ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ادیسه فضایی
علمی

ایلان ماسک جاذبه مصنوعی فیلم «2001: ادیسه فضایی» را به دنیای واقعی می آورد؟

اگر فیلم «2001: ادیسه فضایی» استنلی کوبریک را دیده باشید، حتماً یکی از به یاد ماندنی ترین صحنه های آن در ذهنتان نقش بسته؛ صحنه ای که شخصیت «دیوید بومن» روی مسیری دایره ای در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

اگر فیلم «2001: ادیسه فضایی» استنلی کوبریک را دیده باشید، حتماً یکی از به یاد ماندنی ترین صحنه های آن در ذهنتان نقش بسته؛ صحنه ای که شخصیت «دیوید بومن» روی مسیری دایره ای در فضاپیما می دود، مسیری که به واسطه گردش حول یک محور مرکزی و با نیروی گریز از مرکز، جاذبه مصنوعی ایجاد می کند. ایلان ماسک مدیر عامل اسپیس اکس به تازگی خبر از قصد خود برای بدل کردن این ایده به واقعیت داده است.

ادیسه فضایی

ماسک با انتشار تصویری از دویدن بومن روی مسیر دایره ای، در توییتی اعلام کرده:

«مسیر دویدن در فضاپیمای BF چیزی شبیه به این خواهد بود».

فضاپیمای BF (یا BFR یا راکت فالکون بزرگ) در حدود 106 متر طول خواهد داشت و نقش اساسی در ایجاد جمعیتی انسانی در مریخ بازی خواهد کرد. اکنون به نظر می رسد ایلان ماسک در فکر روشی برای زندگی کردن انسان ها در BFR است.

ماسک پیش از این اعلام کرده بود که مأموریت مریخ شامل انتقال 100 انسان به سیاره سرخ خواهد بود؛ سفری که بین 3 تا 6 ماه طول خواهد کشید. اضافه کردن مسیر دویدن در فضاپیما قطعاً می تواند سفر را آسان تر از پیش نماید.

ایلان ماسک همچنین گفته که درس دیگری نیز از فیلم ادیسه فضایی گرفته. به گفته او قصد دارند کلید ویژه ای برای لغو در نظر بگیرند.

ادیسه فضایی

این توییت او اشاره به ربات «HAL 9000» در فیلم دارد که در فضاپیمای دیسکاوری 1 قرار دارد. در انتهای فیلم، بومن از ربات دانشمند درخواست می کند که درب ویژه ای را باز کند. اما ربات پاسخ می دهد: «متأسفم دِیو، نمی توانم این کار را انجام دهم».

اسپیس اکس همچنین در ماه فوریه سال 2017 از قصد خود برای ارسال دو توریست به مدار ماه در سال 2018 خبر داده بود. البته  چندی قبل اعلام شد که مجبور شده این مأموریت را به علت چالش های فنی حداقل تا اواسط 2019 به تأخیر اندازد.

 

تماشا کنید: فالکون ۹ هفت ماهواره را برای ایجاد پوشش ارتباطی در سراسر زمین به فضا برد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی