ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم ARKit 2.0 معرفی شد؛ نسل جدید فناوری واقعیت افزوده اپل

اپل مدت هاست که از واقعیت افزوده دم می زند و حالا آمادگی آن را دارد که این فناوری را به سطح تازه ای ببرد، هدفی که به واسطه پلتفرم ARKit 2.0 به دست می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۲۹

اپل مدت هاست که از واقعیت افزوده دم می زند و حالا آمادگی آن را دارد که این فناوری را به سطح تازه ای ببرد، هدفی که به واسطه پلتفرم ARKit 2.0 به دست می آید.

پلتفرم واقعیت افزوده ARKit 2.0 به عنوان بخشی از سیستم عامل iOS 12 در جریان کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت (موسوم به WWDC) رونمایی شد که نسبت به نسخه قبلی، بهبودهایی را به همراه دارد. تغییرات جدیدترین نسخه از این پلتفرم شامل ارتقاء عملکرد، پشتیبانی از حالت چند کاربره (یا مالتی پلیر)، دنبال کردن چهره، تشخیص اشیاء سه بعدی و موارد دیگر است.

پلتفرم ARKit 2

در حالت چند نفره، دو یا چند نفر می توانند اطلاعات مربوط به یک شیء را در پلتفرم واقعیت افزوده به اشتراک بگذارند یا در یک محیط مجازی به بازی مشغول شوند. ارتباط حالت چند نفره بین دو یا چند موبایل برقرار می شود و اطلاعاتی به سرورهای اپل انتقال نمی یابد، تا نگرانی های مربوط به امنیت و حریم شخصی تا حد زیادی کاهش یابد. شاید این ویژگی، قدم مهمی در راه هدست واقعیت افزوده اپل باشد که احتمالاً تا پایان دهه جاری میلادی عرضه می شود.

علاوه بر این ها، پلتفرم ARKIt 2.0 فناوری های پیشرفته ردیابی چهره، تشخیص اجسام سه بعدی، رندر واقعی و پایدار، و تجربه های اشتراکی را ارائه می کند. تشخیص سه بعدی اجسام در پلتفرم ARKit 2.0 به شما اجازه می دهد تا بازی هایی مانند لگو را با دوستانتان در محیط مجازی انجام دهید. البته این کار مستلزم قابلیت دیگریست که اپل به خوبی آن را پیاده سازی کرده است.

به گفته اپل، یکی دیگر از ویژگی های پلتفرم ARKit 2.0 جانمایی پایدار اشیاء در محیط است، به گونه ای که شما یک شیء مجازی را در محیط فیزیکی قرار می دهید اما با تغییر مکان شما، تغییری در محل قرار گرفتن آن شیء به وجود نمی آید. همه این قابلیت ها در iOS 12 وجود دارد که طی هفته های پیش رو به شکل عمومی منتشر خواهد شد.

  • وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو از مراسم WWDC 2018 را از این لینک بخوانید.
  • اخبار مرتبط با کنفرانس توسعه دهندگان اپل را نیز از طریق تگ WWDC18 دنبال کنید.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی