیشن‌ها 40 درصد سریع‌تر از گذشته بارگذاری می‌شوند و سرعت ظاهر شدن کیبورد هم با افزایشی 50 درصدی مواجه بوده است. همچنین حالا سوایپ روی صفحه برای ورود به اپلیکیشن دوربین و عکس گرفتن را 70 درصد سریع‌تر از گذشته انجام خواهید داد.

iOS 12

فدریگی با اعلام اینکه حالا اپلیکیشن‌ها دو برابر سریع‌تر از گذشته اجرا می‌شوند، در ادامه اذعان داشت که iOS 12 به لطف بهره‌گیری از یک هوش مصنوعی قدرتمندتر حالا می‌تواند در مواقع نیاز، پرفرمنس پردازنده را بالاتر ببرد. اما در مواقعی که نیازی به بهره‌گیری از نهایت قدرت سخت‌افزاری دیوایس نیست، iOS جدید به طور خودکار از فشار روی پردازنده می‌کاهد تا در مصرف باتری صرفه‌جویی کرده باشید.

ARKit 2.0 و اپلیکیشن Measure

اما اپل در ادامه پلتفرم واقعیت افزوده ARKit 2.0 را معرفی کرد و از ارائه قابلیت‌هایی تازه در آن خبر داد. مدیر بخش نرم‌افزاری اپل از همکاری این شرکت با ادوبی، اتودسک و چند شرکت دیگر جهت طراحی قابلیت‌های سه‌بعدی جدیدی برای پلتفرم واقعیت افزوده ARKit سخن گفت و اعلام کرد که در iOS 12، شاهد یک اپلیکیشن واقعیت افزوده جدید به نام Measure خواهیم بود.

iOS 12

همانطور که از عنوانش پیداست، Measure می‌تواند در دنیای واقعیت افزوده اندازه دقیق اشیاء مختلف را برایتان بسنجد که می‌تواند برای بعضی بسیار کاربردی باشد.

تغییرات Photos در iOS 12

با انتشار این نسخه، تغییراتی را در اپلیکیشن‌های قدیمی نیز خواهید دید. به عنوان مثال حالا اپلیکیشن Photos به قابلیت جستجوی پیشنهادی مجهز شده و حالا ‌می‌توانید در عکس‌ها به دنبال کسب‌و‌کارها، موزه‌ها و رویدادهای مختلف بگردید.

همچنین تب For You هم با تغییراتی مواجه بوده و حالا شامل بخشی به نام Memories و تصاویر برجسته می‌شود. مضاف بر این می‌توانید تغییرات اعمال شده روی آلبوم‌های به اشتراک‌گذاری شده را هم در لحظه دنبال کنید.

اپلیکیشن Photos در iOS 12 هوشمند‌تر از همیشه عمل می‌کند. اگر آلبوم عکسی را انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می‌دهد که آن را با چه کسانی به اشتراک بگذارید. همچنین حالا تصاویر با رزولوشن کامل از کتابخانه تصاویر آی کلاد قابل اشتراک‌گذاری هستند.

iOS 12

قابلیت‌های جدید سیری

اما سیری هم در iOS 12 از قابلیت‌های جدید محروم نمانده. دستیار هوشمند اپل در این نسخه به قابلیت میان‌بر مجهز شده تا از این طریق با اپلیکیشن‌ها تعامل مستقیمی داشته باشد. به عنوان مثال حالا اپلیکیشن Tile که محصولی برای ردیابی دسته کلید یا گوشی‌های گمشده است، می‌تواند برای سیری یک دستور صوتی با مضمون «من کلیدم را گم کرده‌ام» بسازد تا با گفتن آن به دستیار هوشمند به سرعت وارد اپلیکیشن Tile بشوید.

این قابلیت برای اپلیکیشن‌های خرید از سوپرمارکت، اپ‌های مدیتیشن و محصولات ورزشی هم می‌تواند کاربردهای خاص خودش را داشته باشد. نکته عالی اینکه حالا سیری می‌تواند حتی هنگام قفل بودن صفحه، انجام کارهایی مثل سفارش قهوه از اپلیکیشن‌های مخصوص این کار را هم به شما پیشنهاد بدهد.

iOS 12

به لطف این پیشنهادات سیری از همیشه قدرتمندتر می‌شود. مثلا بسته به ساعت بلیطی که برای تماشای یک فیلم از اپلیکیشن Wallet خریده‌اید، سیری می‌تواند هنگام حضور در سالن سینما وارد کردن گوشی به حالت Do Not Disturb را به شما پیشنهاد بدهد. یا وقتی زمان تولد عزیزان‌تان فرا رسید، به شما بابت تماس گرفتن با آن‌ها یادآوری کند.

Shortcuts یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی است که اپل برای iOS 12 به ارمغان آورده؛ اپلیکیشنی که به شما اجازه می‌دهد برای سیری میان‌برهای مخصوص بسازید. این کار به راحتی یک کشیدن و رها کردن در ویرایشگر این اپلیکیشن صورت می‌گیرد.

iOS 12

اپلیکیشن اتوماسیون مبتنی بر Workflow دستیار سیری می‌تواند برای هوم‌کیت، موزیک‌پلیر، نقشه اپل و آی مسیج میان‌برهای اختصاصی تولید کند. اما در ادامه اعلام شد که اپلیکیشن‌های News، Stocks، Voice Memos و iBooks نیز با قابلیت‌هایی تازه به‌روزرسانی شده‌اند.

به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های بومی iOS

اول از همه با News آغاز کنیم. با اضافه شدن تب جدید Browse به این اپ، حالا کشف کانال‌های خبری و مطالعه موضوعات داغ روز آسان‌تر شده و نسخه آیپد اپلیکیشن نیز یک سایدبار جدید دریافت کرده است.

iOS 12

اپلیکیشن Stocks که برای تحت نظر گرفتن بازار بورس کاربرد دارد هم به طراحی جدیدی مزین شده و حالا نمودارهای بیشتری به شما ارائه می‌کند. Voice Memos که برای ضبط صداست، از نظر رابط کاربری متحول شده و حالا کاربران آیپد هم به آن دسترسی دارند.

همچنین به لطف آی کلاد حالا می‌توانید صداهای ضبط شده را میان آیفون و آیپدتان همگام سازی کنید. و در نهایت مهم‌ترین تغییری که در iBooks اتفاق افتاده نیز طراحی جدید رابط کاربری و تغییر نام آن به Apple Books بوده است.

iOS 12

در ادامه معرفی امکانات جدید iOS 12، اپل به CarPlay هم اشاره کرد و گفت که حالا پشتیبانی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث مثل ویز و گوگل مپس به آن اضافه شده است. حالت Do Not Disturb نیز حالا می‌تواند زنگ‌های هشدار را در ساعت‌های خواب شما بی‌صدا کند.

اما خوشبختانه در لاک‌اسکرین یک صفحه جدید اضافه شده که به شما صبح بخیر می‌گوید و ضمن ارائه وضعیت آب و هوا، امکانی به شما می‌دهد که دوباره زنگ هشدار را فعال کنید. در iOS 12 می‌توانید حالت Do Not Disturb را بسته به زمان، موقعیت یا رویداد‌های تقویم نیز غیر فعال نمایید.

مدیریت نوتیفیکیشن‌ها

اما به نوتیفیکیشن‌ها و تغییرات سیستم نمایش آن‌ها می‌رسیم.

iOS 12

نوتیفیکیشن‌ها حالا به گزینه‌هایی مجهز شده‌اند تا بتوانید آن‌ها را از بنرهایی که به نمایش در می‌آیند کنترل کنید. حالا سیری توقف ارسال نوتیفیکیشن از اپلیکیشن‌های بی کاربرد را به شما پیشنهاد می‌کند. نکته عالی اینکه در iOS 12 قادرید نوتیفیکیشن‌ها را با استایلی جدید بسته به اپلیکیشن یا موضوع گروه‌بندی کنید.

iOS 12

Screen Time و App Limits

Screen Time قابلیت جدیدی در iOS 12 است که برای جلوگیری از اعتیاد شما به موبایل طراحی شده. به لطف آن می‌توانید ببینید که مثلا در طول هفته چند ساعت پای اپ‌هایی مثل اینستاگرام یا توییتر وقت گذرانده‌اید. به لطف تنظیمات App Limits هم می‌توانید برای وقت گذرانی در این اپ‌ها یادآور بگذارید تا بدین شکل از وابستگی افراطی خود جلوگیری کرده باشید.

iOS 12

اپل حتی برای والدین امکانی طراحی کرده که برای استفاده کودکان خود از اپلیکیشن‌ها، محدودیت زمانی یا محتوایی بگذارند. این گزینه Downtime نامگذاری شده و والدین از راه دور و به کمک Family Sharing قادر به کنترل آن هستند.

iOS 12

انیموجی‌ها

و اما به یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های اپل می‌رسیم: انیموجی‌ها. در iOS 12 چهار انیموجی جدید اضافه شده که شامل یک روح، کوآلا، ببر و دایناسور تی-رکس می‌شوند. نکته بسیار عالی اینکه حالا انیموجی‌ها زبان شما را هم تشخیص می‌دهند و حرکات آن را در برنامه شبیه‌سازی می‌کنند.

iOS 12

Memoji هم یک انیموجی قابل شخصی‌سازی است که بر اساس ویژگی‌های ظاهری شما ساخته می‌شود تا بتوانید در آی‌مسیج از آن استفاده کنید. فیس‌تایم هم در iOS 12 به‌روزرسانی شده و حالا در مکالمات گروهی از 32 نفر پشتیبانی می‌کند و مستقیما با آی مسیج تعامل دارد.

iOS 12

همچنین انیموجی‌ها، فیلترها و پکیج‌های استیکر هم در فیس‌تایم پشتیبانی می‌شوند که می‌توانید در آیفون، آیپد و مک به ‌آن‌ها دسترسی داشته باشید. ارسال پاسخ صوتی از طریق اپل واچ هم یکی دیگر از قابلیت‌های جدید آی مسیج در iOS جدید خواهد بود.

تاریخ انتشار و دستگاه‌های پشتیبانی کننده

iOS 12 پاییز امسال و برای کلیه دیوایس‌های پشتیبانی کننده از iOS 11 منتشر خواهد شد. پیش از انتشار نسخه نهایی هم طبیعتا چندین نسخه بتا عرضه می‌شوند که در حال حاضر دسترسی به اولین نسخه آن فقط برای توسعه‌دهندگان فراهم شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hadi Pirali
    Hadi Pirali | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    واقعا چقدر اپل پشتیبانی قوی داره و به کاربرانش احترام می‌زاره بعد از سال ها هنوز هم برای آیفون ۵اس و آیپد مینی ۲ داره آپدیت میده این پنجمین باره که داره آپدیت میده بهم در صورتی که روی گوشی سامسونگم فقط یکبار آپدیت داد البته شاید سامسونگ رو پرچم دار های جدیدش دوبار آپدیت بده ، نمیدونم.
    ولی در کل به جز محدودیت‌های اپل از بقیه چیزاش راضیم صد درصد پیشنهاد می کنم به همه اندرویدیها ها که اپل رو امتحان کنند

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

      آخه آپدیت فقط یکی از ویژگیهای سیستم عامل هست. این محدودیتهای ios برای اندرویدیها واقعاً آزاردهنده است

  • فرشاد بندری
    فرشاد بندری | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    جان هر کی دوس داری این مدیریت رم رو درست کن ما دیگه هیچی نمیخوایم، 7 8 تا برنامه باز باشه بعد از یکی دو ساعت بری سراغشون همشون ریلود میشن

    • Hadi Pirali
      Hadi Pirali | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

      واقعاً این موضوع خیلی آزار دهندست خیلی کاش رفع بشه تو ۱۲

مطالب پیشنهادی