ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Synaptics به دنبال ورود به بازار تولیدات نیمه رساناست

به نظر می‌رسد شرکت Synaptics که به تولید نمایشگر و حسگر اثر انگشت معروف است اخیراً به دنبال راهی است تا به صنعت تولیدات نیمه رسانا وراد شود. اگر گزارشات بدست آمده صحیح باشد این طراح ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

به نظر می‌رسد شرکت Synaptics که به تولید نمایشگر و حسگر اثر انگشت معروف است اخیراً به دنبال راهی است تا به صنعت تولیدات نیمه رسانا وراد شود. اگر گزارشات بدست آمده صحیح باشد این طراح و تولید کننده‌ در حال مذاکرات با شرکتی نسبتاً گمنام در حوزه‌ی نیمه رساناست تا با آن ادغام شده و گستره‌ی محصولات تولیدی‌اش را افزایش دهد.

این تولید کننده‌ی نیمه رسانا که Dialog نام دارد شاید از نظر بسیاری از کاربران، نامی نا آشنا به شمار رود اما همین کمپانی،  طراح اختصاصی  PMICs یا چیپ ویژه‌ی مدیریت نیروی آیفون‌، آیپد و اپل واچ بوده است و تا به حال با کمپانی کوپرتینویی همکاری‌های طولانی مد ت زیادی انجام داده است.

هم اکنون تولید کننده‌ی نیمه رسانای Dialog ارزشی معادل ۱.۴ میلیارد دلار دارد و از طرف دیگر شرکت Synaptics ۱.۶ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. نزدیک بودن قیمت و ارزش مالی این دو کمپانی می تواند تسریع کننده‌ی فرآیند ادغام این دو شرکت با یکدیگر شود.

سال گذشته شایعاتی از اپل منتشر شد که خبر می ‌داد کمپانی کوپرتینویی به دنبال توسعه‌ی تولید کننده‌ی چیپ‌های PMICs در خود این شرکت بوده و قصد دارد سفارشش به Dialog را قطع کند. این مسئله موجب شد که به ارزش سهام تولید کننده‌ی یاد شده ضربه‌ی محکمی وارد آید. به همین دلیل است که ادغام این شرکت با کمپانی Synaptics  می‌تواند قدم بزرگی برای این کمپانی به شمار آید و وابستگی‌اش به اپل را کم رنگ تر کند. ناگفته نماند که ۷۰ درصد درآمد کمپانی Dialog مربوط به سفارشات اپل بوده است.

هنوز جزییاتی درباره قراداد احتمالی میان این دو شرکت به دست نیامده و به نظر می‌رسد مذاکرات انجام شده هنوز در مراحل اولیه‌ی خود قرار دارند. علاوه بر این باید گفت که تا به حال هیچکدام از دو کمپانی یاد شده، بیانیه یا اظهارنظری درباره ادغامشان با یکدیگر ارائه نکرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی