ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Block.one
تکنولوژی

درآمد ۱۲۰ هزار دلاری هکر هلندی طی یک هفته

یک هکر هلندی با پیدا کردن ۱۲ باگ در پلتفرم ارز مجازی Block.One در عرض یک هفته ۱۲۰ هزار دلار به جیب زده است. بروک پیرس، مدیر بنیاد بیت کوین، از جمله شخصیت های مطرح ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

یک هکر هلندی با پیدا کردن ۱۲ باگ در پلتفرم ارز مجازی Block.One در عرض یک هفته ۱۲۰ هزار دلار به جیب زده است.

بروک پیرس، مدیر بنیاد بیت کوین، از جمله شخصیت های مطرح در انفجار پول های رمز پایه و هم-بنیانگذار استارتاپی به نام Block.One است که بر پایه کسب و کار بلاکچین راه اندازی شده و حدود ۴ میلیارد دلار از پول مجازی سفارشی سازی شده خود به نام EOS را در پیشنهاد اولیه ارز دیجیتالی به فروش رسانده است.

این کمپانی هفته گذشته نسخه آزمایشی پلتفرم متن باز خود را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد که قرار است به بستری برای توسعه نرم افزارها بر مبنای بلاکچین تبدیل شود.

Block.One آنقدر از امنیت محصول خود مطمئن بود که برای یافتن هر باگ در آن ۱۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده بود با این حال یک هکر جوان به نام Guido Vranken در طی چند روز توانسته با شناسایی ۱۲ آسیب پذیری در آن ۱۲۰ هزار دلار جایزه برنده شود.Block.one

این کمپانی که در نخستین دور از جذب سرمایه موفق به تامین ۴ میلیارد دلار شده بود هنوز اعلام نکرده که دقیقا قصد دارد این مبلغ هنگفت را صرف چه چیزی کند و تنها به سرمایه گذاری ۲۵ درصد از آن برای در استارتاپ های مبتنی بر EOS اکتفا کرده است.

اگر برنامه های آنها به همین منوال پیش برود احتمالا بخشی از سرمایه باقیمانده را نیز باید به هکرها اختصاص دهند. Vranken که یک هکر کلاه سفید به شمار می رود پس از یافتن آسیب پذیری های مذکور مستقیما با Dan Larimer، مدیر ارشد این کمپانی تماس گرفته است. او علی رغم دریافت این مبلغ چشمگیر انتظار دریافت دستمزد بیشتری را نیز داشته است. Vranken آسیب پذیری های مذکور را «بسیار بد» توصیف کرده است:

من در مورد کل شبکه Eos مطمئن نیستم اما این باگ ها می تواند به صدماتی جدی منتهی شده و آن را از کار بیندازد. بهتر بود شرکت زودتر به فکر پیاده سازی چنین برنامه ای می افتاد و حالا کمی دیر به نظر می رسد.

Vranken معتقد است که جستجوی باگ در کد منبع ارزهای مجازی ممکن است در آینده به کسب و کاری پر رونق برای او و هکرهای دیگر منتهی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    دمش‌ گرم....
    نوش جونش

  • حامد
    حامد | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    خب‌ من اشتباه کردم و دو تا خبر رو باهم قاطی کردم ، اکی اکی حله ?

  • حامد
    حامد | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    چجوری در طی یک ‌هفته ۱۲ باگ پیدا کرده و برای هرکدام ۱۰ هزارتا گرفته ولی شما نوشتید ۱۲۰ هزار دلار در یک‌ ساعت؟ ی جای ترجمه میلنگه

مطالب پیشنهادی