ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 12
تکنولوژی

اپل در iOS 12 با قدرت بیشتری جلوی مزاحمت های تلفنی را می گیرد

اپل در شب رونمایی از iOS 12 روی نمایش قابلیت‌های خاصی تمرکز داشت، اما معرفی بعضی قابلیت‌ها را به زمان دیگری موکول کرد. تعدادی از این خصوصیت‌های جدید ساعاتی پس از برگزاری WWDC در وبسایت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

اپل در شب رونمایی از iOS 12 روی نمایش قابلیت‌های خاصی تمرکز داشت، اما معرفی بعضی قابلیت‌ها را به زمان دیگری موکول کرد. تعدادی از این خصوصیت‌های جدید ساعاتی پس از برگزاری WWDC در وبسایت توسعه‌دهندگان اپل رونمایی شدند که یکی از آن‌ها، گزینه‌ای برای مسدود کردن تماس و پیام‌های آزاردهنده است.

اپل در iOS 12 امکانی فراهم کرده که کاربران بتوانند تماس‌ها و پیام‌های مزاحمت‌آمیز را از طریق اپلیکیشن‌های شخص ثالث مسدود کنند. روش کار بدین شکل است که توسعه‌دهنده می‌تواند با ساخت یک افزونه برای اپلیکیشن خود، گزینه‌ای تحت عنوان "Unwanted Communications" یا ارتباطات ناخواسته را به تنظیمات آی او اس بیفزاید. در این صورت کاربر با فعالسازی این گزینه می‌تواند از درون اپلیکیشن به مدیریت تماس‌های آزاردهنده بپردازد.

در هندوستان هر فرد در طول روز به طور متوسط بین 5 تا 10 پیام اسپم دریافت می‌کند

وقتی که Unwanted Communications را فعال کرده باشید، با سوایپ به چپ روی تماس‌هایی که در تب Recents ذخیره شده‌اند گزینه جدیدی تحت عنوان Report را مشاهده خواهید کرد. با فشردن این دکمه قادرید آن شماره را به بلک‌لیست سیستم عامل بفرستید.

در مورد پیام‌های آی‌مسیج هم این رویه تفاوتی ندارد، بالای هر پیام گزینه‌ای برای گزارش ظاهر می‌شود که با فشردن آن می‌توانید شماره شخص فرستنده را در بلک‌لیست سیستم عامل ذخیره نمایید. برای دسترسی به بلک‌لیست هم کافیست وارد اپلیکیشن Settings شده و به دنبال فهرست Blocked Contacts بگردید.

جالب است بدانید که رگولاتوری ارتباطات کشور هندوستان یکی از نخستین نهادهایی بوده که امکان گزارش پیام‌ها و تماس‌های مزاحمت‌آمیز را از اپل درخواست کرده. بنابر آخرین گزارشات، در هندوستان هر فرد در روز به طور متوسط بین 5 تا 10 پیام اسپم دریافت می‌کند. بنابراین شکی نیست که حداقل هندی‌ها از ارائه این قابلیت در iOS 12 بسیار خوشحال خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی