ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تل استار ۱۸
تکنولوژی

نگاهی به توپ ویژه جام جهانی روسیه؛ تلفیقی از سنت و فناوری

متخصصان آیرودینامیک عقیده دارند که توپ ویژه جام جهانی ۲۰۱۸ با نام «تل استار ۱۸» علاوه بر فناوری های پیشرفته نسبت به مدل های قبلی حرکات پایدارتری داشته و فراز و نشیب های بحث برانگیز ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

متخصصان آیرودینامیک عقیده دارند که توپ ویژه جام جهانی ۲۰۱۸ با نام «تل استار ۱۸» علاوه بر فناوری های پیشرفته نسبت به مدل های قبلی حرکات پایدارتری داشته و فراز و نشیب های بحث برانگیز کمتری خواهد داشت.

در حالی که تنها چند روز به سوت شروع جام جهانی فوتبال در روسیه باقی مانده برخی طرفداران کشورهای با شانس بالای قهرمانی نگران تکرار سناریوهای توپ «جابولانی» هستند که منجر به گل های بحث برانگیز در رقابت های آفریقای جنوبی شد.تل استار ۱۸کمپانی آدیداس که در رقابت های برزیل از توپ «برازوکا» رونمایی کرده بود این بار تمام تلاش خود را برای افزایش آیرودینامیک و ثبات تل استار ۱۸ صرف کرده که می تواند به کاهش اشتباهات داوری، افزایش تسلط بازیکنان ها بر توپ و خلق صحنه های تماشایی منجر شود.

تل استار ۱۸ که طراحی آن از نخستین توپ آدیداس در جام جهانی ۱۹۷۰ الهام گرفته شده، با استفاده از پلاستیک های بازیافتی و در قابل شش پنل تولید شده که حین اتصال بافت سه بعدی منحصر به فردی را ایجاد می کنند.

بیشتر حواشی این توپ پیرامون چیپ NFC تعبیه شده در آن می گردد که برای نخستین بار در یک مسابقه رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. تل استار که به عنوان یکی از پیشرفته ترین توپ های جهان مورد تحسین قرار گرفته امکان دریافت اطلاعات مختلفی را از اسمارت فون فراهم می کند.

به لطف این میکروچیپ می توان داده های مختلفی نظیر میزان ضربه به توپ، سرعت حرکت، مسیر حرکت، آخرین تیمی که به توپ ضربه زده و حتی میزان استهلاک آن را مشخص و تحلیل کرد. تل استار در صورت عبور از خط هشداری را به بازوبند داور ارسال می کند و بدین ترتیب مانع از قضاوت های اشتباه خواهد شد.

پیش از این برخی دروازه بان ها به بهانه سرعت بالا و سخت بودن مهار تل استار ۱۸ از این توپ انتقاد کرده بودند اما آزمایش های مختلف انجام شده روی این توپ چنین مساله ای را رد می کند؛ برای مثال Eric Goff، پروفسور فیزیک دانشگاه Lynchburg در راس تیمی تحقیقاتی مطالعاتی را در تونل باد روی تل استار ۱۸ انجام داده اند. نتایج این تحقیق حاکی از این است که محصول جدید آدیداس نسبت به برازوکای ۲۰۱۴ مقاومت بیشتری را در برابر ضربه نشان داده و از پایداری بالاتری برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hussaini
    hussaini | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    ساخت پاکستان ⁦❤️⁩

مطالب پیشنهادی