ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون 850 رونمایی شد؛ چیپستی برای پی‌سی‌های همواره متصل فصل پاییز

کوالکام در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2018 از پردازنده ای جدید رونمایی کرده که به صورت خاص برای پی سی های همواره متصل ویندوز 10 ساخته شده. اسنپدراگون 850 قرار است جایگزینی باشد برای اسنپدراگون 835 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

کوالکام در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2018 از پردازنده ای جدید رونمایی کرده که به صورت خاص برای پی سی های همواره متصل ویندوز 10 ساخته شده. اسنپدراگون 850 قرار است جایگزینی باشد برای اسنپدراگون 835 که پیشتر در پی سی های همواره متصل استفاده شده بود و نسبت به آن با بهبودهایی در عملکرد، اتصال و عمر باتری همراه بوده است. پلتفرم پی سی های همواره متصل، پاسخ مایکروسافت و کوالکام به آیپد پرو است. این پی سی ها به پردازنده های ARM مجهز هستند و LTE یکپارچه، عمر باتری طولانی و دسترسی آنی بدون نیاز به هایبرنیت را فراهم می کنند.

اسنپدراگون 850 که به گفته کوالکام تنها در پی سی ها استفاده شده و راهش را به اسمارت فون ها باز نمی کند، در نهایت نسخه ای شخصی سازی شده از اسنپدراگون 845 که طی امسال به موبایل ها آمد حساب می شود. بهبودهای به وجود آمده هم در راستای نیازهای پلتفرم همواره متصل است: 30 درصد بهبود عملکرد، 20 درصد عمر باتری طولانی تر و 20 درصد پیک گیگابیتی بیشتر، ارمغان های اسنپدراگون 850 در قیاس با اسنپدراگون 845 هستند. گفتنی است این چیپست با همان فرآیند 10 نانومتری 845 ساخته می شود و همان مودم X20 برای اتصالات مخابراتی را شامل می شود.

اگرچه از عرضه نخستین پی سی های همواره متصل با اسنپدراگون 835 زمان زیادی نمی گذرد، کوالکام می گوید که شرکایش دیوایس های جدید خود را تا تعطیلات کریمس روانه بازار خواهند کرد. کوالکام ضمناً افزوده که شرکایی بیشتر از هر زمان دیگر خواهد داشت و این پلتفرم شاهد رونمایی هایی از سوی سامسونگ هم خواهد بود. اسنپدراگون 835 پیشتر در دیوایس های ایسوس، اچ پی و لنوو مشاهده شده است.

گفتنی است که کوالکام خود به تولید هیچ کامپیوتری نمی پردازد اما در حال تدارک یک پلتفرم مرجع برای تولیدکنندگان است تا کامپیوترهای خود را بر مبنای آن بسازند. ضمناً این کمپانی با طراحی آنتن های مودم مخصوص خود، تولیدکنندگان را از این چالش هم رها کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi
    mahdi | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    احساس کردم ترجمه از گوگل ترنسلیته

مطالب پیشنهادی