ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت اپل اندازه گیری فشار خون
تکنولوژی

پتنت اپل و ارائه روشی متفاوت برای اندازه گیری فشار خون در پوشیدنی های هوشمند

اندازه گیری فشار خون یک قابلیت استاندارد برای پوشیدنی های هوشمند و ردیاب های سلامتی به حساب می آید. هر تولید کننده تکنولوژی خاص خود را برای این اندازه گیری دارد. در اپل واچ نیز ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اندازه گیری فشار خون یک قابلیت استاندارد برای پوشیدنی های هوشمند و ردیاب های سلامتی به حساب می آید. هر تولید کننده تکنولوژی خاص خود را برای این اندازه گیری دارد. در اپل واچ نیز شاهد سنسورهای تابشی برای تشخیص شدت جریان خون در رگ های مچ دست کاربر هستیم. اما به تازگی پتنتی از اپل منتشر شده که روشی کاملاً متفاوت را برای این کار پیشنهاد می دهد.

لازم به ذکر است که زمان ثبت درخواست پتنت مورد بحث به دو سال قبل باز می گردد، اما ثبت آن به نام اپل به تازگی انجام شده است. این اسناد گجتی را به نمایش می گذارند که دور مچ دست کاربر بسته شده و ظاهراً تنها برای اندازه گیری فشار خون او به کار می آید.

پتنت اپل اندازه گیری فشار خون

در این میان نکته متمایز کننده روش اندازه گیری فشار خون در دیوایس مورد بحث است. مطابق آن چه در پتنت شرح داده شده، در بخش زیرین دستگاه که با پوست دست کاربر در ارتباط است سلول های بسیار کوچکی تعبیه می شوند که دیواره آنها قابلیت ارتجاعی داشته و بیشتر شبیه ایربگ های بسیار کوچک هستند.

این ایربگ ها به مقدار مشخصی متورم می شوند تا بتوانند حرکات پوست در اثر عبور پالس های جریان خون که با ضربان قلب همزمان هستند را دریافت کنند. قاعدتاً در درون هرکدام از این ایربگ ها یک سنسور حضور خواهد داشت تا تغییرات فشار در درون محفظه را اندازه گیری نماید.

پتنت اپل اندازه گیری فشار خون

علاوه بر این، در پتنت مورد بحث در خصوص نحوه تعیین فشار لازم درون سلول ها توسط یک سیلندر تنظیم کننده نیز توضیحاتی داده است. این سیلندر سبب می شود که در عین داشتن اندازه گیری دقیق، فشاری آزار دهنده به مچ دست یا پای کاربر وارد نشود.

پتنت اپل اندازه گیری فشار خون

با توجه به حضور کاملاً موفق اپل واچ در بازار احتمال چندان بالایی برای عملی شدن ایده مطرح شده در این پتنت وجود ندارد، اما شاید روزی تیم کوک و همکاران به این نتیجه برسند که در کنار ساعت هوشمند به یک پوشیدنی سلامت محور نیز در سبد محصولات خود نیاز خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی