ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کولر مستر از تجهیزات جانبی متنوعی رونمایی کرد

با اینکه شرکت کولر مستر به طراحی و تولید خنک کننده CPU و کیس کامپیوتر شهرت دارد اما در نمایشگاه کامپیوتکس امسال تجهیزات جانبی جدیدی عرضه کرد و گسترده محصولات تولیدی‌اش را بالا برده است. این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

با اینکه شرکت کولر مستر به طراحی و تولید خنک کننده CPU و کیس کامپیوتر شهرت دارد اما در نمایشگاه کامپیوتکس امسال تجهیزات جانبی جدیدی عرضه کرد و گسترده محصولات تولیدی‌اش را بالا برده است.

این کمپانی از ۶ کیبورد، ۳ ماوس، ۳ هدست و یک هدفون رونمایی کرده که جداگانه به بررسی آنها می‌پردازیم:

در ابتدا با کیبورد‌های CK530 و CK550 شروع می‌کنیم. این صفحه‌ کلید‌های مکانیکی که پرچمدار کول مستر هم نیستند، از نورپردازی RGB برخوردارند و بسیار شبیه به یکدیگرند اما تنها تفاوت بین دو مدل یاد شده این است که در CK530 کلید های نام پد حذف شده اما مدل CK550 از این کلید‌ها بهره می‌برد. CK550 قرار است تا ماه آینده با قیمت ۷۴.۹۹ دلار عرضه شود اما مدل دیگر به احتمال قوی، سال آینده راهی بازار خواهد شد.

در میان کیبورد‌های معرفی شده، سه صفحه کلید SK630 ،SK620 و SK640 به چشم می خورند که از طراحی منحصر به فرد و کلید‌های Cherry بهره می برند. این بورد‌ها همانند سری CK، از پلیت های آلمینیومی و نورپردازی RGB برخوردارند. SK620 قرار است که سال آینده عرضه شوند اما کاربران می‌توانند دو مدل دیگر را تا پایان سال میلادی خریداری کنند.

اما صفحه کلید دیگری در میان لوازم جانبی کول مستر به چشم می‌خورد که تقریباً تمامی قابلیت‌ها و مشخصات یک کیبورد پیشرفته را در خود دارد. کلید‌های Cherry MX، کلید‌های مولتی مدیا، ۵ کلید مایکرو، پنل جداشونده‌ی برای جلوگیری از خستگی مچ و بدنه‌ی آلومینیومی از مشخصات کلی MK850 به شمار می‌رود. ضمن اینکه تکنولوژی Aimpad نیز در این صفحه کلید تعبیه شده است.

صفحه کلید پرچمدار کولر مستر یعنی MK850 قیمتی حدود ۲۲۹ دلار خواهد داشت و با این نرخ در میان گرانترین کیبورد‌های موجود در بازار قرار می‌گیرد.

کولر مستر علاوه بر صفحه کلید به معرفی ۳ ماوس نیز پرداخت که CM310 با قیمت ۲۹.۹۹ دلاری خود ارزانترین آنها به شمار می‌رود و قرار است تا اواسط تیرماه به بازار عرضه شود. این مدل علیرغم قیمت پایین خود از طراحی متقارن، سنسور PMW 3325 و نورپردازی RGB بهره می‌برد.

MM531 نام ماوس دیگر کولر مستر است که در واقع نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی MM530 عرضه شده در سال گذشته به شمار می‌رود. شکل، ظاهر، پنل PBT این دو محصول با یکدیگر شباهت زیادی دارند اما مدل جدیدتر قدری سبک‌تر است. علاوه بر این ماوس یاد شده از سنسور نوری ب PMW 3360 است که بهره می برد که قادر است 12 هزار DPI را به ارمغان آورد.

با این حال MM830 ماوس پرچمدار کولر مستر به شمار می‌رود و قرار است در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ میلادی با نرخ ۶۹.۹۹ دلار به بازار عرضه شود. گجت یاد شده از شکل ظاهری نو به همراه سنسور نوری جدیدی بهره می برد که قادر است ۲۴ هزار DPI را فراهم کند. در قسمت چپ این ماوس، یک نمایشگر اولد نیز تعبیه شده است که می تواند اطلاعاتی مختلفی را به نمایش بگذارد. ۴ کلید کناری نیز در بدنه‌ی سمت چپ این ماوس تعبیه شده است.

کول مستر یک هدست بهره‌مند از نورپردازی RGB معرفی کرده که هنوز نامی ندارد و قرار نیست تا سال آینده‌ی میلادی به بازار عرضه شود. با این حال هدست یاد شده از دو پورت USB، و یک جک صدای ۳.۵ میلیمتری نیز برخوردار است . علاوه بر این، استند نگاه دارنده‌ی گجت یاد شده قادر است تلفن‌های هوشمند را نیز به صورت بی سیم شارژ کند.

دو هدست دیگر نیز به نام‌های MH751 و MH752 معرفی شده‌اند که از لحاظ طراحی و مشخصات با یکدیگر بسیار شباهت دارند. تنها تفاوت میانشان این است که یکی از آنها جک صوتی ۳.۵ میلیمتری دارد و دیگری از کابل USB بهره می‌برد. این دو مدل به احتمال قوی در سه ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری عرضه خواهند شد. MH751 نرخی معادل ۷۹.۹۹ دلار خواهد داشت اما خرید MH752 تنها ۲۰ دلار هزینه خواهد برد.

کولر مستر محصول متفاوت دیگری نیز به بازار عرضه کرده است که MH710 نام دارد و ایرفونی است که این کمپانی برای گیم و موسیقی طراحی کرده است. کلید منحصر به فردی در این ایرفون تعبیه شده که می‌تواند وضعیت صدای پخش شده توسط این گجت را تغییر دهد. در این ایرفون دو حالت متمرکز و وضوح وجود دارد که می‌تواند رضایت کاربر را هنگام بازی کردن یا گوش دادن به موسیقی فراهم کند. MH710 از یک درایور ۱۰ میلیمتری بهره می برد و در سه ماه پایانی سال میلادی جاری به نرخی معادل ۵۹.۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

 

تماشا کنید: بررسی ویدیویی مک بوک پرو 2016 توسط دیجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی