ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

یوبی سافت: نسل بعدی، آخرین نسل کنسول ها خواهد بود

سرویس های ابری آینده بازی های ویدیویی خواهد بود. این ها حرف های مدیرعامل یوبی سافت ایو گیمو است. او اعتقاد دارد که نسل بعدی کنسول ها، آخرین نسل قبل از ورود کامل به سرویس ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۴۵

سرویس های ابری آینده بازی های ویدیویی خواهد بود. این ها حرف های مدیرعامل یوبی سافت ایو گیمو است. او اعتقاد دارد که نسل بعدی کنسول ها، آخرین نسل قبل از ورود کامل به سرویس های استریم خواهد بود.

به طور خلاصه، استریم بازی های ویدیویی همانند تماشای یک ویدیو روی یوتوب است. بازی ها روی سرورهای ابری  ذخیره شده اند و کاربر از طریق اینترنتی قدرتمند، بازی را از سرورهای ابری دریافت و اجرا می کند. در این حالت نیازی به سخت افزار قدرتمند یا کنسول ها نیست و همه چیز بر بستر اینترنت ارائه می شود.

ارزیابی گیمو ممکن است درست از آب در بیاید. یوبی سافت یکی از بزرگترین ناشران صنعت بازی های ویدیویی بوده و با تولیدکنندگان کنسول ها به صورت مستقیم در ارتباط است. از سویی دیگر، سونی اعلام کرده که پلی استیشن 4 در حال نزدیک شدن به دوره پایانی عمر خود است و کیت های توسعه پلی استیشن 5 نیز برای سازندگان بازی ها ارسال شده است.

او می گوید: «من فکر می کنم که نسل دیگری را هم خواهیم دید. اما شانس خوبی وجود دارد که گام به گام کمتر به سخت افزار وابسته باشیم. با گذشت زمان، سرویس استریم توسط عده بیشتری قابل استفاده خواهد بود و لازم نیست تا سخت افزارهای زیادی در خانه داشته باشیم.»

او می ادامه می دهد این واقعیت که در آینده نزدیکی بدون نیاز به کنسول، به بازی ها روی تلفن های همراه و تلویزیون دسترسی داشته باشیم، از بسیاری از جهات آینده این صنعت را تغییر خواهد داد.

یوبی سافت و سرویس های ابری

یوبی سافت تنها شرکتی نیست که برای ورود به سرویس ابری آماده می شود، در تازه ترین نشست کمپانی الکترونیک آرتز با سرمایه گذارانش، این کمپانی پایبندی خود به سرمایه گذاری روی سرویس ابری را اعلام کرده بود.

اندرو ویلسون مدیر عامل الکترونیک آرتز باور دارد که در بازه 3 تا 5 ساله، این سرویس سهم مهمی در بازار بازی های ویدیویی خواهد داشت.  به گفته او «این موضوع به این معنا است که مهم نیست به چه دستگاهی دسترسی دارید و تجربه شما به مواردی همچون اندازه صفحه نمایش بستگی خواهد داشت.» EA پیش از این اعلام کرده بود که در حال سرمایه گذاری روی فن آوری جدیدی است که بازی کردن با هر دستگاه و در هر مکان را برای کاربران محیا کند.

مایکروسافت در حال سازماندهی مجدد تیم های بازی سازی خود است تا سرویس جدید ابری خودش را عرضه کند. فیل اسپنسر مدیر برند ایکس باکس نیز روی همین قضیه تاکید کرده بود؛ او نیز آینده بازی های ویدیویی را فراتر نسل های مختلف کنسول ها می داند. مایکروسافت پیش از این اتصال کاربران از همه پلتفرم ها به یکدیگر در بازی ماینکرافت را آزمایش کرده بود. البته سونی با درخواست مایکروسافت مخالفت کرد و پلی استیشن 4 جایی در این پلتفرم ها نداشت.

نظر شما چیست؟ تا چه حدی به متمرکز شدن بازی های ویدیویی روی سرویس های ابری علاقه مند هستید؟ در حال حاضر بسیاری از کاربران داخلی به علت سرعت اینترنت در استفاده از چنین سرویس هایی با مشکل روبرو هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • Ali AGHA
    Ali AGHA | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

    این تکنولوژی در ابتدای راهه و تا فراگیر شدن راه زیادی رو برای طی کردن داره، ضمنا در زمان اجرا هم بی شک نسخه فیزیکی اغلب بازی ها ارائه خواهد شد مگر چند نسخه محدود. در واقع نسخه فیزیکی زمانی منسوخ خواهد شد که در تمام دنیا حتی زیمبابوه هم سرعت اینترنت مناسب باشه.
    پس بیخودی فکرتون رو مشغول این جور چیزا نکنید. ?

  • Yasin™
    Yasin™ | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    این تازه شروع اول فاجعه برای ایرانی هاست ، هم از لحاظ سرعت اینترنت و هم فیلترینگ و هم کرک نبودن بازی ها!

  • pouria zizo
    pouria zizo | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    چرا دوستان فکر میکنن دنیا صبر میکنه تا ایران خودشو وقف بده بعد پیشرفت کنن؟ :))))
    https://fiber.usinternet.com/plans-and-prices/
    اینترنت 10 گیگ ( سرعت پهنای باند ) ماهی 300 دلار ( میانگین درآمد ماهانه 6 هزار دلار )
    این گرونشه. خیلی ارزون تر از این حرفا هم هست روی سرویس دهنده های دیگه

    • pouria zizo
      pouria zizo | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

      در ضمن این رو هم در نظر بگیرین که پینگ برای اونا خیلی خیلی پایین تر از این پینگی هست که ما روی سروراشون داریم

  • E.A
    E.A | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    ما ایرانیا بدبخت میشیم دیگه نمیشه بازی کرد ??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی