ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور
تکنولوژی

اپ استور مجوز ارائه نسخه آزمایشی برای کلیه اپلیکیشن‌ های پولی را صادر کرد

دو روز پیش اپل قوانین استفاده از اپ‌ استور را به‌روزرسانی کرد تا با آپدیت جدید iOS 12 سازگاری داشته باشند. در همین راستا، بعضی قوانین حاکم بر اپلیکیشن‌ها دستخوش تغییر شده و حالا به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

دو روز پیش اپل قوانین استفاده از اپ‌ استور را به‌روزرسانی کرد تا با آپدیت جدید iOS 12 سازگاری داشته باشند. در همین راستا، بعضی قوانین حاکم بر اپلیکیشن‌ها دستخوش تغییر شده و حالا به موجب یک قانون جدید، کاربران این فروشگاه می‌توانند پیش از خرید اپلیکیشن‌های پولی نسخه‌ای آزمایشی از آن را به رایگان دانلود و تجربه کنند.

تا امروز ارائه نسخه آزمایشی صرفا محدود به اپلیکیشن‌هایی بود که از کاربر حق اشتراک دریافت می‌کردند. به عنوان مثال اپل موزیک در صورتی که حاضر به قبول پرداخت حق اشتراک برای اپلیکیشن می‌شدید، به شما اجازه می‌داد که پیش از پرداخت برای مدتی از آن به صورت رایگان استفاده کنید.

اما تمام اپلیکیشن‌های پولی این امکان را نداشتند و این یکی از بزرگترین گله‌مندی‌های کاربران از اکوسیستم iOS به حساب می‌آمد. از آنجا که بعضی اپلیکیشن‌های پولی اپ‌استور قیمت بالایی دارند، نبود هیچ گزینه‌ای برای تست پیش از خرید موجب نارضایتی کاربران اپ‌استور شده بود.

اپ استور

خوشبختانه در رویه جدید اپل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که برای اپلیکیشن‌های پولی خود یک نسخه آزمایشی رایگان هم در نظر بگیرند. برای این منظور لازم است توسعه‌دهنده بازه زمانی مشخصی را برای استفاده رایگان در نظر گرفته و این موضوع را به اطلاع کاربران برساند.

اما فارغ از این موضوع، اپل در قوانین استفاده جدید اپ‌استور تغییرات دیگری را هم اعمال کرده است. به عنوان مثال حالا برای توسعه‌دهندگان «الزامی است» که در قسمت What's New برای هر اپلیکیشن کلیه قابلیت‌ها و تغییرات جدید اعمال شده در هر به‌روزرسانی را «به طور واضح و شفاف» توضیح بدهند.

همچنین طبق یک قانون دیگر که می‌تواند زمینه را برای انتشار اپلیکیشن Steam Link برای iOS فراهم کند، کلیه اپلیکیشن‌های Screen Mirroring برای انتشار موظف به قبول یک سری قوانین مشخص می‌شوند. یکی از قوانین این است که اپلیکیشن‌های فعال در این حوزه مجاز به ایجاد محیط‌های فروشگاهی که مشابه اپ‌استور باشند نخواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی