ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی دوربین کامپکت RX100 VI را با لنز زوم جدید معرفی کرد

دوربین های سری RX100 سونی همیشه یکی از بهترین گزینه ها در رده کامپکت های نیمه حرفه ای به شمار می روند و حالا شرکت ژاپنی از نسل جدید این محصولات یعنی دوربین سونی RX100 ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

دوربین های سری RX100 سونی همیشه یکی از بهترین گزینه ها در رده کامپکت های نیمه حرفه ای به شمار می روند و حالا شرکت ژاپنی از نسل جدید این محصولات یعنی دوربین سونی RX100 VI رونمایی کرده است. مهم ترین تفاوت این مدل با نسل قبلی در لنز آن است که بزرگنمایی قابل توجهی را به همراه دارد.

مدل قبلی یعنی RX100 V لنز معادل 70-24 میلیمتری داشت که با بزرگنمایی حدود 3 برابری تغییر چندانی در عکاسی شما ایجاد نمی کرد، اما حالا شاهد لنز معادل 200-24 میلیمتری در سونی RX100 VI هستیم که انتخاب بسیار بهتری برای عکاسی از سوژه های دوردست به شمار می رود.

دوربین سونی RX100 VI

البته این تغییر لنز باعث شده تا گشودگی دیافراگم دستگاه از بازه بسیار خوب قبلی یعنی 2.8-1.8/f به 4.5-2.8/f برسد. با این حال سونی مدعیست بهینه سازی سیستم لرزشگیر اپتیکال، این ضعف را جبران کرده و حتی در بیشترین بزرگنمایی هم می توانید تصاویر شفاف و واضحی را ثبت کنید.

دوربین سونی RX100 VI همچنان از درگاه میکروفون بی بهره است

ویژگی های دیگر دوربین سونی RX100 VI با نسل پنجم تفاوت چندانی ندارند. این دوربین به سنسور 1 اینچی 20.1 مگاپیکسلی مجهز شده، از 315 نقطه فوکوس تشخیص فاز بهره می برد و می تواند تا 24 فریم در ثانیه را با رزولوشن کامل به ثبت برساند. قابلیت تصویربرداری فوق آهسته با نرخ 960 فریم در هر ثانیه و توانایی ضبط ویدیوهای 4K با خوانش کامل پیکسل ها (بدون کراپ) نیز از جمله امکانات دیگر آن هستند. منظره یاب جمع شونده با صفحه OLED و نمایشگر متحرک لمسی هم جزو قابلیت های دوربین سونی RX100 VI به شمار می روند. البته همانند نسل قبل، این دوربین هم فاقد درگاه میکروفون است که خبر خوبی برای تولید کنندگان محتوای ویدیویی به شمار نمی رود.

البته مسئله مهم دیگر در مورد دوربین سونی RX100 VI قیمت بسیار بالای آن است که مرز 1000 دلار نسل های قبل را رد کرده و اکنون به قیمت 1200 دلار به فروش می رسد، رقمی که می توان برای خرید دوربین های بسیار حرفه ای تر پرداخت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی