ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس از سه روتر گیمینگ جدید با پشتیبانی از استاندارد نسل بعد وای فای رونمایی کرد

در حالی که هنوز در نخستین روزهای نسل بعدی وای فای به سر می بریم، ایسوس ترجیح داده زودتر از رقبا دست به کار شود. این کمپانی از سه روتر گیمینگ جدید رونمایی کرده که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

در حالی که هنوز در نخستین روزهای نسل بعدی وای فای به سر می بریم، ایسوس ترجیح داده زودتر از رقبا دست به کار شود. این کمپانی از سه روتر گیمینگ جدید رونمایی کرده که همگی با پشتیبانی از استاندارد تازه 802.11ax، سرعت وای فای بالاتری نسبت به همتایان ارائه داده و طی فصل پاییز آتی از راه می رسند.

این سه مودم تازه، همگی تحت برند Republic of Gamers (یا ROG) عرضه می شوند. نخستین و پیشرفته ترین مدل، یعنی ROG Rapture GT-AX11000 به گونه ای طراحی شده که گویا از دل یکی از مراحل سری بازی هیلو درآمده است. این روتر دکمه ای به نام «Turbo Key» دارد که سرعت همه چیز را بالاتر می برد. این روتر به صورت تئوری، قادر به دستیابی به سرعتی است که توانایی های 802.11ax را به رخ می کشد؛ GT-AX11000 یک باند 2.4 گیگاهرتزی دارد که به سرعت 1148 مگابیت بر ثانیه می رسد و از دو باند 5 گیگاهرتزی دیگر با سرعت 5804 مگابیت بر ثانیه بهره مند است. ضمناً یک پورت اترنت 2.5 گیگابیتی هم روی دستگاه به چشم می خورد.

این ارقام، به مراتب از سرعت های اینترنت مدرن بالاتر هستند و سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه، هنوز استانداردی تحسین برانگیز به حساب می آید؛ اما این بدان معنا نیست که قادر به استفاده از تکنولوژی های روتر ایسوس نخواهید بود. هدف اصلی این روتر، رسیدگی بهتر به دیوایس هایی است که به یک شبکه وای فای واحد متصل شده اند. بنابراین بخش زیادی از سرعت تئوری این روتر می تواند میان دیوایس ها تقسیم شود و ضمناً یک باند 5 گیگاهرتزی مخصوص برای دیوایس های گیمینگ هم وجود دارد تا سایر دیوایس ها با آنها تداخل نداشته باشند.

روتر گیمینگ ایسوس

دو روتر گیمینگ دیگر ایسوس نسبت به AX11000 فراگیرتر به حساب می آیند و در عین حال، سرعتی بالاتر از محصولات فعلی ارائه می کنند. نخستین روتر، سیستمی مش با باند سه گانه است که AX6100 نامیده می شود و قادر به دستیابی به مجموع سرعت 6100 مگابیت بر ثانیه است. یکی از باندهای 5 گیگاهرتزی این روتر به ارتباط با سایر روترها اختصاص یافته و باندی دیگر هم برای ارتباط با دیوایس های جدیدتر استفاده می شود. در این بین، باندی 2.4 گیگاهرتزی برای استفاده از دستگاه های وای فای قدیمی نیز وجود دارد. روتر دوم، RT-AX88U هم مدلی دو بانده است که به مجموع سرعت 6000 مگابیت بر ثانیه دست خواهد یافت.

یکی از مهم ترین قابلیت های تمام روترهای جدید ایسوس این است که می توان از آنها از در سیستم مش استفاده کرد. البته تنها مدل AX6100 از ابتدا از آن پشتیبانی می کند و خریداران دو روتر دیگر باید منتظر دریافت آپدیتی برای فراهم سازی امکان استفاده از سیستم AiMesh ایسوس باشند. پفتنی است که قیمت گذاری و تاریخ عرضه هیچ یک از این سه روتر به صورت رسمی اعلام نشده، اما باید در تاریخ نامعلومی از فصل پاییز منتظرشان باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sobhan da
    sobhan da | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

    نسل قبلی تا ۵۰۰ متر مربع شعاع وای فای داشت...
    این یکی یعنی دو برابره ????

  • agha
    agha | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

    اخه مگه هر چی که قرمز باشه و طراحی مسخره داشته باشه گیمینگه

  • yosof
    yosof | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

    بهترین توصیفش این کلمه هست: خرچنگ قورباغه

مطالب پیشنهادی