ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رابط کاربری EMUI 8 در گوشی هواوی Y7 پرایم 2018 چه قابلیت هایی دارد؟

طراحی در عصر حاضر، مباحث متعدد و متنوعی را در بر می گیرد و صرفاً به طراحی گرافیکی محدود نیست. وقتی کسی می گوید «من طراح هستم» نمی توان به راحتی منظورش را فهمید، چون ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

طراحی در عصر حاضر، مباحث متعدد و متنوعی را در بر می گیرد و صرفاً به طراحی گرافیکی محدود نیست. وقتی کسی می گوید «من طراح هستم» نمی توان به راحتی منظورش را فهمید، چون مسئولیت های مختلفی بر عهده طراحان قرار دارد: طراح گرافیک، طراح پارچه، طراح داخلی، طراح مُد، طراح سرامیک و مانند اینها. شرکت های تکنولوژی هم بیش از پیش به چنین تخصصی نیاز دارند تا بتوانند رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) سطح بالایی را در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

طراحی UX به تجربه کاربری مربوط می شود و طراحی UI هم رابط کاربری را مد نظر دارد. هر دو مورد برای محصولات تکنولوژی، به ویژه برای تلفن های هوشمند کاملاً حیاتی هستند و اگرچه ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، اما نقش های متمایزی را بر عهده داشته و نتایج متفاوتی را ارائه می دهند. در نهایت یکپارچگی طراحی UI/UX به شهودی تر شدن نحوه استفاده از محصول می انجامد.

هواوی 8 EMUI را شهودی ترین نسخه از این رابط کاربری می داند که به شما اجازه می دهد حتی بدون آشنایی با آن، به راحتی نحوه استفاده از موبایل را فراگرفته و زمان یادگیری را به حداقل برسانید. یکی از گوشی های اقتصادی جدید این شرکت یعنی هواوی Y7 پرایم 2018 هم به همین نسخه از رابط کاربری اموشن مجهز شده. در اینجا می خواهیم ببینیم هواوی چه تمهیداتی را برای استفاده ساده از این گوشی فراهم کرده است. با دیجیاتو همراه باشید.

 رابط کاربری EMUI 8 در هواوی Y7 پرایم 2018

پیش از این در مورد قابلیت های جدید EMUI 8 در پرچمداران هواوی به تفصیل سخن گفته ایم اما طبیعتاً تمام این ویژگی های برجسته به میان رده ها و موبایل های اقتصادی راه پیدا نمی کنند. از آنجا که Y7 پرایم 2018 صفحه نمایش بزرگی دارد، بسیاری از تمهیدات هواوی در این گوشی به استفاده ساده تر از آن با یک دست مربوط می شود، اما قبل از همه باید به حضور اندروید 8 به شکل پیش فرض در این موبایل اشاره کنیم.

خرید موبایلی با جدید ترین نسخه اندروید، بهترین تصمیم است

اپل از هر فرصتی برای تمسخر وضعیت آپدیت گوشی های اندرویدی استفاده می کند و با اینکه ایراداتی به مقایسه دو اکوسیستم اندروید و iOS وارد است، اما باز هم می توان حق را به اپل داد. بنابراین تا زمانی که راهکارهای مختلف گوگل برای آپدیت سریع موبایل های اندرویدی به نتیجه برسد، بهترین کار این است که گوشی هایی با جدیدترین نسخه اندروید را بخریم، و هواوی یکی از معدود شرکت هاییست که موبایل های زیادی را به صورت پیش فرض با اندروید 8 وارد بازار کرده. گوشی ارزان قیمت Y7 پرایم 2018 هم یکی از این دستگاه هاست.

همان طور که گفتیم بسیاری از قابلیت های گوشی Y7 پرایم 2018 به استفاده ساده تر از آن با یک دست مربوط می شود که در میان آنها می توان به حالت مینی اسکرین با سوایپ روی نوار ناوبری، یا داک ناوبری شناور اشاره کرد که در بررسی کامل این موبایل در مورد آنها به طور کامل صحبت کرده ایم.

داک ناوبری به شما اجازه می دهد تا سه دکمه ناوبری را در قالب یک دکمه شناور در مکان مناسبی روی صفحه قرار دهید تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. با این حال به سختی می توان مکان دائمی مطلوبی را برای داک ناوبری شناور پیدا کرد و اکثراً نقش مزاحم را ایفا می کند.

قابلیت دیگری که هواوی از آن دم می زند، اسپلیت اسکرین هوشمند است. در این حالت زمانی که درون محیط یک برنامه خاص باشید و اعلانی را از برنامه دیگر دریافت کنید، EMUI به شما پیشنهاد می کند که برنامه جدید را در کنار برنامه قبلی و به صورت دو پنجره ای (مالتی ویندو) اجرا نمایید. با استفاده از این حالت بدون اینکه از محیط قبلی خارج شوید می توانید به تعامل با دیگران بپردازید.

هواوی می گوید سیستم بهینه سازی فایل موسوم به F2FS 2.0 در نسخه هشتم رابط کاربری اموشن، فایل های مورد نیاز برنامه های مختلف را به شکل یکپارچه در می آورد تا دسترسی به آنها ساده تر باشد، ضمن اینکه با شناسایی اپلیکیشن های پر کاربرد شما، فایل های مربوط به آنها را در اولویت دسترسی قرار می دهد. بدین ترتیب به مرور شاهد افزایش کارایی برنامه های مورد علاقه خود خواهید بود.

اسکرین شات سریع با سوایپ سه انگشتی روی صفحه هم یکی دیگر از قابلیت های کاربردی در هواوی Y7 پرایم 2018 است که با استفاده از آن هیچ صحنه ای را از دست نمی دهید. کافیست در زمان تماشای ویدیو، مرور وب یا حضور در هر اپلیکیشنی، با سه انگشت روی صفحه به سمت پایین سوایپ کنید تا اسکرین شات گرفته شود.

فیس آنلاک در Y7 پرایم 2018

یکی دیگر از قابلیت هایی که معمولاً در موبایل های ارزان قیمت دیده نمی شود و برای اولین بار توسط هواوی به این رده آورده شده، قابلیت فیس آنلاک است. به گفته هواوی، الگوریتم های تشخیص چهره این کمپانی می توانند به صورت آنی 1024 نقطه از چهره انسان را ارزیابی کرده و چهره کاربر را تشخیص دهند. به همین دلیل زمان باز کردن قفل دستگاه با استفاده از تشخیص چهره به کمتر از 1 ثانیه می رسد.

البته طبق اعلام هواوی و دیگر شرکت هایی که فقط از دوربین جلو برای تشخیص چهره استفاده می کنند، احتمال باز کردن قفل دستگاه با چهره دیگر افراد یا عکس شما نیز وجود دارد و بهتر است روش های مطمئن تری مانند رمز عبور و حسگر اثر انگشت را به کار بگیرید. هواوی در بخش تنظیمات به شما اجازه می دهد که با تشخیص چهره مستقیماً وارد صفحه هوم شوید، یا اینکه به سوایپ صفحه هم نیاز باشد.

طی مطالبی که در مورد گوشی اقتصادی هواوی Y7 پرایم برایتان تهیه کردیم، به خوبی با ویژگی های مختلف و نقاط قوت و ضعفش آشنا شدید. امیدواریم انتقال تجربیات ما در جریان استفاده روزمره و مداوم از این موبایل طی مدت زمان بیشتر از یک ماه، بتواند شما را در انتخاب آن به عنوان یک موبایل ارزان قیمت (با توجه به شرایط کنونی بازار) اما کاربردی کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • amir rahimi
    amir rahimi | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    چرا اینقدر از y7 مطلب میذارین؟

  • soheil
    soheil | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

    بنظرم اسکرین شات با عمل ظربه زدن خیلی بهتر از کشیدن با سه انگشته

  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

    اسکرین شات ۳ انگشتی سالهاست توی گوشی های شیائومی وجود دارد

  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

    رو هوآوی دارین اسکی میرین.آقا بیخیال دیگه چندتا مطلب واسه یک گوشی خود هوآوی اینقد تبلیغات میکنه که شما میکنین.سایت هزینه داره شمام از هوآوی بگیرین.نوش جان،ولی دیگه حال مخاطبین تونو بهم نزنید دیگه.

  • farzad je
    farzad je | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

    این یکی اصلا تبلیغ نبود

مطالب پیشنهادی