ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

C5-R دوست داشتنی
خودرو

یادی از یک اسطوره؛ آشنایی با شورولت کوروت C5-R، قهرمان استقامت و دوام

با بیش از ۶۵ سال سابقه، تعداد کوروت های موجود در بازار خودرو بسیار بسیار زیاد است، اما سوال که مطرح می شود این است که کدام یک از این کوروت ها بهترین اند؟ خودروهای ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

با بیش از ۶۵ سال سابقه، تعداد کوروت های موجود در بازار خودرو بسیار بسیار زیاد است، اما سوال که مطرح می شود این است که کدام یک از این کوروت ها بهترین اند؟
خودروهای کوروت از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت محسوب شده و در بین دوستداران اتومبیل به وت (Vette’) یا چوی وت (Chevy Vette) نیز مشهور اند. این خودروهای اسپرت کوپه (Coupe) یا کانورتیبل (Convertible) دو نفره هستند و تاکنون هفت نسل از آن ها راهی جاده ها شده است. محبوبیت این خودروها به حدی است که حضور آن ها در بازی های کامپیوتری و فیلم های سینمایی به نوعی تضمین کننده موفقیت و محبوبیت آن هاست.
طبق معمول با آمدن سال میلادی جدید انتظار می رود که نسخه ۲۰۱۸ بسیاری از خودروها معرفی شود. این موضوع در مورد خودروی موتور وسط کوروت نیز صدق می کند. با این اوصاف انتظار می رود که نسل هشتم این خودروها امسال معرفی شود. بسیاری معتقد اند C8 مستعد تبدیل شدن به رادیکال ترین خودروی اسپرت امریکایی است. باید منتظر ماند دید شورولت با مدل بعدی کوروت چه تب و تابی در بازار به پا می کند.

C5-R
با گذشت بیش از 65 سال از تولید اولین کوروت، حالا دیگر ده ها مدل مختلف این خودرو در خیابان ها و مجله های خودرویی به چشم می خورد که مناسب گشت و گذار و استفاده روزانه و یا حتی مسابقات اتومبیل رانی اند. اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که کدام یک از این کوروت ها متفاوت بوده و از بقیه بهتر است؟
از دیدگاه نویسنده مجله roadandtrack، کوروت  C5-R قطعا یکی از بهترین هاست.

سال ۱۹۹۷ میلادی بود که نسل پنجم این خودروهای اسپرت معرفی شد. دو سال بعد از راهی شدن این نسل به سوی جاده ها، یعنی در سال ۱۹۹۹ میلادی با کمک شرکت مهندسی پرت اند میلر ( Pratt & Miller Engineering) در دیتونا یک نمونه پرقدرت تر از این خودرو با نام شورولت کوروت C5-R تولید شد که توانست در فهرست بهترین شورولت کوروت های تاریخ قرار گیرد.

C5-R
این خودرو توانست مسابقات ۲۴ ساعته لمان (Le Mans) و مسابقه استقامتی 24 ساعته دیتونا در سال 1999 را با موفقیت پشت سر بگذارد و به همین واسطه نیز به شدت مورد توجه رسانه ها، منتقدین و علاقه مندان دنیای خودرو قرار گرفت. جالب بدانید این مسابقات همچنان با گذشت نزدیک به 20 سال با پیروزی های شگفت انگیز کوروت C5-R  و جانشینان آن یعنی C6-R و C7-R برگزار می شود.

این خودروی اسپرت به یک موتور 8 سیلندر 7 لیتری مجهز بوده و می تواند به کمک این موتور و جعبه دنده 6 سرعته دستی خود در حدود 570 اسب بخار  قدرت و 840 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 5400 دور در دقیقه تولید کند.

C5-R

جالب بدانید که C5-R هرگز در خط تولید قرار نگرفت و صرفا در راستای مسابقات از آن استفاده شد. با این وجود بسیاری معتقد اند این خودرو یکی از بهترین کوروت های تولیدی تا کنون است.

C5-R سبب شهرت خودروهای اسپرت کوروت شده و چهره ی جنرال موتور را تغییر داد. به عبارت دیگر این خودرو ثابت کرد که جنرال موتور نیز می تواند پا به پای سایر خودروسازان خودروهای اسپرت محبوب را تولید و راهی بازار کند.
نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما لقب بهترین کوروت از آن چه خودرویی است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی