ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل فوتوز
تکنولوژی

گوگل فوتوز را حالا به شکل اپلیکیشن پیشروی تحت وب استفاده کنید

به لطف تصمیم جدید گوگل، حالا می‌توانید سرویس گوگل فوتوز را به شکل یک اپلیکیشن پیشروی تحت وب استفاده کنید. این تصمیم در حالی عملی شده که مرورگر کروم چندی پیش پشتیبانی از این اپ‌ها ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

به لطف تصمیم جدید گوگل، حالا می‌توانید سرویس گوگل فوتوز را به شکل یک اپلیکیشن پیشروی تحت وب استفاده کنید. این تصمیم در حالی عملی شده که مرورگر کروم چندی پیش پشتیبانی از این اپ‌ها را به نسخه‌های دسکتاپ و اندروید خود اضافه کرد.

اپلیکیشن‌های پیشروی تحت وب (به اختصار PWA) مزایای زیادی برای توسعه‌دهندگان دارند. اولا با وجود آن‌ها دیگری نیازی به ساخت اپلیکیشن‌های بومی برای سیستم‌های عامل مختلف نیست و همه چیز از طریق مرورگر بارگذاری می‌شود. نکته بعد این که PWA ها معمولا مهم‌ترین قابلیت‌های یک اپ کامل را با خود دارند و حتی می‌توانند برای شما نوتیفیکیشن بفرستند.

به دلایلی که گفتیم، گوگل هم تصمیم گرفته که یکی از محبوب‌ترین محصولاتش را به شکل اپلیکیشن پیشروی تحت وب به کاربران ارائه کند. غول موتورهای جستجو برای این منظور وبسایت گوگل فوتوز (photos.google.com) را طوری بهینه‌سازی کرده که حالا به شکل یک PWA عمل کند.

گوگل فوتوز

حالا که وبسایت گوگل فوتوز به شکل یک اپ پیشروی تحت وب درآمده، می‌توانید آیکن آن را به صفحه خانه اندروید یا دسکتاپ ویندوز اضافه کنید. PWA ها به طور پیش‌فرض در نسخه 67 گوگل کروم فعالند، بنابراین اگر سایتی از آن‌ها پشتیبانی کند مرورگر این موضوع را به اطلاع‌تان می‌رساند. با این وجود اگر به PWA گوگل فوتوز دسترسی نداشتید می‌بایست آن را به طور دستی و از طریق فلگ‌ها فعال کنید.

کافیست در نوار آدرس مسیر ( chrome://flags/#enable-desktop-pwas ) را دنبال کنید تا گزینه فعال کردن PWA ها را ببینید. البته باید بدانید که نسخه پیشروی تحت وب گوگل فوتوز هنوز قابلیت‌هایی مثل ارسال نوتیفیکیشن آنی یا کار در حالت آفلاین را ندارد و این‌ها در به‌روزرسانی‌های بعدی به اپلیکیشن اضافه می‌شوند.

گوگل فوتوز تحت وب هنوز امکان بارگذاری خودکار تصاویر را ندارد، ولی در آینده مطمئنا با به‌روزرسانی‌های بیشتر قابلیت‌هایش تکمیل‌ خواهد شد. به عنوان مثال امکان دارد که گوگل با اضافه کردن پشتیبانی از Share Target شرایطی فراهم کند که در فوتوز بتوانید تصاویر را مستقیما از اپلیکیشن‌های اندرویدی دیگر بارگذاری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    کاش تو این آپدیت هاش ، یه بروزرسانی میداد که ویدیو آپلود نشه اما عکس بشه

مطالب پیشنهادی