ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Core i7 8086K
تکنولوژی

فراموشی اینتل کار دستش داد؛ پردازنده Core i7 8086K اورکلاک شده بود

در رویداد کامپیوتکس تایوان که اکنون در حال برگزاری است، اینتل از پردازنده جدید Core i7-8086K رونمایی کرد که ادعا شد سرعتی 5 گیگاهرتزی دارد، اما به نظر می رسد اینتل در مورد سرعت همه حقیقت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

در رویداد کامپیوتکس تایوان که اکنون در حال برگزاری است، اینتل از پردازنده جدید Core i7-8086K رونمایی کرد که ادعا شد سرعتی 5 گیگاهرتزی دارد، اما به نظر می رسد اینتل در مورد سرعت همه حقیقت را نگفته است.

هنگامی که اینتل روی صحنه رفت تا پردازنده مجهز به 28 هسته پردازشی Core i7 8086K را معرفی کند، با تأکید بر کارایی آن، فرکانس توربو را 5 گیگاهرتزی اعلام کرد. همچنین گفته شد که این فرکانس بدون قربانی شدن قابلیت های چند پردازشی حاصل شده است.

 Core i7 8086K
لوله هایی که از پشت سیستم مورد آزمایش خارج شده بود، تعجب بسیاری را بر انگیخت و این احتمال مطرح شد که اینتل از تجهیزات جانبی قدرتمندی برای خنک سازی پردازنده جدید خود بهره گرفته است.

اکنون اینتل در بیانیه ای به وبسایت Tom’s Hardware اعلام کرده که به دنبال هیجانی که در لحظه معرفی وجود داشت، فراموش شد به حضار اعلام شود که این فرکانس به واسطه اورکلاک (افزایش سرعت پردازنده) به دست آمده است.

Core i7 8086K
خنک کننده ای که اینتل برای اورکلاک پردازنده Core i7 8086K استفاده کرده است.

این موضوع که اینتل چطور توانسته به چنین سرعتی دست یابد نیز  پاسخ ساده ای دارد. اینتل از یک خنک کننده یک اسب بخاری صنعتی با ظرفیت 2500 لیتر بهره برده که مصرف انرژی لحظه ای 1000 واتی دارد.

علاوه بر این در هنگام نمایش قابلیت های پردازنده Core i7 8086K تصویر فردی نشان داده شد که هدست گیمینگی بر سر داشت. به این ترتیب به نظر می رسد این پردازنده به طور ویژه برای گیمرها طراحی شده است.

8086K

اشتباهی که اینتل مرتکب شده، حتی اگر غیر عمد نیز تلقی شود، تأثیر ناخوشایندی روی مخاطبان می گذارد، خصوصاً اینکه در روزهای اخیر AMD نیز از نسل دوم پردازنده های Threadripper پرده برداشته که به 32 هسته پردازشی مجهز هستند.

اینتل هنوز قیمت عرضه چیپ Core i7 8086K را اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    فقط باید بگم خخخخخخخخخخخ

  • VAHAJ MOHAGHEGH
    VAHAJ MOHAGHEGH | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    داداچز یکم اشتباه نوشتین 8086 صرفن یک نسخه از 8700k برای سالگرد 40 سالگی پردازنده 8086 اینتل
    این cpu جدیدی که احتمال زیاد خیلی هم جدید نیست هنوز اسم نداره و به احتمال زیاد روی سری xeon w و core i9 های 28 هسته که اینتل قبلا معرفی کرده بود و احتمالا فقط یکم multiplier تغییر کرده برای اور کلاک بهتر

  • Black Boy
    Black Boy | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    آقای باقرزاده چی دارین میگین برای خودتون؟ پردازنده 28 هسته ای از سریه Xenon هست نه سری I7! اون پردازنده زنون بود که اورکلاک شده بود. پردازنده 8086 در حالت نرمال فرکانس 5 گیگاهرتز داره و 6 هسته ای هم هست. خبر قبلی تون هم غلط بود حوصله نداشتم بگم!

مطالب پیشنهادی