ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با گوشی ارزان قیمت هواوی Y5 پرایم 2018 بیشتر آشنا شوید

حدود سه هفته قبل یعنی در تاریخ 19 ماه مه برابر با 29 اردیبهشت ماه، هواوی به شکل نامحسوس و بدون هیاهوی تبلیغاتی گوشی Y5 پرایم 2018 را معرفی کرد و آن را درون سبد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

حدود سه هفته قبل یعنی در تاریخ 19 ماه مه برابر با 29 اردیبهشت ماه، هواوی به شکل نامحسوس و بدون هیاهوی تبلیغاتی گوشی Y5 پرایم 2018 را معرفی کرد و آن را درون سبد محصولات ارزان قیمت و پایین رده خود قرار داد تا عضو دیگری به خانواده پرجمعیت موبایل های مجهز به نمایشگر فول ویو اضافه شود. در این مطلب می خواهیم شما را با این گوشی بیشتر آشنا کنیم.

شرکت ها معمولاً برای تلفن های هوشمند پایین رده مراسم رونمایی اختصاصی برگزار نمی کنند و گوشی Y5 پرایم 2018 هم بدون اطلاع قبلی و به ناگاه از وب سایت رسمی هواوی سر درآورد. وجه مشخصه این موبایل همان نمایشگر فول ویو با نسبت تصویر 18:9 است که در تمام محصولات جدید هواوی دیده می شود. با استفاده از این طراحی جدید، گوشی Y5 پرایم 2018 نمایشگر بزرگ تری را در ابعاد مشابه نسل قبل جا داده است.

گوشی Y5 پرایم 2018 هواوی

نمایشگر 5.45 اینچی گوشی Y5 پرایم 2018 از نوع LCD و با رزولوشن 1440×720 پیکسل، حدود 295 پیکسل را در هر اینچ به تصویر می کشد که تراکم معقولی برای یک موبایل ارزان قیمت محسوب می شود. البته شیشه روی نمایشگر لبه های خمیده ندارد و کاملاً تخت است.

مغز متفکر گوشی Y5 پرایم 2018 چیپست 28 نانومتری MT6739 ساخت شرکت مدیاتک است که در سال 2017 روانه بازار شد تا ارتباط 4G را برای موبایل های ارزان قیمت به ارمغان بیاورد. چهار هسته پردازشی از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی PowerVR GE8100، دو گیگابایت حافظه رَم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجموعه امکاناتیست که برای رفع نیازهای روزمره در اختیار خواهید داشت.

اندروید 8.1 و قابلیت فیس آنلاک از ویژگی های برتر گوشی Y5 پرایم 2018 هستند

اگرچه هنوز گوشی Y5 پرایم 2018 را به طور کامل بررسی نکردیم، ولی باز هم می توان چند نقطه قوت مهم را در مورد آن برشمرد. اول از همه قرار دادن نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی در بدنه ای جمع و جور با وزن مناسب (142 گرم) توجه شما را جلب می کند. دوم اینکه این گوشی به صورت پیش فرض از اندروید 8.1 بهره می گیرد، یعنی آخرین نسخه پایدار سیستم عامل موبایلی گوگل که در پرچمداران هم به سختی یافت می شود.

این نسخه از اندروید با قابلیت های اختصاصی هواوی در EMUI 8 همراه شده که در بین آنها می توان به فیس آنلاک اشاره کرد. به ندرت می توان موبایلی را در این رده قیمتی یافت که همانند گوشی Y5 پرایم 2018 به فناوری تشخیص چهره مجهز شده باشد. البته ظاهراً فیس آنلاک از طریق آپدیت نرم افزاری و طی هفته های آتی فعال می شود.

گوشی Y5 پرایم 2018 هواوی

دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی است که همراه با فلاش LED در قسمت بالای پشت دستگاه قرار گرفته. دوربین سلفی گوشی Y5 پرایم 2018 هم 5 مگاپیکسلی است که در کنار سافت فلاش تعبیه شده روی پنل جلویی می تواند در نور کم به کمکتان بیاید. البته طبیعیست که نباید از این گوشی ارزان قیمت انتظار عکس های فوق العاده ای داشته باشیم.

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی گوشی Y5 پرایم 2018 هم حضور درگاه اختصاصی کارت حافظه در کنار دو درگاه سیم کارت است که به شما اجازه می دهد در صورت نیاز، فضای ذخیره سازی را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید. نکته جالب در مورد این گوشی ارزان قیمت، فقدان بلندگوی مجزا برای پخش صداست و ظاهراً هواوی از تنها اسپیکر بالای دستگاه هم برای مکالمه و هم برای پخش صدا استفاده می کند.

به نظر می رسد گوشی Y5 پرایم 2018 یکی از گزینه های اصلی در بازه قیمتی زیر یک میلیون تومان باشد. به زودی در بررسی کامل این محصول در دیجیاتو با جزئیات و نقاط قوت و ضعف آن آشنا خواهید شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Arash Sohrabi
    Arash Sohrabi | ۲۶ تیر ۱۳۹۷

    Y5 Prime (2018) یک گوشی میانرده ارزان است و با توجه به این موضوع ازطراحی ظاهری قابل قبولی بهره می‌برد.این گوشی تازه صفحه نمایش 5.45 اینچی اچ دی پلاس با وضوح تصویر 1440 در 72 دارد و از 2 گیگابایت رم به همراه 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که می‌توانید آنرا درصورت تمایل به کمک کارت حافظه جانبی تا 256 گیگابایت هم ارتقا دهید. نوع پردازنده دراین فهرست دیده نمی‌شود اما با توجه به اطلاعات قبلی که توسط TENAA منتشرشدند به نظرمی‌رسدکه به چیپست 4 هسته ‌ای با قدرتفرکانس حداکثر 1.5 گیگاهرتزمجهزشده است. حدس می‌زنیم منظورازاینپردازنده همان کوالکام اسنپ ‌دراگون 450 باشد اما این موضوع هنوزازسوی هوآوی مورد تأیید قرارنگرفته است. دوربین اصلی و سلفی Y5 Prime (2018) به ترتیب 13 و 5 مگاپیکسلی هستند وهوآوی آنرا دردونسخه با پشتیبانی ازسیم کارت ودوسیم کارت معرفی کرده که شناسه آن‌هابه ترتیب DRA-L02 و DRA-L22 است.

  • sina
    sina | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    ارزونترین گوشی ها هم الان دیگه تو ایران گرونترین حساب میشن

  • farzad je
    farzad je | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    شما که از هواوی تبلیغ نمیکنید !!!!!!!!!!!!

مطالب پیشنهادی