ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در پتنت اپل اتصال مگ سِیف به درگاه USB-C ممکن می شود

هنگامی که اپل مک بوک جدید خود را معرفی کرد، درگاه USB-C را برای این لپتاپ برگزید، ولی این تصمیم به قیمت از دست رفتن یکی از درگاه های محبوب تمام شد: مگ سِیف. پتنت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

هنگامی که اپل مک بوک جدید خود را معرفی کرد، درگاه USB-C را برای این لپتاپ برگزید، ولی این تصمیم به قیمت از دست رفتن یکی از درگاه های محبوب تمام شد: مگ سِیف. پتنت اپل که به تازگی منتشر شده خبر از یک جایگزین احتمالی برای مگ سیف می دهد.

در مدل های قدیمی تر کاربران می توانستند به واسطه مگ سیف منبع تغذیه را به مک بوک خود متصل کنند. یکی از مزایای این درگاه این بود که اگر سهواً کابل کشیده می شد، به لطف ارتباط مغناطیسی، به راحتی اتصال مگ سیف جدا می شد، بدون اینکه کابل یا درگاه صدمه ببیند.

پتنت اپل

پتنتی که در روزهای اخیر اطلاعات آن منتشر شده اشاره به مبدل ویژه ای دارد که مگ سیف را به USB-C تبدیل می کند و به اپل این امکان را می دهد که در عین عدم تعبیه درگاه مگ سیف روی مک بوک ها، همچنان به استفاده از چند درگاه USB-C ادامه دهد. به این ترتیب می توان با اتصال شارژر مگ سیف به این تبدیل، از قابلیت های این درگاه بهره برد.

با این حال باید اشاره کرد که چنین راه حلی به اندازه تعبیه یک درگاه اختصاصی مگ سیف جذاب نیست. البته پیش از این گریفین کابل USB-C ویژه ای را با قیمت 40 دلار عرضه کرده بود که مشابه با مگ سیف از امکان اتصال مغناطیسی بهره می برد.

درخواست ثبت این پتنت اپل اولین بار در سه ماهه ابتدایی سال 2016 ارائه شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی