ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای توسان هیبریدی و نسخه تمام برقی کیا نیرو در بوسان رونمایی شد

این روزها نمایشگاه خودروی بوسان در کره جنوبی در حال برگزاری است و دو شرکت هیوندای و کیا سعی کرده اند با دستی پر در آن حضور داشته باشند. نسخه تمام برقی نیرو (Niro) و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

این روزها نمایشگاه خودروی بوسان در کره جنوبی در حال برگزاری است و دو شرکت هیوندای و کیا سعی کرده اند با دستی پر در آن حضور داشته باشند. نسخه تمام برقی نیرو (Niro) و نسخه هیبریدی توسان فیس لیفت دو مورد از محصولاتی هستند که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

2019-kia-niro-ev (7)

کیا نیرو که پیشتر با پیشرانه هیبریدی ارایه می شد، از این به بعد با یک پیشرانه تمام برقی نیز قابل انتخاب خواهد بود. موتور الکتریکی که برای این نسخه از نیرو در نظر گرفته شده، توانایی تولید 204 اسب بخار قدرت و 395 نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور ظاهرا همان نمونه ایست که در نسخه تمام برقی هیوندای کونا به کار گرفته شده است.

2019-kia-niro-ev (7)

با این پیشرانه، نیرو می تواند در عرض 7.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این خودرو که یکی از سریعترین اتومبیل های برقی ارزان قیمت محسوب می شود، در سرزمین مادری با دو باتری متفاوت به فروش خواهد رسید.

2019-kia-niro-ev (2)

مدل پایه نیرو به یک باتری لیتیوم پلیمر 39.2 کیلووات ساعتی مجهز شده و قادر است تا 240 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد. افرادی که به دنبال دامنه حرکتی بیشتر باشند، می توانند به سراغ مدل مجهز به باتری 64 کیلووات ساعتی بروند. این نسخه توانایی پیمایش 380 کیلومت مسافت را با یک بار شارژ دارد. به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، ظرفیت این باتری در عرض 54 دقیقه تا 80 درصد پر می شود.

2019-kia-niro-ev (5)

از لحاظ ظاهری نسخه تمام الکتریکی نیرو تفاوت هایی را با نسخه هیبریدی دارد. در این نسخه جدید جلوپنجره موسوم به پوزه ببر بصورت یکپارچه طراحی شده، همچنین در جای جای بدنه خطوطی آبی رنگ دیده می شوند. نورپردازی زیبا با شش رنگ متفاوت، رینگ های 17 اینچی و چراغ های LED بخشی از تجهیزات استاندارد نیروی تمام برقی هستند.

2019-kia-niro-ev (3)

کیا هنوز درباره قیمت این کراس اوور برقی حرفی به میان نیاورده، اما به احتمال زیاد نسبت به شورولت بولت 37.5 هزار دلاری، بسیار ارزان تر خواهد بود.

همانطور که در ابتدا اشاره شد، توسان هیبریدی دیگر مدلی است که در بوسان حضور دارد. نسل سوم این کراس اوور پرطرفدار که اخیرا مورد بازنگری ظاهری قرار گرفته، از تابستان امسال با یک پیشرانه هیبرید نرم 48 ولتی در کره جنوبی به فروش خواهد رسید.

new_hyundai_tucson_8

این پیشرانه که قلب تپنده اصلی آن را یک موتور دیزلی 2 لیتری تشکیل می دهد، در مدل اسپرتیج نیز به کار گرفته شده و 184 اسب بخار قدرت تولید می کند. همچنین یک پیشرانه هیبرید نرم دیگر با موتور 1.6 لیتری به جمع پیشرانه های قابل انتخاب توسان فیس لیفت اضافه خواهد شد.

new_hyundai_tucson_5

گیربکس هشت سرعته خودکار و سیستم چهارچرخ متحرک HTRAC برای توسان هیبریدی قابل انتخاب خواهند بود. سیستم های ایمنی پیشرفته نظیر سامانه کمکی جلوگیری از برخورد، سامانه جلوگیری از خروج از بین خطوط و کروز کنترل هوشمند نیز در لیست تجهیزات این خودرو دیده می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Javad Rajaei
    Javad Rajaei | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    نمي دونم چرا از اين ماشين خوشم نمياد?

  • sepehri
    sepehri | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

    چه فایده تو خارج همه میتونن سوار بشن و تو مملکته بی قانونه ما فقط اقازاده ها و بقیه مردمم نگاه مینونن بکنن

مطالب پیشنهادی