ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درمان سرطان دوربین ۱۰۰ میلیون فریم در ثانیه
تکنولوژی

توسعه دوربینی با قدرت ثبت ۱۰۰ میلیون فریم در ثانیه برای کمک به درمان سرطان

دوربینی با قدرت ثبت ۱۰۰ میلیون فریم در ثانیه؛ خیالتان را راحت کنیم که هنوز چنین محصول فوق العاده ای تولید نشده است. اما موسسه تحقیقاتی «روزالین فرانکلین» قصد دارد برای تولید آن جهت کمک ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

دوربینی با قدرت ثبت ۱۰۰ میلیون فریم در ثانیه؛ خیالتان را راحت کنیم که هنوز چنین محصول فوق العاده ای تولید نشده است. اما موسسه تحقیقاتی «روزالین فرانکلین» قصد دارد برای تولید آن جهت کمک به تحقیقات پزشکی در درمان سرطان سرمایه گذاری کند.

چنین دوربینی محققین را قادر می سازد تا تصاویری با جزئیاتی کاملاً فوق العاده و تا امروز دیده نشده را به ثبت برسانند. النور استراید، یکی از مهندسین فعال در این پروژه در خصوص انگیزه سرمایه گذاری ها برای تولید دوربین مورد اشاره می گوید:

«درک مکانیزم اثر و نحوه پخش شدن داروها در یک تومور سرطانی می تواند کلید دستیابی به درمانی موثر باشد. این دوربین ما را قادر می سازد تا برای نخستین بار این فرایند فوق سریع را در مقیاسی میکروسکوپی رصد کنیم. وقتی هدف درک اثر نور و صدا بر بافتی از بدن انسان باشد، سریع ترین دوربین های فعلی دنیا رزولوشن و سرعت فریم کافی را برای ثبت فرایندها در اختیار شما قرار نمی دهند. ما نیاز به طراحی یک سیستم ثبت تصویر کاملاً متفاوت داریم.»

درمان سرطان دوربین ۱۰۰ میلیون فریم در ثانیه

محصول ایده آل دوربینی خواهد بود که قادر باشد در یک ثانیه ۱۰۰ میلیون عکس را با رزولوشن یک مگاپیکسلی در طیف نوری گسترده ای از فوق بنفش تا مادون قرمز به ثبت برساند. در حال حاضر سریع ترین دوربین در دسترس قادر به ثبت ۲۵ میلیون فریم در ثانیه است.

چنین دستگاهی می بایست متشکل از حدود ۲ میلیون سنسور ثبت تصویر فوق حساس باشد که بیش از ۴ میلیون قطعه اپتیکی، مکانیکی و الکترونیکی آن را تکمیل خواهند کرد.

درمان سرطان دوربین ۱۰۰ میلیون فریم در ثانیه

النور استراید در مورد کاربردهای پیش بینی شده برای سریع ترین دوربین دنیا می گوید:

«ما چندین کاربری را برای آن در نظر گرفته ایم. به عنوان مثال می توانیم مشخص کنیم بسته های حامل دارو چگونه در مقابل محرک های نوری و صوتی واکنش نشان داده و می توانند محموله خود را به درستی به مقصد (سلول سرطانی) برسانند یا نه. ما قادر خواهیم بود مشخص کنیم که کدام طیف نوری وضعیت اکسیژن رسانی درست به بافت ها را به ما نشان می دهد. به کمک این دوربین قادر خواهیم بود ایجاد لخته های خونی در رگ ها را در نخستین مراحل آن شناسایی کنیم.»

درمان سرطان دوربین ۱۰۰ میلیون فریم در ثانیه

محققین موسسه روزالین فرانکلین معتقد هستند که می توان نمونه اولیه از دوربین مورد بحث را طی ۲ سال به تولید رساند و نسخه نهایی آن نیز یک سال پس از آن قابل استفاده خواهد بود. هنوز برآورد دقیقی از قیمت نهایی سریع ترین دوربین دنیا وجود ندارد، اما محققین باور دارند که این رقم هر چه باشد، ارزش هزینه کردن را خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی