ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلان؛ کنترل ماشین ها با فکر انسان در آینده نزدیک [تماشا کنید]

دانشمندان مدت هاست که به دنبال ایجاد رابطی بین مغز انسان و کامپیوتر هستند تا بتوانند از این طریق، توانایی های ذهنی بشر را ارتقاء دهند. تحقق این رؤیا را می توان بزرگ ترین جهش ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

دانشمندان مدت هاست که به دنبال ایجاد رابطی بین مغز انسان و کامپیوتر هستند تا بتوانند از این طریق، توانایی های ذهنی بشر را ارتقاء دهند. تحقق این رؤیا را می توان بزرگ ترین جهش انسان از آغاز روند تکامل تا به امروز دانست، ولی آیا برای چنین پیشرفتی آماده هستیم؟

در حال حاضر تحقیقات این حوزه به توانبخشی افراد معلول توجه ویژه دارند. افراد ناتوان با استفاده از ایمپلنت های نصب شده روی جمجمه و در بخش قشر حرکتی مغز، تنها با فکر خود بازوهای رباتیک را کنترل می کنند. با این حال اگر فناوری به اندازه کافی پیشرفت کند، می توان از این روش برای افزایش قابلیت های دیگر انسان ها نیز استفاده کرد.

در حال حاضر دانشمندان علوم عصبی توانسته اند فعالیت تمام نرون های یک موجود زنده را در لحظه به ثبت برسانند، البته موجودی ساده به نام هیدرا که ساختار عصبی بسیار ابتدایی دارد. با این حال تخصیص بودجه به این حوزه و حضور افراد سرشناس و جسوری همچون ایلان ماسک و برایان جانسون می تواند آینده ای شگفت انگیز را رقم بزند.

برای مشاهده دیگر ویدیوهای پلان می توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی