ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Land Rover Discovery (4)
خودرو

مرگ تدریجی یک لذت؛ گروه جگوار لندرور با پروژه Cortex به دنبال فناوری خودران آفرود می رود

فناوری خودران این روزها در کانون توجه تقریبا تمامی خودروسان مطرح و برخی از شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی قرار گرفته است. تردیدی در این وجود ندارد که فناوری مذکور دیر یا زود به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

فناوری خودران این روزها در کانون توجه تقریبا تمامی خودروسان مطرح و برخی از شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی قرار گرفته است. تردیدی در این وجود ندارد که فناوری مذکور دیر یا زود به خیابان ها راه یافته و به تدریج جایگزین راننده خواهد شد.

حال سوالی که پیش می آید اینست که خارج از خیابان ها و جاده ها و در مسیرهای آفرود نیز آیا فناوری خودران قابل اتکا خواهد بود؟ به اعتقاد گروه جگوار لندرور پاسخ مثبت است.

این گروه خودروساز انگلیسی اخیرا با طرح ریزی پروژه ای به نام Project Cortex از برنامه های خود برای توسعه فناوری خودران آفرود برای اتومبیل های شاسی بلند خبر داده است.

Land Rover Discovery (3)

در صورت به ثمر نشستن نتایج پروژه کورتکس، شاسی بلندهای گروه جگوار لندرور خواهند توانست در مسیرهای خارج جاده و در شرایط جوی مختلف از قبیل باران، برف و هوای مه آلود بدون نیاز به کمک راننده خود را هدایت کنند.

به منظور تحقق این هدف مهندسین جگوار لندرور در حال توسعه یک تکنیک 5D هستند. در این تکنیک داده های آکوستیک، ویدیویی، راداری، نوری و لیدار به صورت لحظه ای و زنده با هم ترکیب می شوند.

Land Rover Discovery (3)

هنوز درباره جزئیات این تکنیک اطلاعاتی منتشر نشده، اما توسعه الگوریتم، بهبود سنسورها و تست های فیزیکی بخشی از آن به شمار می روند. گروه جگوار لندرور در این پروژه تنها نبوده و کمک هایی را از دانشگاه بیرمنگام دریافت می کند.

از آنجایی که این پروژه به تازگی کلید خورده، درباره زمان دقیق تجهیز محصولات گروه جگوار لندرور به فناوری خودران آفرود نیز حرفی به میان نیامده است.

Jaguar F Pace

آقای کریس هلمز (Chris Holmes) مدیر بخش تحقیقات اتومبیل های متصل و خودران جگوار لندرور در این باره گفته:

مهم است که ما اتومبیل هایی خودران با همان توانایی ها و عملکردی که مشتریان از محصولات جگوار و لندرور انتظار دارند، توسعه دهیم. فناوری خودران یک مساله اجتناب ناپذیر در صنعت خودرو است و تضمین اینکه تولیدات خودران ما لذت بخش ترین، توانمندترین و ایمن ترین باشند، چیزی است که ما را برای کشف مرزهای نوآوری ترغیب می کند.

پروژه کورتکس این فرصت را به ما می دهد با برخی از شرکای فوق العاده که تخصصشان ما را در تحقق این رویا در آینده نزدیک کمک می کند، همکاری داشته باشیم.

Range Rover Velar

با توجه به روند کنونی و فراگیر شدن فناوری خودران به نظر می رسد بعد از چند نسل مصدر راندن و کلیه کلمات ریشه گرفته از آن برای ساکنین کره خاکی نامانوس شده و رفته رفته از لغت نامه ها حذف شوند! البته به لطف خودروسازان وطنی این اتفاق هرگز برای ما رخ نداده و کماکان اندک نوادگانمان از راندن ماشین های زمان لذت خواهند برد!

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

    فقط ۲ خط آخرش?

مطالب پیشنهادی